Alıntı:
MERVE DEMİR Üyemizden Alıntı
Bu konuda aynı fikirde olamayacağım..
Ebda abi, mesnevideki kabak hikayesini bir topluluk içinde sesli okuyabilirsen senin açından haklısın eyvallah derim.
ayrıca ahi şeyhleri ile mevlana arasında neden anlaşmazlık olmuş?
moğol istilasında neden onlardan yana tavır aldı direnme dururken?
nasreddin hoca ile malum çağdaştırlar neden aralarında problem çıkmış?
bu üç konudaki menfi olaylara ben birçok kaynakta karşılaştım.
ama sanki bizim halkın bi gelenekten gelen, dogma, sorgulamasız savunma içgüdüsü ile bu konuya yaklaşmasınıda doğal karşılıyorum. |
Merve kardeş benim karşı çıktığım nokta şu:
Bu konular bir başlık açılır ve tartışılır savunan olur savunmayan olur ama Mevlana'dan bir söz yazıldığı zaman (ki konu Mevlana'dan Sözler) sözün altına sözün doğru olup olmadığını değil alakasız olarak Mesnevideki müstehcen hikayeleri tartışıyoruz. Mesela:
Hırs, çirkinlikleri bile güzel gösterir (Mevlana)
Sözünün altına Mevlana ajandır, Mevlana müstehcen hikaye yazmıştır diye alakasız şeyler yazmanın neresini savunacağız.
Mevlana diyelim ki öyle biri olsun bu yukarıdaki sözün yanlış olduğunu mu gösterir? Söyleyeni mi tartışacağız yoksa söyleneni mi?
Ben o hikayeleri savunmam ama tartışma yeri bu konu değil isteyen konuyu açıp tartışır ama sadece o konuda.
İkincisi: Biz neden toptancılık yapıyoruz ki? 15 müstehcen hikaye var diye tüm mesneviyi hatta Mevlana'yı çöpe atmanın neresi doğru? O müstehcen hikayeleri değil de diğer çok güzel söz ve beyitleri okuyan ve paylaşanı suçlamanın neresi doğru?