Tekil Mesaj gösterimi
Alt 22 Ağustos 2011, 23:14   Mesaj No:23

Nikap_

Medineweb Acemi Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Nikap_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 14067
Üyelik T.: 07 Ağustos 2011
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Mesaj : 23
Konular: 1
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı

Alıntı:
bilinmez Üyemizden Alıntı Mesajı göster
HUD SÜRESİ...114- Gündüzün iki tarafında ve gecenin (gündüze) yakın saatlerinde namazı kıl. Şüphesiz iyilikler, kötülükleri giderir. Bu, öğüt alanlara bir öğüttür.

BUNLARDA,SABAH[FECR diye geçer],öğlen vakti-ikindidede dahil[VUSTA DİYE GEÇER],VE AKŞAM[İŞA DİYE GEÇER]


EVET VALLAHİ NAFİLE[SÜNNETLERİ] İBADETLERİDE YAPIYORUM....



gündüze yakın saatler ifadesindeki ZÜLEF kelimesi ZÜLFE nin çoğuludur.arapçada çoğullarda 3 den başlarlar.yani 3 vakitten bahs etmiş olması lazım..geceden gündüze yakın vakitlerde akşam yatsı ve sabah namazlarını kılmıyormuyuz?
gündüzün iki ucu kaldı geriye değilmi bunlarda öğlen ve ikindi namazları olarak 5 vakite tamamlanıyor..yani sadece taha suresi değil 5 vakit olduğunu gösteren



beydavi den: İsra suresinin, (Güneşin kayması ânından, gecenin kararmasına kadar ve sabah vakti namaz kıl) mealindeki 78 ayet-i kerimenin aslında geçen, (Dülûk-üş şems) öğle ve ikindi, (Gasak-ıl leyl) akşam ve yatsı namazı, (Fecr) de sabah namazıdır

Kaf suresinin, (Güneşin doğuşundan ve batışından önce ve gece Rabbini tesbih et) mealindeki 39 ve 40 ayet-i kerimesindeki, güneşin doğuşundan önceki sabah namazı, güneşin batışından önceki öğle ve ikindi namazı, geceki de akşam ve yatsı namazıdır

ibni abbas dan : (Kur’an-ı kerimde beş vakit namazı bildiren ayet hangisi) diye suâl edildiğinde, şu mealdeki ayet-i kerimeyi okudu: (Akşama girerken, sabaha ererken, gündüzün sonunda ve öğle vaktinde Allahı tenzih edin!) [Rum 17,18] Akşama girerkenden maksat, akşam ve yatsı namazı, sabaha ererkendeki sabah namazı, gündüzün sonundaki, ikindi namazı, öğledeki de, öğle namazıdır (Celâleyn) Nur suresinin 58 ayet-i kerimesinde, (salât-ı fecr = sabah namazı) ve (salât-ı işâ = yatsı namazı) ifadesi açıkça geçmektedir


Peygamber efendimiz, Bekara suresindeki, (Namazları ve vustâ namazını kılın) mealindeki 238 ayet-i kerimeyi açıklarken, (Vustâ namazı ikindi namazıdır) buyurdu (İAhmed) Bu ayet-i kerimede, (Namazları ve ikindi namazını kılın) buyuruluyor Arabî gramere göre, namazlar [salevât] denince, ikiden fazla namaz anlaşılır Çünkü iki namaz demek için, salevât [namazlar] değil, salâteyn [iki namaz] denilir İkindi namazı vustâ [orta] namaz olduğuna göre, ikindi hariç, öteki namazların sayısı iki olamaz, ikiden fazla olması gerekir Üç de olamaz Çünkü 4,6 gibi çift sayılı olmalı ki, ikindi namazı tam ortada olabilsin Yani ortadaki namaz ikindi olduğuna göre, ondan önce iki namaz, ondan sonra da iki namaz bulunduğu meydana çıkar Diğer ayetlerdeki namaz vakitleri de dikkate alınınca, namaz vakitlerinin beş olduğunda hiç şüphe kalmaz (H SVesikaları)


bunlara ne diceksiniz bakalım..Allah namazlarınızı kabul etsin sünnetleri kılıyormusunuz diye sormamın sebebi sünnetleri uyguluyormusunuz diyeydi..yani sünnete ve hadise verdiğiniz önem için..kur!an elbette apaçık delillerledir ama peygamber efendimizin sünneti olmasa bir çok konuda anlayamazdık ve ibadetlerimiz eksik kalırdı..hz Muhammed ve sahabeler bile 5 vakit kılmışken sizin içinize şüphe düşüren nedir..Ku'an da geçmezmi peygamber size ne verdiyse alın diye..siz namaz vakitleri 3 olsaydı peygamberin bize bunu 5 olarak öğreteceğini mi düşünüyorsunuz?
Alıntı ile Cevapla