Tekil Mesaj gösterimi
Alt 14 Ekim 2011, 02:02   Mesaj No:14

kamer34

Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:54
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Müslümanlarda Hadis Paradoksu

Ne demek ya hadisler belli kişilerce tahlile tabi tutulmuş ,tamamda imam buhari niye rivayet edilen sözlerin ayırımına gitmişte İmam ebuhanifeden nakil yapmamayı kendine dustur etmiş.Hadis alimleri bile kendi aralarında mutabık değildirler ki SİTE YÖNETİCİSİ ABDULMELİK,hocanın açıklamasına göre HADİS[SÖZ],leri kabul etmemek İMANISIZLIK OLUYOR.O zaman,Ebu hanife ve buhari arasında hangisi İMANSIZ.... Yaptığınız açıklamadaki iddanız ne kadarda SAKAT FARKINDAMISINIZ.
LA DİYEBİLMEK ADLI ÜYEDEN ALINTI


Bak şimdi güzel insan İslam devleti olduğu zaman bu devlet yapısı bir hukuk üzerine bina edilir, yani bugünkü tağuti rejimlere dayalı devlet yapısı nasıl ise İslam devlet yapısıda aynı olacaktır.

Aradaki tek fark biri Allah'ın hükümlerine göre yapısını oluşturur diğeri beşer (insanların) hükümlerine göre yapısını oluşturur.

Biraz daha konuyu acacak olursak bugün yaşadığımız ülkede nasıl sorunlar mevcut ise islam devletide olsa aynı sorunlar yaşanacaktır.

Örneğin: Trafik kazaları, tapu işlemleri, kimlik işlemleri, boşanmalar,evlenmeler, kavgalar, hastahaneler, belediye işleri ticaretle ilgili çek senet işleri gibi meselelerden tutunda apartman yöneticiliği hatta apartman görevliliği gibi birçok problemler meydana gelmeye devam edecektir.

İslam devletinde müslüman hakim bu tür meslelerle karşılaştığında nasıl hüküm verecek buna açıklayabilirmisiniz.

Eğer bu meselelerle ilgili Kur-an da hüküm bulamazsa ki bulamaz o zaman bu hakim Allah'ın hükümleri ile değil insanlar tarafından konulmuş yasalarla hüküm vermek zorunda kaldığından dolayı Maide 44 ün hükmüne göre kafir olmuş olur.

Meseleyi şöyle anlamak lazım

İslam devlet yapısını Kur-an ve sünnet üzere bina eder.İslam devleti bu yapısını oluştururken a dan z ye bir hukuk oluşturur. Bu hukuku oluştururken dinin aslını oluşturan kaidelerin dışında kalan meselelerde yine bir hukuk oluşturur. İşte bu hukuka İslam literatüründe fıkıh denir. Bu hukuk bazen İslama aykırı olmayan örf ve adetlerdende yararlanır.

Bu fıkıh alanı Peygamber efendimizin Kur-an-ı en ince ayrıntıları ile uygulama biçimidir. Bu uygulama biçimi Allah (a.c.) tarafından kabul görmüş biz insanlar için olmazsa olmaz olarak emiredilmiştir.

Her hangi bir devlet,yapısını oluştururken kısır salt düşünceler üzerine bina ederse, o devlet yapısı devletten çok bir mecradan öteye geçmez.

Bu sebeple islam devleti geçmiş tarihlerde yapısını oluştururken, devlet temelini İslamın bu geniş fıkhı üzere bina etmiştir. Tarihte bunun örnekleri vardır.

Burada mesele şu olsa gerek ; Peygamberin söylediği söylenen sözlerin yada yaptığı veya yapmadığı rivayetlerle ilgili gelen haberlerin sıhhat derecesi ile ilgilidir.

Kur-an tabi ki müslümanların mihenk taşıdır, buna kimsenin itirazı olamaz. Sünnet Kur-an'ın pratiğe aktarılmış olup Allah tarafından kabul görmüş şeklidir, meseleyi böyle anlamak lazımdır.

Ne Kur-an'sız bir Peygamber ne de Peygambersiz bir Kur-an düşünmek biz müslümanların kabul edebileceği bir mesele değildir.

Allah ve rasullerinin arasını ayıran Yahudi ve Hiristiyanlar nasıl helak olduysalar bizlerde aynı şekilde helak olmuş oluruz.

Kur-an ve sünnet ilişkisini iyice anlayabilmek için İslam devlet yapısını çok iyi bilmek gerekir. Aksi takdirde din adına olan düşüncelerimiz evrenselliğini yitirmiş kısır bir döngüden öteye geçmez.

Osmanlı devletinde her ne kadar benimsemediğim tarafları olsada islam şeriati üzere yapısını oluşturmuştur. Eğer ki Osmanlı devlet yapısı iyice incelenirse ne demek istediğim daha iyi anlaşılacaktır.

Osmanlı devlet yapısını örnek vermemdeki sebep yaşadığımız zaman dilimine çok yakın tarih olduğu içindir.

Allah'a Emanet Olunuz...

__________________
Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli.
Alıntı ile Cevapla