Cevap: Bediüzzaman'dan Sözler Numan hocam şuna emin olun bugün doğuya gitmemiş doğuda yaşamamış doğu köylerinin sosyal ekonomik eğitim durumlarını bizzat yaşamamış insanların doğu ve doğu insanlarının hakkında birtek yorum dahi yapmalarını ben şahsen kabul etmiyorum. Bugün ulusal tv lerde veya gazetelerde sözüm ona doğu ve güney doğu kürt sorununu tartışan sözde prf.ların hepsi ama hepsi yalan konuşuyorlar. Bizler de onlar sanki birşeyler söylüyorlarmış gibi söylediklerinden etkilenerek fikirlerimizi oluşturuyoruz. Numan hocam şuna emin olun ben size çocukluğumu anlatsam siz bazı ergenokon zihniyetli insanları adeta bir kaşık suda boğarsınız. Bizler istesekte istemesekte Allah bzleri çeşitli ırklar halinde yaratmıştır. ALLAH rasulunun (sav) in veda hutbesinde dediği gibi ırkçılık yapan bizden değildir. Yıllarca doğuya ve doğu kürt halkına inkar politikası güderek adeta üvey evlat değil gayri meşru evlat kabul eden zihniyetin yaptığı adaletsizlikleri yaptığı zülmü yaptığı işkenceyi bizler ciltler dolusu kitaplar yazsak dahi dile getirmiş olmayız. Tv ekranlarına çıkmış sözüm ona okumuş cahiller gitsinler o şartlarda biraz yaşasınlar ondan sonra ne diyeceklerse desinler. Ben bir müslüman olarak hakkın yanında zalimin karşısında olmak kaydıyla olaylara ırkçı bir yaklaşımdan uzak olarak diyorum ki. Bizler o zalimlerin sahte yalan haberlerine kanmadan olayları analiz edelim. Bugün 20 milyonu aşkın bir kürt halkı vardır. Bunlar kasıtlı bir şekilde eğitim noktasında ekonomi noktasında yol su din hususunda kısacası her konuda cahil bırakılmak istenmiş bu amaçlarına da kısmen ulaşmışlardır. Doğunun hangi köyüne giderseniz gidin ordaki insanların ne kadar misafir perver ne kadar cana yakın insanlar olduğunu göreceksiniz. Onlar din hususunda şehir hayatı hususunda geri kalmış olabilirler fakat bizler onları İNKAR etmek yerine onlara tekrar eğitim yol su din medeniyetini götürür isek göreceksiniz bu davranışımız Allah’ın dinine daha yakın olacaktır. Ben küçük yaşta gözümü açtığımda hayatı tanımaya başladığımda bulunduğum ilim yüksekçe dağında şu mısraların yazılışını gördüm “ne mutlu türküm diyene” sonra kendi kendime düşündüm ben neden türk değilim keşke türk olsaydım dedim. Fakat annem babam benim kürt ırkından olduğumu söylemişlerdi. Şöyle düşündüm demekki türk olmak iyi birşey kürt olmak kötü birşey. Sonra okula başladım bana şunu ezberlettirdiler “varlığım türk varlığına armağan olsun” gittim babama sordum baba dedim biz mademki kürdüz neden türklerin ülkesnde yaşyoruz. Babam bana oğlum benim babam amcam dayılarım akrabalarımın bir çoğu kurtuluş savaşlarında savaştı bu toplarda bizim atalarımızın kanları var herkes kadar hatta herkesten daha çok bu topraklarda hakkımız vardır dedi. Köyleri bombalanan şehir hayatına zorlanan kendi ana dilini konuşamayan insan yerine konulmayan varlığı bile inkar edilmiş bir toplumu bir ırkı analiz etmek inanın o kadarda kolay değildir. Hiç unutmam babamın bir arsa meselesi vardı türkçeyi bilmediğinden dolayı kendi savunmasını yapamamış ve yüz dönüme yakın araziyi kaybedişine tanık oldum. Yine hiç unutmam bizim köyde bir cinayet meydana gelmişti ben o zamanlar çocuk yaştaydım. Jandarama köye geldi kadınları joplarla dipçikleyerek üstü açık araçlara bindirerek dağa çıkardılar hadi kocalarınızı çağırında gelsiniler diye. Cinayet işleyen tarafın erkekeleri firari olduklarından dolayı o kadınlara ki tek bir cümle dahi türkçe bilmiyorlardı önce dağa daha sonra buz gibi soğuk nezarethanelerde adeta birer insanlık suçu işlyen devlet zihniyetini savunmak asla kuran okuyan birine yaraşmaz. Bir çocuğun türkçe bilmediğinden dolayı öğretmeninde şamar yemesi o çocuğun ruhunda açacağı yarayı yaşamayan asla bilemez. Ben onları rabbime şikayet ediyorum. Bir toplumun dini dili ırkı ne olursa olsun zülmü hak etmiş olamaz. Bugün canavar dediğimiz terörüst dediğimiz insanları bizlerin bu dayanılmaz inkar politikalarımız işkencelerimiz zulümlerimiz neticesiyle meydana getirdik. Babam anlatıyordu oğulum diyordu. Köye jandarma geleceğini duyduğumuzda tüylerimiz diken diken olur hemen dağlara mağaralara gider saklanırdık taki onlar gidene kadar. Şimdi birileri kalkıp tv lerde utanmadan arlanmadan terör terör diye bağırırsa birileride derki acaba kim kim terör kim törürist. Mevcut olan bir toplumun hayat düzenine kast etmek sanırım terör tanımının içerisnde yer alır. O halde mevcut olan hangi toplumun kimler tarafından gasp edildiğine bakmak lazım. O biçare insanlar mı gidip başkalarının mevcut düzenini gasp ettiler yoksa birileri gidip terör estirerek onların düzenlerinimi gasp etti.........?
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |