Konu Başlıkları: ""said nursi kimdir?""
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 19 Mayıs 2011, 19:47   Mesaj No:40

FECR

Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.134
Konular: 555
Beğenildi:1087
Beğendi:252
Takdirleri:10770
Takdir Et:
Standart Cevap: ""said nursi kimdir?""

Müslümanlardan kardeşim (sen bizi kardeş olarak görmesen de biz seni kardeş olarak görüyoruz)
Bu ne şiddet,bu ne celâl demekten başka ne diyeyim
Allah Rasul a.s gerek kafirlere gerekse müşriklere karşı hiç bir zaman DİNİNİ YUMUŞATMADI ama DİLİNİ YUMUŞATTI.Çünkü O Rasul a.s direktiflerini VAHY'den alıyor ki Allah ona öyle emretmişti.

Rabbinin yoluna, hikmetle, güzel öğütle çağır; onlarla en güzel şekilde tartış; doğrusu Rabbin, kendi yolundan sapanları daha iyi bilir. O, doğru yolda olanları da en iyi bilir.(16/Nahl-125)
Sen ve kardeşin, ayetlerimle gidin; beni anmakta gevşek davranmayın. Firavun'a gidin, doğrusu o azmıştır. Ona yumuşak söz söyleyin, belki öğüt dinler veya korkar.(20/Taha-42-43-44)

İsrailoğullarından, «Allah'tan başkasına kulluk etmeyin, anne babaya, yakınlara, yetimlere, düşkünlere iyilik edin, insanlarla güzel güzel konuşun, namazı kılın, zekatı verin» diye söz almıştık. Sonra siz pek azınız müstesna, döndünüz; hala da yüz çevirip duruyorsunuz.(2/Bakara-83)

Allah,insanlarla konuşurken,tebliğ yaparken metodun nasıl olmasını gerektiğini çok güzel bir şekilde ortaya koyuyor.Ayrıca müşriklerin putları da olsa küfürü,sövgüyü hoş karşılamıyor:
“Onların Allah’ı bir tarafa bırakarak taptıklarına (putlarına) sövmeyin; sonra, onlar da bilmeyerek Allah'a söverler.” (6/Enam-108)

Müslümanlardan kardeşim
insanları tekfir etmek kolaydır,kolaycılağa kaçmaktır.Ama insanları şirkten uzaklaştırmak,küfürden uzaklaştırmak kolay değildir ve bir çırpıda olacak bir şey değildir.Hz.Peygamber a.s 23 sene boyunca mücadele etti,bıkmadan usanmadan.Bizler ise "Doğru şudur arkadaş,kabul edersen müminsin,kabul etmezsen müşriksin,cehennemliktir." deyip kendimize göre işi halletmiş oluyoruz/oluyorsun.İslamla yeni tanışan bizler/sizler/onlar hemen asrı saadeti oluşturma hayalleri kuruyoruz.Asrı saadet hayalleri kurmak kolaydır ama asrı saadet toplumunu oluşturmaya çalışmak,bıkmadan usanmadan tebliğ yapmak,sözleriyle amellerini uyuşturmak o kadar da kolay değildir.Bir gecede devlet kurma,yıkma hayalleri bir ütopyadan ibarettir kardeşim.İslamı sözleri amelleriyleriyle tasdik edip,insanlara örnek olabilecek bir cemaat oluşmadan,gönülleri fethetmeden yapılan eylemler/fetihler/savaşlar/mücadelelerin sonu hüsranla biter.
Allah Rasulu ve sahabenin Mekke dönemindeki Alak-Kalem-Müzzemmil-Müddessir süreçlerinden geçmeden ya da o süreci dikkate almadan yapılan hareketler,her zaman için yapıcı değil itici olurlar.İnsanları islama çağıralım derken,insanlar inadına küfre doğru yol alırlar.Ayrıca atalar dinine daha çok saplanırlar da farkında olamazsın.

Bir insanı,alimi,zatı eleştirmek kolaydır ama o kişinin geçtiği süreci dikkate almazsan, ya da onun kadar bir ilme vakıf değilsen,eleştirilerin havanda su dövmeye benzer.İlim adamlarını eleştirmek için en az onun kadar bir ilme sahip olmak gerekmez mi?.
Allah'ın kitabını daha yüzünden okuyacak kadar bile okuyamayan,arapça bilmeyen insanların,Kur'an ilimlerine vakıf kimseleri bir çırpıda yok sayması ne kadar doğru bir davranış olur.İlim adamı hatasız değildir,bir çok görüşü hatalı olabilir.Ama onların bu hatasını ancak başka ilim sahipleri ortaya koyarsa bir anlam kazanır.İmamı Azam Ebu Hanife herkesle münazara-tartışma yapmazdı,hatta münazarayı yasaklamıştır.Ancak ilim adamları arasındaki münazara yapılmasını istemiştir.İlimin değerini ancak ilme sahip olanlar bilir.Hz.Ali'nin ilimle ilgili bir sözü vardı,ilmin 3 mertebesinden bahsediyor:(hatırladığım kadarıyla)
1.Mertebe:Ben herşeyi bilirim ki aslında bu hiç bir şeyi bilmiyordur.
2.Mertebe:Ben bazı şeyleri bilmiyormuşum ki bu ilme biraz vakıf olmuştur.
3.Mertebe:İnsan daha çok ilim sahibi oldukça "Ben hiç bir şey bilmiyormuşum" der ki bu da ilmin en üst seviyesidir.

Rivayet edilir ki İmam Azam kendisine sorulan soruların bazısına cevap vermemiştir.Bilmediğinden değil de belki de o ortamda cevap vermenin gereksiz ya da yanlış anlamalar olabileceği için vermemiştir.Bugün ise insanlara ne soru sorulsa,bilse de bilmese de cevap verir ve "bana göre" şöyledir der.

Alıntı:
bu sitede bulunan KİŞİLERLE YAZIŞTIKÇA bunlarla hiçte aynı itikatte olmadığımı rabbimiz rahman olan Allah rahmetinin kaynağı olan VAHİYSİYLE göster miş ve bana basireti furkanı vermişti...


Yukardaki cümlen ile Said Nursi'nin kitabındaki cümle arasında ne fark acaba?.Senin yazından sanki sana vahiy gelmiş gibi algılanmıyor mu?

Neyse fazla uzatmaya gerek yok kardeşim.Bir çok fikirlerimiz aynı sayılır ama konuşma ve anlatma metodumuz farklıdır.Kimse sana dinini yumuşat demiyor sadece DİLİNİ yumuşat diyor.
Allah hepimizi sıratı mustakimden ayırmasın
__________________
Selam Hidayete Tabi Olanlara
Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir
(Müslim)
Alıntı ile Cevapla