Tekil Mesaj gösterimi
Alt 03 Ocak 2012, 21:33   Mesaj No:4

Medine-web

Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:8
Cinsiyet:Erkek
Yaş:50
Mesaj: 3.056
Konular: 340
Beğenildi:1459
Beğendi:484
Takdirleri:11016
Takdir Et:
Standart Cevap: Müslümanlarda Sahabe Paradoksu

metin bey,
bu güzel ve faydalı makalen,yeni bir çalışma olmayıp asırlarca sürekli kısır döngü ile önümüze servis edilmiştir.sorularına veya özetle açıklık getirilmesi gereken başlıkları şöyle sayabiliriz;

1-sahabenin bizim gibi insan olduğu,sorumluluk ve beşeri bakımından biz ile eşit olduğu,hata yada hasenat bakımından bizimle eşit olduğu,şu anki müslümanlar gibi kuranı ve Resulu prensip edinen veya heva hevesini kullanlar olduğu noktasında sahabe ile hiç bir farkımız yoktur.bizden tek farkları,öğreticilik-ilk islam meşaleleri-fedakarları-mücahitleri-alimleri- bakımından bizden daha kaliteli oldukları kaçınılmazdır.bu kutsamak değil,küçüklerin büyüklere saygı olarak algılamak lazım.abartanlar vardır ve bu onların sorunu.kuranın yücelttiği(ashabı bedr,ashabı hudeybiye vs) sahabeler olduğu gibi,tenkit ettiği azarladığı hatta tazir cezasını verdiği(ifk iftiracıları,savaştan kaçanlar vs) sahabelerde mevcut.

2-hz ömer ile muaviyeyı veya haz ebubekr ile amr bin as'ı aynı kefeye koyup,ikisine insan demek doğru,sahabe demek hakkaniyet olamaz.sahabeden kastımız Resulullahı görenler ise,vahşi de sahabedir ona ölene görmek yasaklandığı halde! yok islam büyükleri ise kastımız,sapla samanı karışıtırmamak gerek.ömer ömerdir vahşi vahşidir.eğer sahabe Resulullahı görenler olarak tarif ederseniz,abdullah bin ubey sahabe olması lazım!

3-sahabe dediğniz yada bazı çevrelerce benimsendiği gibi,kuranın yada sünnetin bir parçası olamaz..doğrusu kuran ve sünneti en iyi anlıyanlar-beyan edenler topluluğu denilebilir.kuran ve sünnetin bir parçası iddiası şirktir.

4-şahsi inancım akidem,"sahabenin kendi aralarındaki savaşta ayrılıkta rahmet vardır" konusunda hep çekimserim.bunu kabul etmem için aklımın iflası lazım.ehli sünnetin bu mantığı bana,"eşler arasındaki sorunlarda,hakemlerin ;yalana başvurma,onları birbirlerine ısıtma-sevdirme" politikasını hatırlatıyor.yani islami birliğin sağlanması için seçilmiş "suya sabuna dokunmayan tatlı su müslümanlığı" yada "tarih tarihte kalsın biz sorumlu değiliz,susalım" mantığı ile ileri atılmış bir iyimser düşünce...

5-başımın tacı yapabileceğim ashabı kiram olduğu gibi,ilimden irfandan uzak,icraatleri ile bizleri şok eden deve çobanı mervan ve benzerleri de mevcuttur.ilmin piri beşiği ibn abbas ile zülmün zirvesi muaviye.....

islam tarihinde 2.halife sonrasını okuduğumda,ehli sünnete zorunlu uyuyorum,çünkü işin içinden çıkamıyorum.
metin makalene yürekten katılmakla birlikte çekimserim.
bazı sorunlarına cevap vermekte güçlük çekiyorum,peşinen saçmalamak istemem
__________________

Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır.
Alıntı ile Cevapla