Tekil Mesaj gösterimi
Alt 30 Ocak 2011, 23:13   Mesaj No:28

kamer34

Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:54
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Kur'an dışından HÜKÜMLER ARAMAK doğrumudur?

Alıntı:
müslümanlardan Üyemizden Alıntı Mesajı göster
haluk bey,KURANIN MAİDE 3 AYETİNE GÖRE,ÖLÜ ETİ ,Hükmen haram,

siz haluk bey BALIĞI NASIL YİYİYORSUNUZ......hangi hükme göre yiyiyorsunuz.....

Müslümanlardan sayın abim sizin bu sorunuza cevap verebilmek için kurandaki peygamberi es geçmemekle olur ancak.

Az önceki yazımdada yazdım insan bu görüşüe sahip olduğu zaman bir noktada tıkanıp kalmaktadır.Kan ve ölü eti kuranda tabiki haramdır,balık türü ürünlerde normal kesim yapılamdığında hem ölü hükmünde hemde içerisinde kan kalmaktadır.

Halbuki biz müslümanlara hayvanın helal olabilmesi için kanın akıtılması lazım ayetler ap açık.Ha şunu asla söylemem peygamberde şefaat yetkisine sahiptir,peygamberde helal haram koyma yetkisine sahiptir dememek lazım.Helal haram yetkisi sadece Allah'a aittir.

Allah'ın rasülü döneminde nebinin yaptığı yada yapmadığı söylediği yada söylemediği her ne varsa kuran tarafından tekzip edilmediği müdetce müslümanlar için bağlayıcıdır.Örneğin keler eti Nebinin sorasına gelir fakat nebi onu yemez sahabi ey allahın rasülü keler eti harammı ki siz yemeyorsunuz diye sorarlar nebi hayır,ben sadece onu yemiyorum o kadar.

Bu rivayetten anlaşıldığı üzere eğer allah nebinin yapmış olduğu fiilere ve sözlere tekzip getirmemişse olay bitmiştir müslüman için.Çünki numune nebi.Kim onu numune kabul etmez ise imanı boş sayılır kuran ayetleri açık.
.
Alıntı ile Cevapla