Alıntı:
Abdulmelik Üyemizden Alıntı
bu konuyu açan,irdeliyen,emek vererek olgunlaştıran,muzakere eden,farklı bakış açılarını nas ile delillendiren tüm kardeşlerimden Allah razı olsun.
şirk konusu çok hassas ve derin bir alandır. önce şirki tanımlıyalım : Şirk; Allah’a zatında, sıfatlarında, hükmünde, uluhiyet, ibadet veya mülkünde ortağı, dengi bulunduğuna inanmak ve bunu benimsemektir. Küfür nasıl imanın zıttı ise, şirk de tamamen Tevhidin zıttıdır. dikkat edin inanmak ve benimsemek. bu tanımla şöyle anlamalıyız ;"inanıp benimsenmedikçe şirk olmaz" şirkin çeşitleri çoktur ; büyük,küçük,kavli,fiili,hafi,gizlisi,açığı,ibadett e,duada,niyette,sevmede,hululda,tasarufta,korkuda, kalpte vs. bunları tek tek açmak lazım aslında..ama yeri burası değil ayrı bir başlık olması lazım ki derli toplu olsun. şirkin tüm çeşitlerine kuran açıkça şu tehdidi savurmakta ve akibeti belirlemektedir; Şüphesiz,kim Allah’a ortak koşarsa, Allah ona cenneti haram kılmıştır ve onun gideceği yer Cehennemdir. Zalimlere orada bir yardımcı da yoktur (Maide, 72). --------------------------------------- kardeşlermizin vermiş olduğu Nas'lar zaten bir müslüman için bağlayıcıdır.ihtilaf yada farklı görüşler amelde sözkonusu. acizane düşüncem ; tevhid dışı her türlü ideolojiye izme beşeri sisteme,inanmamak benimsememek onaylamamak kaydıyla şirkten korunmuş olunur. eğer bazı arkadaşların dediğini baz alırsak,hayatımız şirk zaten.kimliğimiz,evliliğimiz,eğitimimiz,maaşımız,o kulumuz,vergimiz,askerliğimiz,oyumuz.......aklımız a gelen her alanda şirkin ortasındayız ve müşrik adayıyız yada müşriğizdir. bu tanım çok insafsız ve korkunç olur...yer yüzünde müslüman kalmaz! ferdi kardeşimizin tanımladığı gibi niyet önemlidir.bu niyet ne kadar zararsız oda ayrı bir tartışma konusu... bedii hamit abimize katılıyorum düşünce ve bakış açısı olarak.kamer abimizin düşüncesi keskin olsa da hak vermemek mümkün değildir. not :müslümanlardan kardeşimize keledoş sözümüz var.ama sofra malzemeleri çatal kaşıkları şirk ürünüdür.çözüm bulsak sözümüzdeyız inşaallah ferdinin saygısız yaklaşımınıda mazur görün bence.kendisinden çektiklerimi Allah günahlarıma kefaret eder inşaallah.. |
abdülemelik abim
Yozlaşmış bozulmuş islami bir ahlak taşımayan toplumların içerisnde yaşıyoruz bu gerçek
Bu kokuşmuş insan ürünleri yasalara karşı benim değil kuranın bakışı keskindir.
Daha şunu söyledim bu toplumlar içerisnde yaşayan bir msülüman ben bu psliklere bulaşmadan yaşıyorum derse yan söylemiş olur
Burda sorun olan şey şu zihniyet müslümanlra arasında ihtilaf olur bende diyorumki
hayır efendin itikadi konularda ihtilah olmaz ihtilaf teferutta olur
İş islami terimleri açıklamay gelince inanın herkes bu terimleri çok güzel açıklıyor
Fakat iş bu terimleri kendi nefsimiz üzerine uygulamaya gelince işte o zamn bakıyorsunki
Meğerki bu terimlerin içi bomboşmuş.
Benim güzel abim şirki ne güzel tarif etmişsiniz eyvallah
Şimdi şöyle bir soru sorsan bugün muhatap olduğumuz rejimer dur bu terimide biraz açayım bakarsınız bu teriminde içi bşltarız konu anlaşılmaz.
Yani islamın dışında helal haramlar belirlemek ceza hukukunu koymak sonra bunun içerisnede bir inanç sistemi yerleştiren rejimler şirk midir. cevap heralde evet olacaktır.
Çünki bu anlayış yeni bir din anlaşını doğurmuştur
Halbuki dini beliremek sadece Allahın zati sıfatları ile ilgilidir doğrumu
Peki diyelimki bir müslüman bu şirk olan dini insanlara uygulamak üzere talip olur ve uygular
Ve kendisine de şöyle niyet geliştirir tamam bu din şirktir ama deyip arkasını bir yığın gerkçeler sayar
bu msülüman halen islam dini üzeremi sayılır
Ama yok bu yeni din şirk tanımına girmez derseniz o zaman zaten konuşmaya gerek kalmaz
İbn-i arabide görüşlerini kurana dayandırıyordu
görüşlerini kurana dayandırmış olması onu masum kılarmı
SOMUT ÖRNEKLERE CEVAP YAZARSANIZ MEMNUN OLURUM
Allaha emanet ol ve olun