Cevap: ğadir hum nedir_??? Bak güzel abim bir meselenin itikadi olup olmaması meselesi hususunda malesef ne senin gibi nede FECR hocamız gibi düşünüyorum. Benim tüm islam kaynaklarında okuduklarım ve selef alimlerinin genel itikadlarına da anladığım itikadi mesele şu. Eğer Kur’an da yada sünnete hüccet hasıl olmuşsa kişi bunu yapma yada yapmama lüksüne sahip değildir. Örneğin dinde zekat oruç namaz gibi ibadetler hakkında bir nas söz konusu olmuşsa kişi keyfi olarak bu ibadetlerin herhangi birini yerine getirmezse dinden çıkar. Yapmış olduğu tüm ibadetleri boştur. Buna delilmi istiyorsunuz gerek nübüvet döneminde gerekse Hz.Eba bekir döneminde zekat vermeyen kavimlere karşı savaş hazırlıkları yapılmış o kavmin malı canı helal kabul edilmiştir. Günümüzde kürtlerin dedeği gibi 50-60 sene terkusalat olan insanların müslüman olarak kalması söz konusu olamaz. Şimdi eğer Hz.Ali’nin halifeliği hakkınada nas varsa bu nassa rağmen Hz.Eba Bekir bunu yerine getirmemişse dinden çıkar. “Allah ve rasulu bir işe hüküm verdiği zaman inanmış mümin kadına inanmış mümin erkeğe muhayerlik hakkı yoktur.”ahzap/36 müminin Kur’an-a teslimiyeti bu şekilde olmalıdır. Yine günümüzde Allah’a karşı her türlü şirk küfür işlendiği halde insanlar halen islam kategorisi içerisinde değerlendirilmektirler. Peki siyasi görüş ayrılığı nedir o zaman siyasi görüş ayrılıklar ancak bazı kişilerin bazı kişilere meyl etmesi taraf tutması nasları tevil etmeleri vs. Olabilir. Örneğin Hz.Ali’nin Hz.Osmanın şehadetinde hiçbir suçu yokken Muaviyenin bu konuyu gündeme getirerek kendisne taraftar toplaması gibi. Siz Muaviyeyi haksız bulabilir haksızlıklarla itham edebilirsiniz bu itikadi bir mevzu olmaz.
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |