Cevap: Abdulvahhabın Keşf-el Şubuhat Eserinde Tevessül Meselesi Bakın bizim şefattla ilgili düşüncemiz bu varmı bir sakatlık Ayetlerden açıkça anlaşıldığı üzere şefaatın tamamı Allah’ındır. Şefaat ya Rasulullah yada şefaat ya Abdulkadir geylani demek şirkin babasıdır. Alimler bunu söylüyor. 1-Şefaat vardır ve haktır 2-Şefaatın tamamı allaha aittir 3-Onun izni olmadan hiçkimse şefaat edemez 4-Rasulullahın şefaat edebileceği hiçbir ayette geçmez 5-Necm suresinde bazı meleklerin şefaat edebilceğine dair işaretler vardır 6-Şefaat ancak müslüman günahkarlar için yapılacaktır 7-Kafirlere ne peygamber nede melekler asla şefaat edemeyeceklerdir 8-Bazı hadislerde rasulullahın şefaat edebilceği ile ilgili bilgiler vardır. 9- Tüm müslüman alimlerin üzerinde ittifak ettiği gibi eğer insanlardan birine şefaat hakkı verilecekse oda rasulullah (sav)dir. Gerek Muhammed bin Abdulvahabın kitaplarında olsun gerek ibn-i Teymiyyenin kitaplarında bu saydığım görüşlerin dışında bir farklı görüş bulamazsınız.
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |