Tekil Mesaj gösterimi
Alt 06 Ocak 2012, 15:30   Mesaj No:6

Esadullah

Medineweb Sadık Üyesi
Esadullah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Esadullah isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 15316
Üyelik T.: 18 Aralık 2011
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:Kayıp bir Kentten
Yaş:44
Mesaj: 745
Konular: 146
Beğenildi:313
Beğendi:100
Takdirleri:3844
Takdir Et:
Standart Cevap: Abdulvahhabın Keşf-el Şubuhat Eserinde Tevessül Meselesi

Alıntı:
kamer34 Üyemizden Alıntı Mesajı göster
(İbn-i Teymiyye, Vasıtiyye Akidesi, Tevhid Yayınları: 22-23.)
Birşey diyecem
Bu dipnotunu verdiğin kitabı ve ibn-i Teymiyyenin tüm kitaplarını biz yayınladık.

Yani tevhid yayınları biziz güzel abim
Size inşallah ayrıntılı cevap vereceğim acele etmeyin.

İbn-i Teymiyyenin hayatı arabi ve onun yolunda gidenlerle mücadele etmekle geçmiş ve onları birçok kitaplarında açıkça tekfir etmiştir haklı olarak.

Güzel abim bizler öncelikle okuduklarımızı bir anlayalım ondan sonra yorum yada eleştiri yapalım.Hiçbir müslüman şefaat yoktur şefaat hak değildir yada şirktir dememiştir.
Dünde söylemiştim sizler sap ile samanı karıştıryosunuz tıpkı yahudiler gibi.

Faiz haramdır ayetleri inince yahudiler faizde ticaret gibidir dediler ve kafirliklerini tescillediler.

Mantıkları şuydu
Siz un şeker yağ sebze meyve alıp satarak kar elde etmiyormusunuz. Bizde para yada altın satarak riske giriyor kar elde ediyoruz.

Mantık olarak baktığımızda doğru. İşin pratikteki şekline baktığımızda faizin nice yuvalar yıktığını herkesin malumu.
Bu sözden dolayı allah azze ve celle mealen hayır faiz haram ticaret helaldir buyurarak konuyu bitirmiştir.

Şimdi şefaat yoktur demedik muhammed bin abdulvahata böyle birşey demiyor.


Şefaat konusunu daha evvel işlemiştik.

Ayetlerden açıkça anlaşıldığı üzere şefaatın tamamı Allah’ındır.
Şefaat ya Rasulullah yada şefaat ya Abdulkadir geylani demek şirkin babasıdır. Alimler bunu söylüyor.
1-Şefaat vardır ve haktı
2-Şefaatın tamamı allaha aittir
3-Onun izni olmadan hiçkimse şefaat edemez
4-Rasulullahın şefaat edebileceği hiçbir ayette geçmez
5-Necm suresinde bazı meleklerin şefaat edebilceğine dair işaretler vardır
6-Şefaat ancak müslüman günahkarlar için yapılacaktır
7-Kafirlere ne peygamber nede melekler asla şefaat edemeyeceklerdir
8-Bazı hadislerde rasulullahın şefaat edebilceği ile ilgili bilgiler vardır.
9- Tüm müslüman alimlerin üzerinde ittifak ettiği gibi eğer insanlardan birine şefaat hakkı verilecekse oda rasulullah (sav)dir.

Gerek Muhammed bin Abdulvahabın kitaplarında olsun gerek ibn-i Teymiyyenin kitaplarında bu saydığım görüşlerin dışında bir farklı görüş bulamazsınız.

Bu her iki müslüman alimde sizin gibi düşünenleri açıkca tekfir etmişlerdir.

Bu sebepten dolayı Allah’ın rahmeti üzerine olsun İbn-i Teymiyye mısır valisi tarikatçı zındıkının emrile zindanlarda şehi edilmiştir. Ona selam olsun

Şunu unutmayın arkadaşlar bizler kullara değil Allah’a iman etmişiz. Daha evvelde söyledim sözü geçen alimler ve ahmed bin hanbel allah ona rahmet eylesin müslüman alimlerdir. Ama bu onların hata yapmayacağı anlamına gelmez.
Hatta sizin bilmediğiniz onların benimsemediğin birçok fikirleride vardır.
Sizn bu öne delil olarak yada çelişki olarak sürdüğünüz konular tamamen sizin yanılgılarınızdır.

Bakın istinbak yaparken konuyu kişinin tüm görüşlerini bilerek yapmak lazımdır. Parçacı yaklışımlar sizleri her zaman yanılgıya götürecektir.

Şuan önümde bizim neşr ettiğimiz İbn-i Teymiyyenin tevessül adlı kitabı durmaktadır. Siz o kitabı bulup okuyun, ben daha sonra sizlere geniş cevap yazacağım inşallah... Biraz işlerin var onları hal etmem gerekir.

Allah'a emanet olunuz akıllarımızı başkalarının cebinden çıkaraıp kendimiz okuyarak ya bir bilgi üzere iman edelim yada bir bilgi üzere inkar edelim diyorum.......

Okuyalım....okuyalım....okuyalım...önyargısız
Kamer kardeşim maşallah siz konuları satır satır okuyorsunuz sanırım , ve sanırımki asıl sizin ayaklarınız başka ceplerde geziyor , eğer veilen kaynaklar size aitse siz yalanmı söylemiş oluyorsunuz şimdi? Yukarda ne güzel bir paylaşım var siz okudunuzmu bu yazıyı baştan sona acaba ?

Hem müslüman omudurki süizanda bulunsun , nerden biliyorsunuz bizimde okumadığımızı? Okumak sadece size has bir eylemmi ki bizi hep zan ile tekfir ediyorsunuz ? Ve sadece kendi inandıklarınızın doğruluğunu zorunlu kılıyorsunuz?

Madem siz neşrettiniz nerden bilelim çevirilerde oynama yapmadığınızı ? Orjinalinden faydalanmak varken neden sizin yazdığınızı delil alalım ?

Kullara değil Allaha iman etmişiz diyorsunuz ama Hala bir kulu savunuyor diğerini kafir ilan ediyor ve süizanda bulunuyorsunuz , hemde insanları tanımadan ve önyargı ile bu ne kadar doğrudur?

Allah c.c. için olmasaydı zaten bizde burda olmazdık bence sizin amacınız Allah c.c. ı savunmak tan çok Tarikat ve Cemaatleri karalamak hemde Allahın c.c. adını anarak kusura bakmayın ama üslubunuz bu şekilde yazmamı gerektirdi...

Şimdi yazılmış konuya bir bakın bu cahil bir kalemden çıkmış olabilrirmi ve diğer tarafa yönlendrimeler yapmayın konu burda buyurun konuya cevap verin , bu kadar ilmi bir konuya sadece kendi fikrinizi yazmış olmanızda düşündürücü ve bunu yaparkende daha evvelki cevaplarınızda olduğu gibi karşınızdakini hep zan altında görerek cahil sanarak yapmanız müslüman sıfatına pek uymamakta sanırım kardeşim...

Burda biz aciz yada başka bir kişi size tasavvufun anladığınız gibi şirk olmadığını açıklamak isterken sizin inadınız ve gayretiniz inşaallah daha ilmi ve aklli olur....vesselam veddua kardeşim

okuyalım ama okuduğumuzu anlayalım kişiler hakkında da süizanda bulunmayalım, önyargılı olmalaylım inşaallah
Alıntı ile Cevapla