Durumu: Medine No : 15316 Üyelik T.:
18 Aralık 2011 Arkadaşları:3 Cinsiyet:Erkek Memleket:Kayıp bir Kentten Yaş:44 Mesaj:
745 Konular:
146 Beğenildi:312 Beğendi:100 Takdirleri:3844 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Cevap: Prof. Dr. M. Hayri Kırbaşoğlu’nun Hz. İsa’yı (a.s) Gökten İndiren Hadislerin T @yitiksevda Kardeşime şunu izah edeyim Hiçbir mezhebe bağlı değilim ...Lakin fıkıhta bilmediğim hususlarda Şiayı taklit ederim.İtikadi Hususlarda Başta Mutezile ekolünü benimser Şirk Hususunda ise Vahhabiyi örnek alırım Muhammed Bin Abdulvahhab hakkında yazılanlar iftiradan başka bir şey değil daha öncesinde Kamer34 abim bu konuda tüm iftiralara cevap niteliğinde ele almış olduğu yazıları sitede mevcut Muhammed Ebu Reyye hususunda yazılanlar çok çirkin iftiralar ..Reddiye olarak yazılmış olan bu araştırmanın ilmi hiçbir değeri olmayıp yıllarca taassubi anlayışı savunanların fikirlerinin temcid pilavı gibi yeniden sunulmasıdır... Esselamu aleyküm Başlamadan evvel demek isteriz ki aslında bu konuyu açma amacımız az da olsa bizi anlayabilmenizdir. Bizim savunduğumuzu ve size karşı nasıl göründüğümüzü anlayıp inançlara ters paylaşımlar olduğunda neden savunma ihtiyacı duyulmasıdır. Evvela sizin Ehli Sünnet inancı taşımadığınızı ve bu inancı şirklere bürünmüş olarak gördüğünüzü, Sünnetin ehemmiyeti olmadığını, kula sadece Kuranın yeteceğini ve Peygamberin s.a.v sadece bir elçi ve insan olduğunu savunduğunuzu ve Tarikatlarında şirk yerleri olduğunu savunduğunuzu bilmekteyiz, Yanlış anlaşılmasın sakın, bu sizi yermek için yazılmış bir yazı değil aksine Aile ve Akrabalarımızda da sizin görüşlerinizde olan ve sık sık Münazara ettiğimiz dostlarımız olduğundandır…. Şimdi yukarıdaki alıntıda hiçbir mezhebe bağlı olmadığınızı bildirmiş fakat peşinden üç mezhepten yararlandığınızı dile getirmişsiniz sevgili kardeşim O zaman demek değimlidir ki sizinde mezhebiniz var? Ve hem de üç ayrı mezhep ve bu mezheplerin kurucuları , Fikir adamları da sizin imamınız Mürşidiniz olmuyor mu? Kuranı ve içindekileri ve görüşlerinizi bu şahıslardan elde etmiş olmuyor musunuz? Fıkh-i konuları siz Şiaya bende Ehli Sünnete göre yapıyorsam sizin ben hiçbir mezhebe bağlı değilim demeniz abes olmamış mı acaba ? Şimdi bakalım bu mezhepler hangi görüşleri benimsemişler ; Şia ; Komple bir tarihi ele almıyacağım Şia dan faydalandığınızı söylediniz , Bugün Tarikatlar Şirk batağından diyirsunuz Şeyhler kendilerini İlah ilan etmiş diyorsunuz bakın fıkıhta taklit ettiğiniz Şia mezhebinin 22 grubu aynı kaynaktan ve farklı düşüncelerden kendi içlerinde bile ayrılmışlar , Şimdi şirksiz bir yol isteyen size Şia kaynaklarından bazı akatarmalar yapmak isterim ; 1. Hz. Peygamberin (sav) vefatından sonra üç kişi hariç herkes İslam’ı reddetti: Mikdad, Ebu Zer ve Selman-ı Farisi! (Kur’an-ı Mecid, Makbul Hüseyin Dehlevi, Sayfa 134) 2.Tüm imamlar makam ve mertebe olarak Hz. Muhammed (sav)’e denktirler. (Usûl-u Kâfi, Cilt 1, Sayfa: 270) 3. Gerçek Kur’an-ı Kerim’de 17.000 ayet vardır! (el Şafi, Cilt 2, Sayfa 616) 6. Bizler Allah’ın nazarında kullarının gözleriyiz ve tüm insanlık için nihai otoriteyiz. (Usûl-u Kâfi, Cilt 1, Sayfa 145) 7. Kur’an-ı Kerim’in tam bilgisine İmamlar hariç kimse sahip değildir. (Usûl-u Kâfi, 1, Sayfa 228) 8. “Bidat”; Allah (cc) haşa yalan söylüyor. (Türkiye’deki Şii Caferiler de dahil tüm Şiilerin en temel eseri olan Usûl-u Kâfi, Cilt 1, Sayfa 148) 9. Hz. Ebubekir (ra) öldüğü sırada kelimeyi (şehadet) söyleyemedi! (Israr-ı Muhammed, Sayfa 