Cevap: "Tekfir de Cehalet" "Ki onlar, küfrettiler, sizi Mescid-i Haram'dan ve durdurulmakta (bekletilmekte) olan hediyeleri (kurbanları) , yerlerine varmaktan alıkoydular. Eğer kendilerini bilmediğiniz mü'min erkekler ve mü'min kadınları, bilgisizlik dolayısıyla onları darmadağın edip de bu yüzden size 'dayanılmaz bir sıkıntı' dokunmayacak olsaydı (o zaman durum farklı olurdu.) (Durumun böyle olması,) Allah'ın dilediğini rahmetine sokması içindir. Eğer (karışık yaşayan mü'minler) , seçilip ayrılmış olsalardı, muhakkak içlerinden küfretmekte olanları acıklı bir azab ile azablandırırdık" FETİH/25 Onlar yüce Allah'ın ölçü ve değerlendirmesine göre şu iğrenç olan "Onlar inkar edenler" nitelemesini hak etmiş gerçekten kafir kimselerdir. Yüce Allah bu küfür damgasını onlara öyle vuruyor ki sanki bu nitelikte yalnız başlarınadırlar ve sanki küfürde köklü ve asildirler. Onlar küfür ve kafirlerden tiksinen yüce Allah nezdinde en iğrenç yaratıklardır. Öte yandan yüce Allah diğer kötü davranış ve tutumlarını da aleyhlerine kaydetmektedir. Ve kafirleri nitelemeye, onların niteliklerini ve dışa vuran hareketlerini kaydettikten sonra, iç dünyalarını yansıtmaya devam ediyor. Şehit Seyyid Kutub Müslümanlar mekkeden medineye hicret ettikleri dönemde iman edip fakat bazı sebeplerden dolayı hicret etmeyen insanlar vardı.bu hicret etmeyen insanlardan bazıları bedir savaşında islam ordusuna karşı mekke müşrikleri kuvvetleri arasında saf tutmak zorunda kaldılar. Bedir savaşında öldürülen bu insanlar müslümanlar tarafından ihtilaf konusu olmaya başlandı.bazı müslümanlar ölen bu insanlar hakkında bunlar hicret etmeyen müslüman kimselerdi demeye başladılar. bazı müslümanlarda bu düşünceye karşı çıkarak eğer bunlar iman etmiş idiyseler neden hicret etmediler dediler. Bunun üzerine şu ayet nazil oldu "Dünyadaki durumunuz neydi?" diye sorarlar. Onlar da "Ezilmiş zavallılardık " derler. Melekler onlara "Peki Allah'ın toprağı göç etmenize yetecek kadar geniş değilmiydi ki? derler. Bunların barınakları Cehennem olacaktır. Orası ne kötü bir varış yeridir." Nisa/97
Cenabbi allah bu tartışmaya nokta koyarak kafirlerin saflarında alanları kafirlikle tanımlamış ve cehennemlik olduklarını vurgulamıştır.
Fetih/25.ayetteki savaşa katılmayan fakat gerçekten hiç bir şekilde hicret imkanıda bulamayan kimi rivayetlere göre 9 kadın 2 erkek oldukları ve mekkede müslümanlıklarını gizleyerek yaşadıkları bu sebeple yüce allah tekrardan müslümanların arasına nifak girmemesi için bu olayı bir lütfu olarak vurgulamaktadır.
Yoksa müsteşrikler hemen şu yaygarayı koparırlardı bakın müslümanlar,müslümanları öldürüyorlar yada bazı müslümanlar şöyle düşünebilirlerdi bedir savaşına katılan kişiler savaş pozisiyonu aldılar peki Mekke de kalan savaşa katılmayan bu müslümanları niçin öldürdük gibi bir takım fikirlerin doğmaması için yüce Allah mükemmel bir iradeyle hem Mekke de kalmış bu mustazaflara merhamet etmiş hemde mümin savaşçıların kalplerine sağlamlaştırmıştır.
Şimdi günümüzde tekfir terimi karşısında saf tutan bazı anlayışlar ısrarla müslüman safları ile müslüman olmayan safların birbirlerine kenetlemeye birbirlerine karıştırma geyreti içerisindeler.
Şöyle düşünelim varsayalım ki bizler İsviçre de yada Amerika da yaşıyoruz eğer biz yaşamış olduğumuz toplumu tanımlayamaz isek o halde dini hırıstiyan olan insanları dost edindiğimizde onlara sevgi beslediğimizde bizlerin islama göre durumu ne olacak bunun üzerinde düşünmek gerekmektedir.
Tanımlama (tekfir) meselesi kişinin karar verebileceği bir mesele olmadığı bunu ancak islam devletinde "Kadı'"nın hüküm verebileceği fikri son zamanlarda adeta bir bomba gibi gündeme düştüğünü görmekteyiz.
Allah'ın şeriati dışında hüküm koyanlar bu şeriatlerden adalet ve mutluluk arayanları dost edinmek eğer kadının işi ise o halde kadı yeniden gelinceye kadar biz kafir olarak mı yaşıyacağız.
Bu düşünceler tamamen Kur'an'dan kafirun suresini çıkarmaya yönelik düşüncelerdir. Kur'an'dan kafirun suresini çıkarmış olsalar dahi kur'an'ın bir çok ayetlerinde bu hükmü nasıl çıkaracaklar buna kimin gücü yetebilirki.
Selametle Kalın
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |