Konu Başlıkları: Enel hak sözü
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 21 Ocak 2012, 06:10   Mesaj No:10

kamer34

Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:54
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Enel hak sözü

Alıntı:
Yitiksevda Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Kamer abim burda işlediğimiz konu tasavvuf veya Mezhepler değil Şia yada Sünni yada başka isimle adlandırılması benim için önemli değildir Kişinin ortaya koyduğu Şahidliği önemlidir ...Örneğin bugün halihazırda hurafe bir inanç olan Mehdiyet hususunda kişilerin imani bir mevzuu gibi savundukları hususlarda onlarla konuştuğumda Mehdi efendi geldiğinde bi zahmet bana uğrasın benim icazetimi almadan birşey yapmasın dediğimde imani bir konu gibi görenler bana sen mehdiye nasıl böyle dersin peygambere inanmıyormusun diyorlar şimdi onların bana dedikleri benim umrumdamı değil emin ol bu tarzda düşün abi Hallacın o gün o kelimeyi kullandığı ortamı din anlayışını ve benzeri algılar ile bak bide onu asmalarına sebepmidir sence o kelime ...Tasavvuf hususunda fikrim sabittir sende iyi bilirsin ama kişileri değerlendirirken tek pencerden bakmayalım diyorum hani bir söz var güzel olan kimden geldiğine bakılmadan alınır kuralına göre bakalım doğru yönleri bizi bağlar hataları kendilerine ama hayatlarının sonunda dahi Allah'ın kelamını dillerinden düşürmeyenlere adilane bakalım diyorum...
Aleykum selam sayın abim
Ben bu foruma geldiğimden bu yana hep şunu söyledim. Bazı dinleri din yapan kendi içerisinde taşıdığı temel fikirleridir.

Biz neden yahudilik hıristiyanlık deriz çünkü yahudilik ve hıristiyanlık ancak kendi içerisindeki temel fikirleri barındırdığı zaman bu vasıfları kazanırlar.


Örneğin: Tevrata tabi olduğunu söyleyen biri hıristiyan olarak vasıflandırılır mı? Tabiki hayır. İşte tasavvuf dininin temel kavramlarından biride enel-hak zihniyetidir.


Ben tasavvufcu değilim fakat enel-hakçıyım demek çelişkidir.


Neyse sorumu yeniliyorum ve güzel abimden cevap bekliyorum..


Sonsuz olan hayat nehri neresi, mevlananın gördüğünü iddia ettiği makam neresi?

Bunu açıklayında bilmeyenlerde öğrensin bir zahmet.

Mevlani fani ömrünü yani ölümcül ömrünü,nehire kattığını söylüyor. E tabiki bir damla suyu mehire katarsak ne olur,o damla su nehirin suları içerisinde yok olur kendiside nehir olur. Doğru anlamışmıyım?

Mevlanın ve ibn-i arabainin hallacın,ömürlerini kattıkları o nehir,içerisinde yok olduklarını kabul ettikleri o mecazi manadaki nehirden asıl kast ettikleri makam neresidir.
__________________
Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli.
Alıntı ile Cevapla