Cevap: Müslümanlarda Hadis Paradoksu
islam ilimleri kaynağını kurandan almakta olup,çeşitili alanlara ayrılmıştır.tefsir akaid fıkıh sünnet vs.kuran dışında tartışılmaz bir kaynak yoktur.sünnet de tartışılmaz oluduğu kuranca sabittir.biz sünneti diğer adıyla hadisleri tartışmıyoruz,hadislerin rivayetlerindeki sıkıntılarda takılıyoruz.kaldı ki bu takılma da bizim işimiz olmamalı,hadis ana bilim dalında mutehasıslar bu konuda söz sahibidir.kim ne derse desin,sünnet olmayınca islam ilimlerinin,ibadetlerin,ukubatların yüzde sekseniz yaşanmaz hale gelir.aşağıda bazı örnekler verecem ;
1-maide 41 de,"....çalan erkeğin ve kadının elini kesiniz" ayet bu...ne kadar keseceğiz,bilekten mi,dirsektenmi omuzdan mı? bunu sünnet açıklar.
2-nisa 2 de," ....zani erkek ve kadına yüz değnek vurun" bu değnek nedir?neresine vuracağız? kafasınamı kalçasınamı böğrünemi gözüne mi ?balyozmu,sopamı,mendilmi,öldürücümü,inciticimi... ? bunu sünnet açıklar.
3-nisa 103 te,"...namaz müminlere vakitleri belirlenmiş bir farzdır", "namaz kılın zekat verin" gibi anayasada geçen konuların beyanı sünnet belirler.kaç vakittir,kaç rekattır,ne okunacak,zekatın içeriği aksamı vs sünnet belirler.
4-bakara 151 de," ......size kitabı hikmeti öğreten ve bilmediklerinizi size bildiren bir peygamber gönderdik" nisa 80 de ," peygambere itaat eden Allaha itaat etmiş olur."ayetlerine bakarsak,Resulsuz,sünnetsiz bir islam başta kuran naslarına aykırı olduğu görülecektir.
yani sünneti hadisi inkar etmek imanı götürür.sünnetin yani bize kadar gelen rivayet zincirinin sağlıklı olup olmadığı notasında sıkıntılar olabilir.
ki,
bunu alanının mutehasısları muhadisler fakihler mufesirler yeterince bize hazır sofra kurmuşlardır.hadisi onlarca kısma ayırmışlardır.her gördüğün hadis ile amel etme hatası konusunda aydınlatmışlardır.
saygılr..
__________________ Büyükler fikirleri, Ortalar olayları, Küçükler kişileri tartışır.
|