211) 10. Ali İlahtır! (Cila’ul-Uyûn, Cilt 2, Sayfa 66) 11. İmamlar İlahtır. (Cila’ul-Uyûn, Cilt 2, Sayfa 85) 12. Pakistan hakiki Kur’an-ı Kerim’de bahsedilmiştir, şimdiki Kur’an anlamsızdır. (Hazar Tümhari Das Hamari, Sayfa 554) 13. Hz. Ömer (ra)’in kafirliği hakkında şüpheye düşmek küfürdür! (Cila’ul-Uyûn, Sayfa 63) 14. Abdullah İbni Sebe İmamet’in zorunlu olduğunu savundu ve Hz. Ali (ra)’nin gerçek ilah olduğunu iddia etti. (Envar-ı Nu’maniye, Cilt 2, Sayfa 234) 15. Hz. Ali (ra)’in ilk halife olduğunu inkar edenler kafirlerdir. (Envar-ı Nu’maniye, Cilt 3, Sayfa 264) 16. Hz. Ayşe (ra) kafir bir kadındı. (Hayat’ul Kulûb, Cilt 2, Sayfa 726) 17. Bizler halifesi Ebubekir olan ne Allah’ı ne de Peygamberi kabul etmeyiz! (Envâr-ı Nu’maniye, Cilt 2, Sayfa 278) 18. İmam Peygamberin (as) sahip olduğundan daha fazlasına sahiptir. (Usûl-u Kâfi, Cilt 1, Sayfa 388) Şimdi bu denli açık ve seçik bir Şirk işleyen mezhebi nasıl taklit edebiliriz ki sevgili kardeşim? Fıkıh konusuna gelince; Evvela şunu bildirmek isterim konu “Hakkı konuşmaksa utanmak olmaz” şimdi size şunu soruyorum Şia Mezhebinde Bakara – 222 ayeti gerek gösterilerek kişi hanımı ile ters ilişki kurabilir. Buna kanıtları da ayette gecen “haysu” kelimesidir oysa bu kelime tamamen mekana baktığından hayız olarak adlandırılamaz. Şimdi bu denli sapık bir fıkhi görüşe mensup olan mezhebe nasıl bağlı olur bir insan yada benimser? Bu ayet ve hadisle sabitken hemde, bu sapıklık değimlidir?Ve şia da bu hüküm hala mevcuttur……. Böyle bir iananışın fıkhi hükümleri nasıl güvenilir olurki ? Şimdi Mutezile itikatına bakalım ; Beş temel inanış şekilleri vardır tarihte ve Mutezile hakkında ki görüşler zaten ortadadır.Ehli Sünnetle ayrıştığı noktalarda zaten kendilerine cevap verilmiştir.Mutezile mensupları Hz Osman ve Hz Ömer zamanın da da bir çok savaştan uzak durmuş ve Müslümanları yalnız bırakmışlardır.Bu da kaynaklarda geçmektedir.Elbette bu böyle olmadı diyen yazılarıda sunacaksınızdır…..Ayrıca bir dönem Emevi ve Abbasilerde bu görüş benimsenmiş ve Ehli Sünnet inancını savunan bir çok Alim şiddete maruz kalmış ki İmam Hambel bunlardan birisidir.Bu da Kurana ve İslama nasıl bağdaşlaştırılır şaşmak lazım … Ayrıca Vasıl bin Ata nın sahabeler ve Günahkarlar hakkındaki Kurana ters görüşleri ,Cad bin Dirhemin Allahın c.c. Kuranda açıkça belirtmesine karşı sıfatlarını yok sayması gibi bir çok ihtilaf sebeplerinden Mutezileninde nasıl yanlışlıklar içinde olduğunu görmekteyiz… Konuda yüzler eser olduğundan bir sürü kaynak eklemeye ihtiyaç duymadım zaten … Vahhabilik; Bu konuda tek bir soru soracağım Vahhabiliğin Fikir babası olan İbn Teymiyyenin bana Allah dostları ve Mürşidler hakkında olumsuz tek bir yazsısını gösterin ,Oysa biz biliyoruzki Allah dostlarını öven bir çok yazısı mevcuttur.Şirk olsaydı zaten kendisi bunu dile getirmezmiydi? Şimdi gelelim Vahhabilikteki “İyyâke na’budu ve iyyâke nestaîn” anlayışına madem bu ayete bu vahhabiler gibi inanmak lazım o zaman sizde şirk ehli olmuyormusunuz ? Nedenmi? El cevap; eğer sadece Allah c.c. tan yardım isteyeceksek , hastalanınca doktora gitmek Şirktir.Şafii olan Allahtır c.c doktordan medet ummak ve hastalanınca doktora gitmek Şirk olur. Herhangi hukuki bir durumda avukata başvurmak Şirktir.