Cevap: İbni Teymiyenin Tasavvuftaki Fena Hakkında Görüşleri İklimya bacım yine birilerinin bir yarasına dokunup gçemişsiniz. Özel meselelerin özelde kalması hepimiz adına inşallah daha hayırlı olur. Bakın arkadaşlar nasıl islam dininin olmazsa olmazları var ise tasavvuf dinininde tasavvuf olabilmesi için olmazsa olmazları vardır. Tasavvufu din olan olarak telaki ettik diye iklimya bacım hemen karşı çıktınız. Din terimini daha evvel geniş bir şekilde işlemiştik forumda vardır. Kısaca özetleyecek olursak bir ideolojinin dünya ve ahiret ile ilgili fikirleri varsa kendine has bazı ibadetler geliştirmişse bunun adı DİN dir. Tasavvufunda hem dünya hem ahirete yönelik fikirleri var olduğuna göre bu din tanımına tam olarak uymaktadır. Şimdi anladığım kadarıyla sizler bazı tasavvuf akınlarının kötü bazılarınında iyi olduğunu, bizlerinde sap ile samanı karıştırdığımızı söylüyorsunuz. Tasavvuf dinini şahsen tenkit ederken tasavvufun olmazsa olmazlarını hep ele almaya gayret ettim onlarda şu kavramlardı Vahdeti-vücut Rabıta Fenafillah Enelhak Tevessül Fenafişeh Seyrülük vs kavramları islam dini ile karşılaştırdığımızda şehit ibn-i Teymiyyeninde beyan buyurduğu gibi Firavunun tevhid diniyle aynı olduğunu gördüm. Şayet sizler hayır biz o tanımları kabul etmiyoruz diyorsanızsa o halde sizler tasavvufçu değilsiniz. Tasavvuf büyükleri tasavvufu öyle tanımlamışlardır... Cenabbi Allah kuranda zümer/3. Ayette Mekke putperestlerinin şirk düşüncelerini izah ederken onların aynen şöyle dediklerine tanık oluyoruz. “Biz bunlara tapmıyoruz bunlar Allah’ın sevgili kullarıdırlar,bunlar bizim Allah katındaki aracılarımızdırlar” şimdi bu düşünceyle tasavvuftaki şeyh mür-it arasında ki düşünce arasında ne farkı vardır. Bana bunu kim izah edecek... Bizler tasavvufu eleştirirken tasavvuf dinin içerisinde bazı kendi bilmez şeyh bozuntularını yada yoldan çıkmış bazı müritlerden söz etmiyoruz... Şuna emin olun elimden geldiği kadar yorumlarımı kuran ve sünnete muhalif olmayacak şekilde yazmaya çalışıyorum. Tasavvufuda eleştirirken asla ezbere konuşmamaya dikkat ederek onların kendi kitaplarında geçen düşüncelerini ele alıp ona göre reddiye yazıyorum. Temeli insan aklına dayanan bir ideolojinin islam dini ile hiçbir bağlantısı söz konusu olamaz. Tasavvuf dini temelini kavramlarını hayata dair düşüncelerini insan aklından alır. Batını yada rüya gibi soyut delillendirilemeyecek gibi düşüncelerin üzerine asla din oluşturulmaz... İslam dini kaynağını doğrudan yüce Rabbimizden alır. Bu dinin bir kitabı ve bir de peygamberi vardır. Bizler kendi kafamıza göre dinde aslı astarı olmayan israliyatların, yada hayali düşüncelerin peşine takılamayız. Bunu yaptığımız takdirde islam dini ile bağımız koparmış ve asla müslüman olamayız.. “fiemaniAllah”
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |