Konu Başlıkları: Namaz
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 28 Nisan 2011, 03:05   Mesaj No:4

kamer34

Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:54
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Namaz

Selam hidayete tabi olanlara olsun.

Farz olan bir ibadetin keyfi olarak terkini yapmak peygamberin sünnetine aykırıdır. Şimdi günümüzde bazı yanlış anlayışlardan biride namaz oruç zekat gibi bazı açık naslarla belli olan ibadetlerin keyfi olarak terk edilmesidir.


Gerek büyük imam şaf-i (Allah ona rahmet eylesin) olsun gerek büyük imam Ahmet bin Hambel (Allah ona rahmet eylesin) olsun namaz ibadetinin terkini küfür olduğunu belirtmişlerdir.

Şimdi biz bunları söyleyince bazı arkadaşlarımız bize çok kızmakta dini kolayklaştırmıyor zorlaştıryorsunuz derler. Halbuki bu görüşler hem dinimizin emri hemde mezhep imamlarımızın ayet ve hadislerden çıkarmış oldukları hükümlerdir.din allahın dinidir onu hiç kimse kolaylaştıramayacağı gibi hiç kimsede zorlaştıramaz.

Arkadaşlar öncelikle şunu bilmemiz gerekmektedir ibadetlerin terki ve günahların kuşatıcılık arz etmesi söz konusu olamaz. Örenğin bir insan sürekli içki içemez yada bir insan sürekli zina edemez eğer bu günahlar kişinin hayatında kuşatıcılık halini almışsa yada kişide karakter halini almışsa o kişi dinden çıkar illaki şirk küfür işlerse dinden çıkar görüşü doğru bir görüş değildir şimdi şu ayetlere bakalım..


Bakara/80- “Derler ki: "Sayılı günlerin dışında, ateş bize değmeyecektir." De ki: "Allah katından bir ahid mi aldınız? -ki Allah asla va'dinden dönmez- Yoksa Allah'a karşı bilmediğinizi mi söylüyorsunuz?"

Bakara/81- “Hayır; kim bir kötülük işler de günahı kendisini kuşatırsa, (artık) onlar, ateşin halkıdırlar, orada temelli kalıcıdırlar.”


Namaz ile ilgili çok sayıda ayetler vardır,namazın terki savaş hali dahi söz konusu değilken insanlara ne oluyorki 50- 60 yaşına kadar namaz kılmyorlar. Şimdi namaz ile ilgili bazı ayetlere bakalım.

Bakara/238-Namazlara ve orta namaza devam edin ve Allah için boyun eğerek kalkıp namaza durun.

Enam/72- Bize: "Namazı dosdoğru kılın, Allah'a karşı gelmekten sakının" (diye emredildi), toplanacağınız yer O'nun huzurudur.

Enam/92..Ahiret gününe iman edenler bu Kitab'a da iman ederler ve onlar namazlarına da devamlıdırlar.


Enam/162- De ki: Benim namazım, ibadetim, hayatım ve ölümüm hep âlemlerin Rabbi Allah içindir.


Meryem/31- "Beni, nerede olursam olayım mübarek kıldı. Hayatta bulunduğum müddetçe namaz kılmamı ve zekat vermemi emretti."


Mimunun/9- Ve onlar ki, namazlarını muhafaza ederler.

Nur/37- Birtakım insanlar (Allahı tesbih ederler) ki, ne ticaret ne de alış veriş onları Allah'ı anmaktan, namaz kılmaktan ve zekat vermekten alıkoymaz. Onlar, kalplerin ve gözlerin allak bullak olduğu bir günden korkarlar.


Nur/31- Başkasından geçerek hep O'na gönül verin ve O'ndan sakının. Namaza devam edin ve müşriklerden olmayın.


Kuranda bunların dışında da çok sayıda ayetler vardır. Namazın gerçek anlamını bulması için hem devamlı olması hem huşu içerisinde kılınması hem gösterişten riyadan uzak olması hemde insanı ötekileştirmesi gerekmeketdir.... Namazın tüm rükünları yerine geldikten sonra ancak insanı müşriklikten koruyacağı Nur/31 de vurgulanırken namaz kılmamak diye birşey söz konusu olamaz.


Kişi keyfi olarak namazı terk edemez. İster tembellikten ister başka bir sebeble namaz gibi ibadetleri terk ederse bu haram olur bu kötülük olur tevbe edip geri dönmezse dinden çıkar.Ayetleri okuyalım.

Bu ayetler muhkem ayetlerdir manaları açıktır. Zekat vermeyen kavmin üzerine Hz. Ebubekir orduyu hazırlamış ve bu ameli savaş sebebi olarak görmüştür. Yine peygamber efendimiz döneminde münafıklar tarafından yanlış bir haber gelmesi üzerine rasulullah (sav) derhal orduyu hazırlamış savaş pozisyonu almıştır. Taki bir fasıktan size bir haber gelirse onu iyice araştırmadan hareket etmeyin ayeti nazil olana kadar.

İslam dini ciddi bir dindir lakayıtlık kabul etmez ancak günah işlemek şu şekilde olur. Kişi nefsine yenilir bir anlık boşluğa düşer haram işler olay bu. Bu kural şirk ve küfür amel içinde böyledir. Müslüman ibadetlerinde daimi günahlarında daimi değildir. Adamın tembelliği tutmuş namaz kılmamış,adamın canı yemek istemiş oruç tutmamış,adamın cimriliği tutmuş zekat vermemiş bunlar lakayıtlıktır. Ancak yezid gibiler böyle yaparlar müslümanlar böyle yapmaz.

Bakara 81.ayet açıkça kim bir günah işler ve bu günah onu kuşatırsa o dinden çıkmıştır ve ebediyyen cehennemdedir buyruluyor. Hakikat editörüm emeğine sağlık güzel bir konu ve sağlam bir rivayet zikir etmişsiniz bizleri hz. Ömerin hem içimizi burkan bu hazin olayını tekrar hatırlattınız hemde sahabilerin ibadetler hususundaki ciddiyetlerini tekrar hatırlattınız teşekkürler.
Allaha emanet olunuz
__________________
Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli.
Alıntı ile Cevapla