Çünki Hükmü Allah verir başkasından medet ummak Şirktir. Çalışıyorsanız Şirk işliyorsunuz çünkü Rezzak olan Allahtır siz çalışmadanda Allahtan istemeli ve almalısınız aksi takdirde Yalnız Senden İsteriz sözüne ters düşersiniz ve Şirk ehli olursunuz… O zaman bu ayete göre bunları yapmanız birer Şirktir çünki yalnız Allahtan c.c. istemeniz lazım araya kimseyi sokmadan doğru değimli? Şimdi bu denli tutarsız davranışları olan üç ayrı görüşü benimsiyorsanız ki bu üç ayrı görüşte her şeyi Şirk görürken nedense kendilerinin hükümlerini hiç görmemekteler …Buda bir muamma zaten Son olarak bu makale ve reddiye başından sonuna kadar ilmi deliller ile doludur lütfen bunu görmemezlikten gelmeyin sayın yitiksevda zaten öyle olmasaydı cevap vermeye dahi deymezdi bizde kalkıp paylaşmazdık emin olun emeğe saygı duymak lazım inşaallah.. @Yitiksevda………Bu yaşam şartları oluşturulmadan İslam adına ‘’Şeriat’’ı uygulanamaz.Sosyal adalet ve tevhid inancını tesis etmek ile ancak hayata hakim kılınabilir. İslam tarihinde Kur’an’i bir emir olan hırsızlık yapanın elini kesme hakikati Hz Ömer döneminde sosyal adalet sağlanamadığı ve kıtlık olduğu için uygulanmamıştır. İslamda Adaletin en üst sevyede olduğu dönem Hz Ömer zamanıdır bu Tarih kitaplarında büyük puntalarla yazılı iken siz nasıl olurda “Hz Ömer döneminde sosyal adalet sağlanamadığı ve kıtlık olduğu için uygulanmamıştır.” Bu şekilde bir idda da bulunursunuz şaştım doğrusu …… @Yitiksevda……Sahabe hususunda delil olarak sunduğunuz Allah onlardan onlarda Allah'tan razı olmuşturlar ayetleri hayatları boyunca onlara hata yapmama lüksü yada hayatları boyunca yapacakları hatalardan muaf tutarmı? Çok basit bir yaklaşım Sahabelerin hayatları ortada açıp okumak lazım ki Hülafa-i Raşidin olan Sahabeler Hz Ebubekirler, Hz Ömerler, Hz Osmanlar, Hz Aliler, Allah bu kişilerin ağzından çıkan kelimeleri , bazende onları temize çıkarmak için onlarca Ayet indirmiştir.Hal böyleyken kalkıp sahabeyi nasıl basit görebiliriz…?Allah c.c “ben razı oldum” diyen bir kişiye nasıl bu kadar basit yaklaşabiliriz anlamıyorum , aslında normaldir benimsediğiniz görüşler zaten bu konuda fikirleri katı olan guruplardır.Ehli Sünnet sahabeyi sever ve gıbta eder … Bazı kişiler cihad cihad cihad nidaları atmakta çok merak ediyorum şu an bir savaş olsa kaçtanesi bu şevkini koruyacak ? Korkmadan saldıracak , Ali İmran 172 de ve devamında Allahın c.c. övdüğü kendileri yara bere içindeyken kalkıp tekrar cihada çıkan bir Mücahid gibi olabilecek kaç nefis var şimdi ki? Kalkıpta sahabeleri bu kadar basit eleştirebilelim …. @Yitiksevda….İnsanların emeğini gasp eden hakkını tam olarak vermeyen mülkü kendi tekellerine alarak Mülk yalnızca Allah'ındır ayetini görmezden gelen anlayış sahibi Müslümanlar sayesinde insanlar dinden uzaklaşmış ve sapkın yollara düşmüşlerdir eğer amacımız Hakka şahidlik ise gelin sosyal sorunlar üzerinde konuşup insanlara faydalı olabilmek için yek vücut olmayı deneyelim Allaha emanet olunuz..... Bizim amacımız ve duamız İTTİHAT-I İSLAMDIR başka bir amacımızda olamaz zaten ama bakın günlerce de yazsak fikirlerimiz değişmeyecek , daha evvel dedimya çevremde de bu şakilde münazara ettiğim dostlarım var.Ama duamız belli Allah c.c. bizleri Hak yolundan ayırmasın inşaallah … Ayrıca hocanız demişsiniz ben hocam diye bir şey söylediğimi hatırlamıyorum , ama evet bizimde dizinin dibinde acizane oturup Allah c.c. için ilim öğrendiğimiz bir hocamız var.Devetiniz içinde Allah razı olsun, yalnız kendisi sanal ortamda tatışmayı pek sevmez eğer arzu ederseniz sizi yada isteyen her kimse Hocamla Zahiren görüştürebilirim hemde Kuran dan yada herhangi bir ilimden istediğiniz kadar konuşabilir , Münazaralarda bulunabilirsiniz delil , ispat ve kaynakları ile ….vesselam |