Alıntı:
müslümanlardan Üyemizden Alıntı
yazılarınızı okumadım çünkü şu soruya vereceğiniz cevaptan sonra okuyacam inşaallah ..
şimdi iman kuranda MUHKEM DEĞİLMİDİR...
BİR KİŞİ NASIL İMAN EDECEĞİNİ KURANDA BULAMAZ MI....hiç bir ikinci kaynak aramadan.... |
slamun aleykum
Müslümanlardan kardeşim tam olarak ne sorduğunuzu açıklarsanız o doğrultuda cevap vermeye çalışacağım inşallah.
İslamda ikinci yada üçüncü kaynak dediğiniz zaman dine birşeyler eklemiş mantığı çıkar ortaya.Şöyle düşünmek lazım beşeri sistemlerde anayasa vardır kanunlar vardır tüzükler vardır.Anayasalar konuyu teferuatlı vermez başlığı açar kanunlar bu başlağın altını doldurur bir de şartlar gereği her an değişe bilen tüzükler vardır.
İslam da anayası kurandır bu kesin sünnet kuranın hayata aktarılmış halidir.Bu islam dininin ana temasını oluşturur.Buna dokunamazsın örneğin zina edene 100 değnek emri var ise bu hüküme eksiltme yada fazlalaştırma yapamazsın.Fakat müslüman hakim bu emiri uygularken hırsızın insani durumunu hayat koşullarını gözeterek bu emri uygular yada uygulamaz.
İslam devleti yöneticileri devletin ana yapısını bununla inşa ederler sonra bu anayasaya aykırı düşmemek kaydıyla dünya meşkale işlerini tüzükler şeklinde yasalaştırırlar islama uygun olan budur.
Örneğin belediye elektirik yol su hastane vs.vs. işlerini idare ederler.O yüzden peygamberin hayatı es geçilecek bir mevzu değildir.Hz.Yusuf melike dinini anlattı melik yususfu anladı ve onun dinini kabul etti sonra yususfun dinine aykırı ne varsı anında yürürlükte kaldırıldı.
işte burada bazı insanların kafası karışabilmektedir.islam insan fıtratına uygun şeyleri karşı gelmez Allah'ın sakıncalı bulduğu hususlar kaldırılır.Eğer tam analiz edemezsek Hz.Yusufun tağutun dinine göre hüküm verdiğine bundan dolayı bizde tağutun dinine göre hüküm verebileciğimiz anlamı çıkar ki bu tam bir faicadır
Kuran elbetteki iman itikat cennet cehennem ile ilgili çok net bilgiler vermektedir.
Sorunu tam açarasan AGA konuyu daha güzel mülaza ederiz inşallah.