Alıntı:
Abdulmelik Üyemizden Alıntı
diyorsun yani
menfaatiniz,çıkarınız,işinize gelenleriniz sizi adaletsizlikten ayırmasın muhtar.ayet gayet açık ve asrı saadette tatbikatı yapılmıştır.Resulullahın hiç bir eşi yetim olduğu için alınmamıştır.dul olduğu için alınmıştır.
bu ruhsattır.fırsatçıların tavri kuran değildir.bu tipler nikah olmasada istediğini uygular.bu ruhsat sadece işlerine gelen bir kılıf.sorduğum soruların cevabını vermen daha ikna edici olurdu. |
hocam zaten çok eşlilik olan bir toplumda niye çok eşliliğe ruhsat verilsin.
oradaki amaç evliliği tek eşliliğe indirgemek.
zaten bu konuyla ilgili ayetler bellidir.
nisa 129 : kadınlar arasında adaleti sağlamaya asla güç yetiremezsiniz.
asla güç yetiremeyecek bir konuda niye ruhsat verilsin? ki ayette direk ASLA kelimesi kullanılmışken..
bide çok eşlilik ile ilgli ruhsat verilen ayet var.
nisa 2-3:Yetimlere mallarını verin, temizi pis olanla değişmeyin, onların mallarını kendi mallarınıza katarak (kendi malınızmış gibi) yemeyin; çünkü bu, büyük bir günahtır. Eğer (kendileriyle evlendiğiniz takdir de) yetimlerin haklarına riayet edememekten korkarsanız beğendiğiniz (veya size helâl olan) kadınlardan ikişer, üçer, dörder alın. Haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın; yahut da sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır.
şimdi bu ayette yetimlerle evliliğin ne ilgisi var? (3.ayetin girişi)
sosyolojik olarak o ortamı incelersek insanların yanında bulunan yetimlerin mallarını o eşlerine yedirdikleri görülmektedir.bunun olduğu bir ortamda ayet inmiştir.
şimdiki kimsenin haberi olmadan dini nikah kıyıp ayrı ev tutup (kimsenin haberi yok) zamparalık yapmak için değildir yani..