Alıntı:
kamer34 Üyemizden Alıntı
Güzel abim konuyu anlamamak için neden bu kadar çaba sarf ediyorsunuz anlamıyorum. Ben zikir yoktur demedimki bilakis islamda zikir vardır diyorum. Fakat zikir yanağına şiş batırıp diğer taraftan çıkarmak değildir,yada halkalar oluşturup kendinden geçercesine bağırıp çaığırıp kafayı sallamak ta değil,hele etek giyip saatlerce dönmetde değil. Bu zikirleri allahın rasulundan sahabeden okudunuzmu hiç. Allahı anmak, ona ibadet etmek, ona tevekkül etmek,ona sığınmak,Allah’ın rızası doğrultusunda çalışmak hepsi zikir sayılır. Benim merak ettiğm şey şu bizler neden hz.peygamber (sav) i örnek almıyoruz. Hz. Rasulullah’ın allahı zikir ederken hu dediğini okudunuzmu bunu delillendirirmisiniz. “”Sonra onların izi sıra peygamberlerimizi ardarda gönderdik. Meryem oğlu İsa’yı da arkalarından gönderdik. Ona İncil’i verip, ona tabi olanların kalplerine şefkat ve merhamet yerleştirdik. Onların uydurdukları ruhbanlığı ise biz farz kılmadık. Yalnızca Allah’ın rızasını kazanmak için yaptılar. Fakat ona da hakkıyla riayet etmediler. Biz de onlardan iman edenlere mükafatlarını verdik. Onlardan çoğu yoldan çıkmıştır....”””Hadid/27 Bazı insanlar kendi kendilerine bir din icat ettiler onada gereği gibi iman etmediler. Olay bu. Güzel daha evvelde çok yazdık ve çok anlattık tasavvuf bir dindir bu dinin islam dini ile hiçbir alaksı yoktur. Çünkü islam dini temelini vahiyden alır ve dinin sahibi eşi benzeri olmayan yüce Allah’tır. Tasavvuf dini çeşitli dinlerin karışımından meydana gelmiş temelini henüz abdest almasını bilmeyen beşer insanların beynine dayalı bir dindir. Bu dini red etmek halis din olan islamı kabul etmek gerekir. Aksi takdirde müslüman olmamız mümkün değildir. Beşer aklına dayalı dinler ideolojiler çelişkiler ve adaletsizliklerle doludur. Daha evvelde söyledik kalplerinde hastalık olanlar ayetlerin müteşabbih ayetlerinin arkasına sığınırak islam dinini dejenere etmek için çok çaba sarf etmektedirler. Tevhid ehli bir insan bu tür uydurma dinlere asla itibar etmez ve şeytanın tuzağına düşmez. Tevhid dinini anlamamış falan zatlar olmazsa bizler hidayeti bulamazdık falan zatlar olmazsa bizler Allah’ın inayetine kavuşamzdık gibi safsatalarla bu dinlere itibar ederler. Allah hidayet nasip etsin diyorum başka ne diyeyim Allah’a emanet olunuz |
alıntı Güzel abim konuyu anlamamak için neden bu kadar çaba sarf ediyorsunuz anlamıyorum. Ben zikir yoktur demedimki bilakis islamda zikir vardır diyorum. Fakat zikir yanağına şiş batırıp diğer taraftan çıkarmak değildir,yada halkalar oluşturup kendinden geçercesine bağırıp çaığırıp kafayı sallamak ta değil,hele etek giyip saatlerce dönmetde değil.
Güzel kardeşim ben anlamamak için değil bilakis iyice anlamak için soruyorum sorduğum sorunun cevabı bu değilki siz daha önceki mesajınızda bunları demiştiniz
Alıntı
Allah'ı “hu” kelimesiyle ifade edip dinde aslı astarı olmayan güyya zikir adı altındaki tüm ibadet şekillerine itiraz vardır. Araf suresi 26. Ayette belirtilen rabbini zikir et gafillerden olma ayeti emin olun sizin tasavvufta yaptığınız gibi deiğldir. Birde mevlanacıların bir etek giyerek lunaparklardaki dönen eğlence makinaları gibi dönmeleri hiç değildir.
Bizde size sordukki: sayın kamer bu sizin görüşünüzdür yitiksevda kardeşte sizinle aynı fikirdemidir. eğer aynı fikirde ise, sorduğum ilgili yerde bunu sizin dediğiniz gibi belirterek izah ederek yazmış olsaydı okuyucunun kafasında bir soru işareti kalmazdı
kardeşim biz zikre karşı değiliz zikir yapırlırken edepsizliklere karşıyız yoksa edebiyle zikir eden dinde haramlık ve mekruhluğa gidilecek hareketleri yapmayan zikir erbabına bir diyeceğimiz yoktur notunu düşmek zormudur.
Aynı mesajımda şunları da sordum:
saniyen hu lafzı ile Allahı (c.c) zikretmek dinde aslı astarı yok derken sanırım sizler kuranı okurken vereceğim örneklerde ki ayetlerde olduğu gibi huve lafzının zata baktığını zatı kast için kullanıldığı görmemişsin buda sizlerin ne kadar yüzeysel kuran sevdalısı ve kuran bilginizin olduğunu gösterir. şimdi bu ilgili ayetlerde geçen hu lafızlarıyla birileri Rabbini zikretmiş olsa kuranda yoktur böyle bir zikir islamda yoktur demeniz kurana ve Allaha (c.c) karşı bir terbiyesizlik olmazmı? ben kuranda rabbimizin ayetlerini okurken hu lafzının zatı kast için kullanıldığını gördüm bana bu bir mesaj olabilir diğer isimleri gibi kendini hu niteleyen bir zatı bende hu diye zikredeyim derse buna kim mani olabilir derse ne derdiniz?
وَاِلٰـهُكُمْ اِلٰهٌ وَاحِدٌ لَا اِلٰهَ اِلَّا هُوَ الرَّحْمٰنُ الرَّحٖيمُ
Sizin ilâhınız bir tek ilâhtır. O’ndan başka ilâh yoktur. O, Rahmân’dır, Rahîm’dir. (Bakara 163)
اَللّٰهُ لَا اِلٰهَ اِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَيُّومُ
Allah, kendisinden başka hiçbir ilâh bulunmayandır.O Diridir, kayyumdur. Aliimran 2
لَا اِلٰهَ اِلَّا هُوَ
Ondan başka ilah yoktur enam 102
قُلْ هُوَ اللّٰهُ اَحَدٌ
De ki: “O, Allah bir tektir.” İhlas 1
bu sorunun karşılığında sizin verdiğiniz cevap sorunun asıl cevabı değil açık ve net bir şekilde söyleyin islamda hu zikri yoktur derken ve ayetlerde bu zikrin var olduğunu size sorarken neden açıkça cevap vermeyip konuyu kaydırıyorsunuz ve diyorsunuz ki zikir yanağa şiş sokmak değildir tamam bizde aynını zaten birinci mesajımızda yazdık harama gitmeyen kerahate gitmeyen bir zikre kimsenin itirazı yok hem fikiriz sıkıntı senin hu diye islamda zikir yoktur sözünün yanlışlığını kabul etmemendir anladınmı güzel kardeşim. Bunu açıkca cevapla kaydırma yapmadan ki gerçekten bilelim takiye yapıp yapmadığını. Yanlışlıkla yazmışta olabilirsin bu kınanacak bir şey değil hatadan dönmek erdemdir hatada ısrar etmektir kötü olan yok eğer buna rağmen cümlenin tashihini yapmazsan vebale gireceksin ben ihvanlık hukukuna binaen sizi uyarıyorum.
Güzel abim konuyu anlamamak için neden bu kadar çaba sarf ediyorsunuz anlamıyorum. Ben zikir yoktur demedimki bilakis islamda zikir vardır diyorum. Fakat zikir yanağına şiş batırıp diğer taraftan çıkarmak değildir,yada halkalar oluşturup kendinden geçercesine bağırıp çaığırıp kafayı sallamak ta değil,hele etek giyip saatlerce dönmetde değil. Bu zikirleri allahın rasulundan sahabeden okudunuzmu hiç. Allahı anmak, ona ibadet etmek, ona tevekkül etmek,ona sığınmak,Allah’ın rızası doğrultusunda çalışmak hepsi zikir sayılır. Benim merak ettiğm şey şu bizler neden hz.peygamber (sav) i örnek almıyoruz. Hz. Rasulullah’ın allahı zikir ederken hu dediğini okudunuzmu bunu delillendirirmisiniz.
Kardeşim birkere şunda mutabakat sağlayalım hu diye zikredenler allahı zikretmişmidir değil midir bu kurana uygun mudur değil midir mevzu budur. Mevzu Efendimizin (s.a.v) yapıp yapmaması değildir Ona bakarsan Efendimizin yapmadığı ama fıkıhta günün maslahatlarına uygun dini hükümlere verilen fetva ve içtihadlar vardır bunların hepsini kaldırıp atalım mı? Bu gün camilerin süslü olması efendimizin mescidine benzememesinden tutunda ezanın hopörlerle okunması insanların sarık cübbeden kaçması bıyıkları kısaltmayıp sakalı uzatmamaları Cuma günleri ezanın ikidefa okunması selaların verilmesi, namaz sonrasında cematın tesbihatla meşgul olmaları, bu gün hastalık ve hastanelerin kullanılması, ilaçların alkol ve narkoz gibi maddelerin kullanılması bunlar varmıydı? evlerinizin yaşantınızın hiçbir şeklinin Efendimizin (s.a.v) yaşantısıyla kullandıklarıyla bir alakası var mı şuan? Bunun gibi yüzlerce soru sorulabilir bu yapılanların adını ne koyacağız?
“”Sonra onların izi sıra peygamberlerimizi ardarda gönderdik. Meryem oğlu İsa’yı da arkalarından gönderdik. Ona İncil’i verip, ona tabi olanların kalplerine şefkat ve merhamet yerleştirdik. Onların uydurdukları ruhbanlığı ise biz farz kılmadık. Yalnızca Allah’ın rızasını kazanmak için yaptılar. Fakat ona da hakkıyla riayet etmediler. Biz de onlardan iman edenlere mükafatlarını verdik. Onlardan çoğu yoldan çıkmıştır....”””Hadid/27 Bazı insanlar kendi kendilerine bir din icat ettiler onada gereği gibi iman etmediler. Olay bu.
Verdiğin ayet ehli kitapla alakalı bir ayettir malumun ama bunu vermekle sen tasavvufu sonradan uydurulmuş din iddianın zeminini hazırlamak ve iddianı sağlamlaştırmak için vermişsin. Bizler sizin gibi topyekun bir şeyi reddetmeyiz bu akılcı değildir. bazı şeylerin doğrusunu eğrisinden ayırmak lazımdır budur kuranın ahlakı tasavvuf içerisinde olup da bu ümmet için nice hizmet etmiş ulema vardır sana göre o zaman bunların hepsi yeni din uydurmuşlardır. Eğer tasavvufun yanlışlarını kast için kullandıysan cümleni sadece o yanlışları söyle bizde sizi taktir edelim beraber çözümler üretelim buna kimsenin itirazı olmaz ama senin sergilediği topyekun ithamla sen tasavvufun içinde nefsin pis hasletlerini temizleme çabası ve batını fıkıhı ki gazap öfke kin haset şirk şehvet heva nefse uyma su-i zan gıybet vs. kuranın kaçınılması gerektiği emirlerini de reddetmiş olursun. Bunlar sadece tasavvufculara değil herkese farzdır kaçınması şimdi bu doğrularında öğretildiği ama içinde bazı yanlışlarında karıştığı bir ekolü ne ye dayanarak topyekun reddedersin? Bir müslümanın yaptığı bir hatadan bütün Müslümanların itham edilmesi ne kadar abesse buda aynen böyle değil midir?