Tekil Mesaj gösterimi
Alt 24 Temmuz 2011, 01:18   Mesaj No:20

kamer34

Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:54
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu

Sayın yazarımız

Meseleleri birazcık karıştırdığınızı görüyorum.

Bakın sayın abim sizde biliyorsunuz islam devleti temelini kuran üzere bina eder. Kuran da yer almayan yada islam fıkhında yer almayan meselelerde o günün örf ve adetlerindende yararlanan bir sistemdir.

Daha önce bir çok yazımdada izah etmiştim yinede bir iki örnek vermeye çalışayım.
örneğin: Bugün 18 yaş altı çocukların hastahane muayeneleri ve ilaçları üceretsizidir yada çok düşük bedellidir. bu uygulama kuranda yok sünette de yok şimdi bu güzel uygulamayı biz redmi edeceğiz tabiki hayır.

Tağuti rejimlerin koydukları yasaları bizler kalkıp bunlar serbest piyasadır diyerek kabul edecek olursak o zaman nerdee kaldı Allah'ın kanunları.

Ama yok Allah'ın dini salt bir düşünceden ibarettir dersek o zaman "iman edip salih amel işlme" prensibnini nasıl anlayacağız.

İslam dini beşeri tağutların tamamını red etmedikçe imanı geçerli kılmaz. Bakara/256 Nahl/36

İslam dininin uygun gördüğü ekonomik piyasa ancak Allah'ın istediği şekilde olduğu zaman kabul görürür.

Örneğin: Serbest piyasa yada serbest ekonomi adı altında faiz yapılabilinirmi? bu mümkün değil . Fakat bu durum günümüzde serbest piyasa adı altında tefeciliğin faizciliğin her türlü mübah görüldüğü hatta mevcut olan devlette bu işi bono tahvilleri adı altında yada uzun vadeli kredi adı altında bi zat kendisi yapmaktadır.

Faize helal kılan fuhuşu vergi adı altında meşrulaştıran ülkeme turizmden gelir gelecek diye akdeniz sahillerini çıplaklar ve fuhuş kampına çeviren şu kokuşmuş beşeri aklına dayalı güyya ekonomi güyya adalet diye savunmayalım Allah için.

Güzel insanlar bizler sosyal siyasal ekonomik kültürel kısacası hayatımızın tüm alanlarını Allah'ın razı olacağı ve onun dininde aykırı düşmemek kaydıyla yaşarsak o zaman göreceksinizki hak hukuk adalet gerçek anlamda hayatımıza yansımış olur.

Şimdi yukarıda saymış olduğum islama aykırı meseleleri helalleri haramları hz. ömerin misalını vererek işin içinden çıkamayız.

Müslüman düşüncelerini yaşam biçimini kuran vahyine uygun tesis ettikten sonra tabiki günlük hayatında briçok konuda beşeri bir takım uygulamalar gerçekleştirecektir. Malı mülküde kendisine ait olacaktır. çünki islam sosyalizm değildir.

ALLAHA emanet olunuz
__________________
Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli.
Alıntı ile Cevapla