Tekil Mesaj gösterimi
Alt 22 Ağustos 2011, 11:22   Mesaj No:8

EbdA

Medineweb Aktif Üyesi
EbdA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:EbdA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 458
Üyelik T.: 23 Ekim 2007
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:Van
Yaş:43
Mesaj: 156
Konular: 13
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı

Bilinmez kardeş Fecr kardeşin açıkladığı gibi Cem olayı bir kolaylıktır Hanefi mezhebinde sadece hac yolculuğunda diğer mezheplerde ise uzun yolculuklarda istenirse namaz cem edilebilir. Onlarda şu hadislere dayanarak bu sonuca ulaşmışlardır.

"Hz. Peygamber ile beraber Tebük savaşına çıktık. Hz. Peygamber, öğle ile ikindiyi birlikte, akşam ile yatsıyı da birlikte kılardı." (Müslim, II, 10; Ebu Davud, I, 285; İbn Mâce, I, 340)

"Rasûlullah (s.a.s.) Medine'de korku veya yağmur yokken, öğle ile ikindiyi, akşamla yatsıyı da birlikte kıldı." İbn Abbas'a Rasûlullah'ın bununla ne yapmak istediği sorulmuş, o şu cevabi vermiştir: "Ümmetine meşakkat vermemeyi kastetti..." (Sahîh-i Müslim Trc., IV,136,137)

Bunun kolaylığını bizzat ben yaşadım.

BU OLAY KURAN'A AYKIRI MI?

Birşeyin Kuran'ı Kerim'e aykırı olması demek açıkça bildirilen bir emrin tersini yapmak demektir. Kuran'da "namazı birleştirmeyiniz" diye açık bir var mı ki yapılan Kuran'a ters düşsün? Ayrıca Kuran'da açıkça bildirilmeyen durumlar için Peygamberimiz (AS) yetki vermiştir. Bunlardan bazıları şu ayetlerdir;
"Onlar ki, ellerindeki Tevrat ve İncil'de yazılı bulunan o elçiye, o ümmi peygambere uyarlar. O ki kendilerine iyiliği emreder, onları kötülükten men eder; onlara temiz ve hoş şeyleri helal, pis ve çirkin şeyleri haram kılar…." (A'raf, 7/157)
"Kendilerine kitap verilenlerden Allah'a ve ahiret gününe iman etmeyen, Allah'ın ve Resulünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini din edinmeyenlerle, ezilip büzülüp kendi elleriyle cizye verinceye kadar savaşın." (Tevbe, 9/29)
Bu ayetlerde Peygamberimiz'in (asm) haram kılma yetkisi açıkça görülmektedir.

İkinci ayette "Allah'ın haram kıldığı..." denildikten sonra Resülünün haram kıldığı da ayrıca belirtilmiştir. Bu nedenle her ikisini de sadece Allah'ın haram kıldığı ayetler olarak sınırlamak yanlış olur. Allah'ın haram kılması ayetlerle olduğuna göre, Resülünün haram kılması bundan ayrı olmalıdır. Ancak Resülünün haram kılması da Allah'ın izni iledir. (sorularlaislamiyet)

İlave bilgi için: [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Alıntı ile Cevapla