Cevap: Mevlanadan Sözler Bakın şuna emin olun sizin vermiş olduğunuz o hadisi düzgün analiz edebilirseniz zaten sorun kalmayacaktır. O hadisin başımın üzerinde yeri vardır gönül isterdiki mevlanada sizin gibi kendi kitaplarında ayetler hadisler üzerine konuşsun. Hadise bakalım "Bir adam din kardeşine, ey kâfir derse, bu söz ikisinden birine döner. Eğer böyle denilen kişi söylenildiği gibi ise söz doğrudur; yerini bulmuş olur. Aksi takdirde bu söz söyleyene geri döner." Bakın bir kişi bir kişiye kafir derse eğer kafir dediği kişide küfür var ise bu söz yerini bulmuştur. Diyor hadis. Ben size ayrıntılı bir şekilde hadisler doğrultusunda o sözlerin şirk ve küfür olduğunu delillendirdim. Siz ise o sözler şirk değildir diyorsunuz o halde buyrun siz delillendirin. İslam dininde kişiler üzerinde durulmaz fiiller üzerinde durulur. Örneğin cenabbi Allah kuran şöyle şöyle yapanlar yada şöyle şöyle diyenler kafir olmuşlardır der. Biz müslümanlarda o vasıflara uyan insanları ve milletleri öyle tanımlarız. Mesela size bir soru. Bugünkü ısrail devletinin dini nedir. Siz bunu cevaplayın ben öbür söylediğinize cevap vereyim. Bakın sayın üyemiz diyelimki biri bizim yanımızda birinin önüne diz çöküp secde ederek namaz kılmaktadır. Sonrada ya benim niyetim ona namaz kılmak değildi evet söz olarak ona namaz kıldım fakat ona namaz kılmak kastıyla bunu yapmadım derse ona deriz. Sözünemi bakarız yaptığınamı tabiki yaptığına. Şimdi diyelimki haşa sümme haşa ben sözlü olarak sana oğlumu kurban ediyorum dedim sonrada ya ben bunu kötü niyetle söylemedim dersem bu kabul edlirmi. Şimdi şu ayete bakalım. Boşuna özür dilemeyin! Çünkü siz, (sözde) iman ettikten sonra küfrünüzü açığa vurdunuz. İçinizden (tövbe eden) bir zümreyi affetsek bile, suçlarında ısrar etmeleri sebebiyle, diğer bir zümreye azap edeceğiz. (Tevbe 65-66) Bakın ayet ne kadar açık siz içinizde taşıdığınızı dışarı vurdunuz diyor. Şimdi ben mevlanaya kurban olurum sözü ile yada birileri mevlanya kurban olsun sözü ister iyi niytle olsun ister başka bir niyetle olsun kurana göre şirktir. İnşallah bunu bir düşünün. Müslümanlar insanlara zahirine göre hüküm verirler eğer kişi sözlü olarak yada fiili olarak şirk küfür sözü sylerse ona islam hükmü uygulanır. Bu şu anlama gelmez kardeşini tekfir etmek. Benim kardeşimi tekfir etmem için önce o kişiyi kardeşim olark bilmem gerekmektedir. Rasullulah (s.a.v)´dan Kutubi Sitte sahiplerinin rivayet ettiği şu hadisi şerif bu konuyu ne güzel açıklar: "Ben ancak bir beşerim, siz bana dava getiriyorsunuz. Bazılarınız diğerlerinden delilini sunmakta daha becerikli olabilir. Ben de dinlediğim şekliyle onun lehine hükmederim. Bu şekilde kime bir müslüm hakkını verirsem, o ancak ateşten bir parçadır,, onu alsın veya bıraksın." AbduIIah b. Utbe b. Mes'ud (r.a)'den şöyle rivayet edilmiştir: Ömer (r.a)'den işittim. O şöyle diyordu: «İnsanlar Rasulullah (s.a.s) zamanında vahiy ile gizli hallerinden de sorumlu tutulurlardı. Rasulullah'ın vefatı ile vahiy kesilmiştir. Bugün sizi gördüğümüz amellerinizden dolayı sorumlu tutarız. Bu yüzden kim bize hayır ve adalet gösterirse onu emin sayar ve güvenilir kabul ederiz. Onların gizli hallerini araştırmak bize düşmez. Gizli hallerinin hesabını da ALLAH görür. Bize zahiren fena hal gösterenlerden de emin olamayız. Niyetinin iyi olduğunu söylese bile ona inanmayız.» (Buhari) EBDA üyemiz bakın dikkat edin ben söylediğim görüşlerimi hep kuran ve sünnetten çıkardığım naslara dayandırıyorum peki Mevlana bunu yapıyormu. Birde şuna emin olun mevlanayı hiçbir selef alimlerimiz islam alimi olarak değerlendirmemişlerdir. bu doğrultuda bir tane dahi alimlerimizden delil getiremzsiniz. Kuran okuyan biri sünneti bilen biri asla mevlanın sözlerine itibar etmez. Çünkü o sözleri delillendirdik hepsi şirk küfür şeylerdir. Din budur herkes kendisne bir yol tayin eder ve o yol üstüne ölür. Eğer biz böyle yaparsak kimse bize itibar etmez ve yalnız kalacağımızdan söz etmişsiniz. Bunlar hiç önemli değil yeterki Allah bizi yalnız bırakmasın. Bizler batılı gördüğümüzde onu düzeltmekle zülmü gördüğümüzde ona karşı durmakla mazlumun yanında zalimin karşısında durmakla emir olunmuşuz. Bunu yaparkende birilerinin hoşuna gitmiyor diye rabbimizin hışmını üzerimize çekemeyiz. Sizede tavsiyem biraz sağlıklı düşün “musa firavun olayında musa haksızdı sözünü”şöyle gece yastığa başınızı koyduğunuzda bir düşünün Hz.Musamı haklıydı firavunmu Hz.Musamı haklıydı mevlanamı hangisi. BUYRUN SİZ CEVAPLAYIN
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |