Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı Namazların cem'i meselesini Kur'an'da geçmiyor diye yoksaymak, bugüne kadar bize kadar hadis rivayetlerini bir çırpıda reddetmek demektir. Bayram namazı da Kur'an da geçmez, şimdi Bayram namazı Kur'an'da geçmiyor diye yok mu sayılması lazımdır. Kur'an'da namazın vakitli farz kılındığı belirtirken sayısal anlamda "5 vakit" ibaresi geçmez. Ama Allah rasulu a.s sözleriyle ve uygulamalarıyla bunun 5 vakit olduğunu bizlere bildirmiştir. Ayrıca Allah Rasulunun Hacc zamanı Arafat'ta öğle ile ikindiyi ve akşam ile yatsıyı cem ederek kıldığı mütevatirdir ve halen uygulanmaktadır. Böylece cem olayı yaşayan sünnet halindedir. Arafattaki cem olayından başka Rasulullahın seferde de bazen cem ettiği güçlü rivayetler ile sabittir. Yukardaki yazıdaki mantık Allah Rasulunu devreden çıkarmanın ürünüdür.
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara
Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim)
|