Cevap: "Fırkayi-NACİYE" 6- Tevhidin aslını elde edememiş kişilere Müslüman muamelesi yapmaları. Mürselat 1- Dalga dalga salınanlara, 2- Kasırga gibi esip savuranlara, 3- Her yana dağıtanlara, 4- Doğruyu eğriden kesin çizgilerle ayıranlara, "Allah ve rasulünün kafir ve müşrik olarak vasıflandırdığı kişileri müslüman olarak kabul etmek veya onların küfründe ve şirkinde şüphe etmek veya onları tekfir etmeye yanaşmamak Allah ve rasulünün hükmüne karşı çıkmak olacağından böyle düşünen kimse küfre girer." "Muhammed b. Abdu'l Vehhabşöyle diyor: "Bir takım kimseler de yalnızca Allah'a (c.c.) ibadet ettikleri halde, müşrikleri tekfir etmiyor ve onlara düşmanlık beslemiyorlar." Şeyh Abdurrahman bin Hasen'in, İnsanı İslam dininden çıkaran şeyler nedir? sorusuna verdiği cevaplardan biriside şudur: "Müşrikleri tekfir etmemek ve onları kafir olduklarında şüphe etmek veya onların doğru yolda olduklarına inanmak." (Tevhidi İnanç - sf: 80) 7- Beraber velayet paylaştığı kişilerin şirklerini ve küfürlerini görmemezlikden gelmeleri. Küfre rıza küfürdür kaidesinin gereğini yapmamaları. Bazı insanlar kendileri iman ederler fakat eski cahiliyede kalan tortularınıda yeni düşüncelerine karıştırmaktadırlar. Bu sebeple müslüman olduktan sonra bir türlü netleşemezler. Hatta küfür ehl-i ile müslümanların yolunun netliğini birbirlerine karştırırlar. Muhammed b. Abdulvahhab: "Kim müşrikleri tekfir etmez veya onların küfürlerinde şüphe duyarsa ya da onların yolunun doğru olduğunu kabul ederse kafir olur." (Tevhid Risaleleri - sf: 48) Ebu Hanife'ye "Bir kimse kafiri kafir olarak bilmem derse?" diye soran kişiye, "O kafir gibidir" cevabını vermiştir. (Ebu Hanife'nin Beş Eseri - sf: 40) Ebu Hanife bir başka yerde şöyle dedi: Said b. Müseyyeb'den bana ulaştığına göre, kafirleri bulundukları mevkie indirmeyen onlar gibidir" (Ebu Hanife'nin Beş Eseri - sf: 43) Gondinin birine ithaf olunur. Müslümanlardan sayın muhterem güzel abim sormuş olduğunuz sorunun cevabını bu yazının içerisnden çıkarabilirsiniz. 1-Asluddin meselelerinde cehaleti mazeret görmek. Yani ben domuz eti yemem fakat domuz eti haramdır da demem gibi.Yada ben domuz helaldir demem fakat helaldir diyenede kafir oldu diyemem. 2-Tağuti rejimlerde hakim statüsünda olanlar iki türlü değerlendirilir. Birinci isteyerek Allah'ın hükümleri ile hüküm veriyor bu kafirdir.İkincisi istemeyerek Allah'ın hükümleri ile hüküm veriyor buda müslüman hakimdir diyerek maide/44 muhalefet etmektir. 3-Genel seçimler şirk olabilir fakat yerel seçimler şirk kapsamına girmez diyerek açıkca küfür olan tağuti rejimlerin yerel bölümünü hak gibi göstererek hakkın üstüne örtmeye çalışmak. 4- Tağuta muhakeme olmayı meşru kabul etmek Nisa 59-60-65.ayetlerin manalarını çarpıtmak.Tağuta muhakeme olmayı meşru göstermek. Daha sayıyımmı gondi ŞİRK VE KÜFÜR ehli insanların müslüman kabul etme onlara dostluk ve velayet verilebileceiğine inanmak.Tüm bu akide bozukluklarını göremeyen bazı arkadaşlarımız halen bunların şirkleri küfürleri nedir diyebiliyorsa bu arkadaşımız dinin aslını anlamamış demektir.
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |