Alıntı:
kamer34 Üyemizden Alıntı
(İbn-i Teymiyye, Vasıtiyye Akidesi, Tevhid Yayınları: 22-23.)
Birşey diyecem
Bu dipnotunu verdiğin kitabı ve ibn-i Teymiyyenin tüm kitaplarını biz yayınladık.
Yani tevhid yayınları biziz güzel abim
Size inşallah ayrıntılı cevap vereceğim acele etmeyin.
İbn-i Teymiyyenin hayatı arabi ve onun yolunda gidenlerle mücadele etmekle geçmiş ve onları birçok kitaplarında açıkça tekfir etmiştir haklı olarak. Güzel abim bizler öncelikle okuduklarımızı bir anlayalım ondan sonra yorum yada eleştiri yapalım.Hiçbir müslüman şefaat yoktur şefaat hak değildir yada şirktir dememiştir. Dünde söylemiştim sizler sap ile samanı karıştıryosunuz tıpkı yahudiler gibi. Faiz haramdır ayetleri inince yahudiler faizde ticaret gibidir dediler ve kafirliklerini tescillediler. Mantıkları şuydu Siz un şeker yağ sebze meyve alıp satarak kar elde etmiyormusunuz. Bizde para yada altın satarak riske giriyor kar elde ediyoruz. Mantık olarak baktığımızda doğru. İşin pratikteki şekline baktığımızda faizin nice yuvalar yıktığını herkesin malumu. Bu sözden dolayı allah azze ve celle mealen hayır faiz haram ticaret helaldir buyurarak konuyu bitirmiştir. Şimdi şefaat yoktur demedik muhammed bin abdulvahata böyle birşey demiyor. Şefaat konusunu daha evvel işlemiştik. Ayetlerden açıkça anlaşıldığı üzere şefaatın tamamı Allah’ındır. Şefaat ya Rasulullah yada şefaat ya Abdulkadir geylani demek şirkin babasıdır. Alimler bunu söylüyor. 1-Şefaat vardır ve haktır 2-Şefaatın tamamı Allah'a aittir 3-Onun izni olmadan hiçkimse şefaat edemez 4-Rasulullahın şefaat edebileceği hiçbir ayette geçmez 5-Necm suresinde bazı meleklerin şefaat edebilceğine dair işaretler vardır 6-Şefaat ancak müslüman günahkarlar için yapılacaktır 7-Kafirler için ne peygamber nede melekler asla şefaat edemeyeceklerdir 8-Bazı hadislerde rasulullahın şefaat edebilceği ile ilgili bilgiler vardır. 9- Tüm müslüman alimlerin üzerinde ittifak ettiği gibi eğer insanlardan birine şefaat hakkı verilecekse oda rasulullah (sav)dir.
Gerek Muhammed bin Abdulvahabın kitaplarında olsun gerek ibn-i Teymiyyenin kitaplarında bu saydığım görüşlerin dışında bir farklı görüş bulamazsınız. Bu her iki müslüman alimde sizin gibi düşünenleri açıkca tekfir etmişlerdir. |
güzel kardeşim şefaatın verdiğin izahlardaki tüm şekillerini merak etme bizde biliyoruz.sıkıntı da zaten son cümle madem varsa şefaat ve tevessül niye tekfir ederler yukarda izahını yaptım eğer itikadı ekolden kaynaklanıyorsa bu tekfir selefin itkadı yaklaşımıyla bir alakası olmadığı muhakkak. her neyse açıklamalarını bekleyeceğim güzel kardeşim Rabbim işlerine kolaylık versin.vesselam