Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
Sn:bilinmez
iyi ile kötüyü, doğru ile yanlışı, hayırlı olan ile şerli olanı, güzel olan ile çirkin olanı akıl birbirinden ayırır. şayet Allah hiç peygamber gönermeseydi yine insanları salih amel, adalet, merhamet, güven gibi konularda hesaba çekebilirdi ve bu hesaba çekme adaletsizlik olmazdı. Allah sadece insanlara acıdığı için peygamber gönermiştir. yoksa akıl ile insan kesin doğruya varabilme yargısına sahiptir.
yani, şeyler Allah kötüdür dediği için kötü olmamıştır, kötü oldukları için Allah kötüdür demiştir.dolayısıyla akıl, vahiy olarak sunulan değerleri bile yargılayıp iman edilip edilmemesi gerektiğine karar verir.
Demokrasiye gelince, günümüz demokrasisi çirkin ve sömürücüdür, eyvallah. ancak ben yasa koymaktan söz etmiyorum. yönetimde, yöneticiyi seçmede söz sahibi olunmasından söz ediyorum. yoksa Allah bizi yönetsin diye beklemek nasıl bir mantığın ürünü olabilir ki?
sn: kamer34
dediğim gibi ben demokrasi ile yasa koymadan söz etmiyorum. bir ikincisi Allah köle değil özgür kulları sever. müslüman herşeyden önce özgür olmalıdır ve islamda mutlak özgürlüğü emreder. özgürlük derken saldım çayıra mevlam kayıra durumundan söz etmiyoruz tabii, dedemizin geleneklerindende söz etmiyoruz, insani ilkelerden söz ediyoruz
|