28 Aralık 2011, 14:31
|
Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 15316 Üyelik T.:
18 Aralık 2011 Arkadaşları:3 Cinsiyet:Erkek Memleket:Kayıp bir Kentten Yaş:44 Mesaj:
745 Konular:
145 Beğenildi:313 Beğendi:100 Takdirleri:3844 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Cevap: Abher Namazı ve Dinde Hükmü Alıntı: FECR Üyemizden Alıntı
Böyle bir namaz ne Kur'an'da ne hadislerde geçer.Sahabe zamanında kılındığına dair bir rivayet olmuş olsaydı, mezhep imamları da bu konuda görüş bildirirdi. Ama fıkhı mezheplerde de bu konuda bir görüş yok. O zaman böyle bir namazın olduğu söylemek ve böyle bir namaz ihdas etmek, bid'atlarden bir bid'attır. Diğer namazların kıraatından farklı kılmak da ayrı bir bid'attır. Bir müslüman kerahat vakti hariç istediği zaman ve istediği rekat sayısınca ( 2 şer rekatlı olmak kaydıyla ) nafile ( extra - fazladan ) namaz kılmasının sakıncası yoktur, kimse buna bir şey diyemez. Ama bu namaza kendi kafasına göre bir ad vermek demek ,dinde bid'at oluşturmak değil de nedir?. Hz. Ömer ve Hz. Ali'ye ait olduğu söylenen ( abher namazıyla ilgili sözün) kaynağı yoktur ve uydurma olduğu belli oluyor. Eğer öyle bir rivayet olmuş olsaydı gerek hadis kitaplarında gerekse fıkıh alimlerin eserlerinde geçer, ve bunu mutaala ederlerdi. | Yorumunuz için Allah razı olsun kardeşim bizde sizin dile getirdiğiniz gibi bu şekilde kılınacak bir namazın bidat olacağını dile getirmek için yazdık, sanal alemde bir çok yerde verilen bu kaynak abher namazı niyeti ile kılınması gerektiğini bildirdiğinden bu şekilde bir namazın olmadığını bu niyetle kılındığı takdirde bidat olacağını Ümmete bildrimek istedik.... Alıntı: Esadullah Üyemizden Alıntı
abher (Nergis Yasemin gibi güzel koku veren) namaz manasında kabir (kabir azabından sığınma) manasında namaz.bunlarda sünnette bildirilmediği için bu isimlerle niyet edilmez bidattır. Zaten abher namazı tamamen İstihare mahiyetinde olan bir namazdır içerik itibariyle. Demek ki bu tarz namazlar kılınacağı zaman bu şüpheden kurtulmak için Allah rızası için namaz kılmaya diye niyet etmek gerekir.
Medreselerde Fıkhi hükümler okunduğunda talabeye böyle konunun izahı hocası tarafından anlatılır ki malumunuz ilmihallerde bile metinlerin çoğu izah ister. Halkımızın çoğu bu tür ilimlere vakıf olmadıkları okumadıkları ders almadıkları için bazı eserlerde geçen ifadeleri yanlış anlıyor veya içeriğini bilemiyor. Zaten bu namazın geçtiği Şir’a ve mecmaul-Adab gibi eserler Osmanlıda medreselerde şerhiyle beraber okutulurdu bunu da bilmekte fayda vardır. | |
| |