Nesh konusunda çok fazla yorum yazmak veya tartışmak istemediğimden kısa ve öz olarak belirteyim:
Çünkü emin olun tarihte binlerce insan tarafından tartışıla gelmiş olan mevzuları ikide bir gündeme getirme ve tartışma Müslümanım diyenleri asli vazifelerinden uzaklaştırmış suni gündemler ile uğraştırmaktan başka bir işe yaramamıştır...
Nesh hususunda Kuran bütünlüğünde anladığımı izah etmeye çalışacağım çünkü nesh edildiği iddia edilen ayetlerin geneline baktığımda hiçte alakası olmayan zorlama keyfi yorumlar mevcut bir tek örnek sunacam eğer bu hüküm günümüzde yok nesh edilmiş deniliyor ise Kurandan zerre kadar anlamadığımı açıkça söyleyecem :
Allah aşkına bu matık ile ayetin hükmünün işine gelmeyen kısmını kaldırmak kimin haddine bu ve benzeri bir çok ayete bakıyomda emin olun İsrailiyatın ta kendisi yorumlara tefsirlere ve düşüncelere karışmış.
Bakara 62 ayeti kerimesini nesh edildiğini kabul edenlerin A'li İmran 85 ayeti delil aldıklarını göz önünde bulundurarak kabul etsek karşımıza şu sorun çıkacaktır.İlahi dinlerde daha önceden gönderilmiş olan vahiylere ve peygamberlere iman edenler o zaman cehennemlik mi oluyor ? Hayır bunun kabul edilmesi imkansızdır çünkü yaradılıştan son peygambere kadar gelen tüm ilahi emirlerin genel ismi ''İslam'' diğer adı ile teslimiyettir ve önceki vahiylerde bu esas üzere iken Allah'a ve Ahiret gününe iman edenlere müjde veriliyor ama imanıda çok güzel anlamak lazım bir kısmını kabul edip bir kısmını kabul etmemek değildir...Bu bir örnek idi lakin çok fazla örnek mevcut başka bir ayeti kerimenin nesh edildiği ona bakalım:
Sana, sarhoşluk veren şeyler ve şans oyunları hakkında sorarlar. De ki: "Onların her ikisinde de hem büyük bir kötülük hem de insanlar için bazı yararlar vardır; ancak yol açtıkları kötülük, sağladıkları yararlardan daha büyüktür." (Allah yolunda) neyi harcayacaklarını sana sorarlar. De ki: "O'nun için ayırabileceğiniz her şeyi." Böylece Allah mesajlarını size açıklıyor ki tefekkür edesiniz(Bakara-219)
Bu ayeti şu ayetin nesh ettiğini iddia edenler acaba neden özellikle bu ayeti yok saymakta olduklarına baktığımda işin içsel boyutunda ''MÜLK'' yatmakta olduğu açıkça görülmekte Allah için herşeyini vermek her baba yiğidin harcı olmadığından yok saymak daha kolaylarına geldiğine inanıyorum...
Bu ayeti kerimeyi Nisa-43 ve Maide -90 ayetin neshettiği rivayet edilmekte Eğer bunların nesh etmesi gerekse idi o zaman bizim Kuranda sarhoşluk veren maddelerden birinin helal olduğuna dair delil bulmamız lazım idi ama Kuranın hiç bir yerinde geçmeyen helallik yok iken nasıl bir zıtlık esas alınmışta bunların birbirini nesh ettiği iddia edilebilmiş anlam veremiyorum...
Yada ''Sünnetin'' Kuran ayetlerini nesh ettiğini iddia etmek Kur'an'a en büyük hakaret olur asla bu anlayışı benimsemem tasvipte edemem Kuran ancak sünneti hadisi nesh eder başkada çözüm aramak Kuran'a açıkça iftira olur:
Neshten anlamamız gereken :
Biz yürürlükten kaldırdığımız veya unutturduğumuz her hangi bir mesajı mutlaka daha iyisi veya benzeri ile değiştiririz. Allah'ın her şeye kadir olduğunu bilmez misin? (Bakara-106)
Ayeti kerimede geçen nesh Kuran ayetlerinden öte geçmiş dinlerin neshi ile alakalıdır.Yoksa Kuran ayetlerinin değişmesi veya ortadan kalkması anlamında değildir.Kur'anda yer alan nesh eski dinler ile alakalıdır.Son olan Hatemül enbiya Allah resulü Muhammed (s.a.a) risaleti ile gönderilen peygamberlerin ve ilahi kelamların sona erdirilmiş olmasıdır...
Çünkü neshi kabul eder isek Kur'anın şu ayetlerine ters düşeriz:
Mesajlarımızın anlamını saptıranlar Bizden gizlenemezler, öyleyse (şu iki kişiden) hangisi daha iyidir? Ateşe atıl(maya mahkum edil)en mi, yoksa Kıyamet Günü (huzurumuza) güvenle gelecek olan mı? Dilediğinizi yapın! O, yaptığınız her şeyi görür.
Gerçek şu ki, kendilerine gelen bu uyarıyı inkar edenler (var ya, işte onlar hüsrana uğrayanlardır); çünkü o yüce bir ilahi kelamdır.
(Fussilet-41-42)
Kur'anda hiç bir şüphe yoktur olamazda Allah kullarını en iyi bilendir ...