24 Ocak 2012, 20:26
|
Mesaj No:17 |
Durumu: Medine No : 11916 Üyelik T.:
02 Mart 2010 Arkadaşları:2 Cinsiyet: Yaş:55 Mesaj:
487 Konular:
102 Beğenildi:6 Beğendi:0 Takdirleri:10 Takdir Et:
| Cevap: 2012 4. hafta'nın misafiri YASEMİN ATAMAN Alıntı: Yitiksevda Üyemizden Alıntı
Hayırlı Olsun Tekrardan:
s-1 Modern dünyada Geleneksel İslam anlayışı zamanın ruhu ile nasıl ele alınmalı?
s-2 Allah Resulünün Sünnetine bakışınız yaptığı her hal ve hareket sünnetmidir?
s-3 Allah resulünü anmak adı altında yapılan program vb anmaktan öte anlamaya yönelik ne tür etkisi var ?
s-4Yaradılışımıda öncelik İnsan mı Din mi ?
s-5 Toplumsal felaketlerden fuhuştan,gıybetten,faziden vb Haram fiillere düşen veya düşürülen insanlar hususunda bizim ilgisizliğimiz vurdumduymazlığımızın ne kadar etkisi var ?
s-6 Küçük insanlar kişileri, normal insanlar olayları, büyük insanlar ise fikirleri tartışırlar sözü ile hareket ettiğimizde bugün tekfir hastalığında düşülen en büyük hata nedir?
s-7 Ömrünü ilme insanlığa adamış İlim adamlarının birkaç veya daha çok hatasından dolayı toptan reddetmek sizce islamı bir anlayışmıdır bunların iyi yönleri fikirleri kaynak olarak kullanıldığında neden tepkiler oluşur?
Şimdilik sorularım bu kadar lakin devamı cevaplarınıza orantılı gelecek kolay gelsin... |
s-1 Modern dünyada Geleneksel İslam anlayışı zamanın ruhu ile nasıl ele alınmalı? c-1 Sorunuz net ve anlaşılır değil.Ne demek istediğiniz anlaşılmıyor.Anladığım kadarıyle cevaplayayım.Geleneksellik sadece modern dünya ile ilintili bir anlayış değildir.Emevilerden bugüne zamanın şartlarıyle orantılı olarak geleneksellik var olagelmiştir.Çünkü geleneksellik mevcut statükonun emniyet sübobudur.Tağuti sistemler ancak geleneksel islam anlayışıyle ayakta durabilir.İndirilmiş islam mevcut sistemlerin hiç bir zaman işine gelmez.Mevcut statüko için uydurulmuş islamın var olması bir zarurettir.Emeilerden Abbasilere,Abbasilerden Selçuklulara,Selçuklulardan Osmanlıya,Osmanlıdan Kemalist sisteme kadar gündemde olan hep geleneksellik anlayışıdır.Geleneğin dışına ne zaman çıkan olsa hep marjinal ve dışlanmış olarak yaşamıştır.Günümzdede hakim olan anlayış geleneksel din anlayşıdır.
s-2 Allah Resulünün Sünnetine bakışınız yaptığı her hal ve hareket sünnetmidir? c-2 Bu çok geniş kapsamlı bir soru.Başlı başına bir konu yada makaleyi gerektirir.Kısaca özetleyecek olursak,Allah Rasulünün her hareketi sünnet olarak algılanamaz.İbadet konularında uygulamaları bize kulluğumuzda yol gösterir ama mesela kılık kıyafet konusundaki uygulamaları sünnet kapsamında değerlendirilemez.Rasulün(sav) cüppe giymesi,başına sarık dolaması,onun sünnetidir diye değerlendirelemez.
s-3 Allah resulünü anmak adı altında yapılan program vb anmaktan öte anlamaya yönelik ne tür etkisi var ? c-3 Bu tür proğramlar mevcut resmi ideoloji tarafından yapıldığı taktirde ne anmaya nede anlamaya etkisi vardır.Sadece geleneksel peygamber anlayışını gündemde tutarak halkın gazını alırlar.Peygamberi anlamak için onun ilk olarak zalimlerle tağutlarla yeryüzü müstekbirleriyle mücadelesini anlamak gerekir. s-4Yaradılışımızda öncelik İnsan mı Din mi ? c-4 İnsanın yaratılış gayesi Allah'ın koyduğu dine göre yaşamaktır.Yani kulluktur.Bu iki unsurun bir birine karşı bir önceliği yoktur. s-5 Toplumsal felaketlerden fuhuştan,gıybetten,faziden vb Haram fiillere düşen veya düşürülen insanlar hususunda bizim ilgisizliğimiz vurdumduymazlığımızın ne kadar etkisi var ? c-5 Düşmeleri yada düşürlmeleri konusunda herhangi bir etkimiz olmadığını düşünüyorum.Ama kurtulmalarını sağlama konusunda gerekli çabayı göstermediğimize inanıyorum.Yani Allah'ın dinini tebliğ konusunda çabamız gerektiği gibi yok maalesef.Rasulün tebliğ gayretine baktığımızda bizimkinin esamesi bile yok ortada.Kendi komşularımıza bile ulaşamamış durumdayız. s-6 Küçük insanlar kişileri, normal insanlar olayları, büyük insanlar ise fikirleri tartışırlar sözü ile hareket ettiğimizde bugün tekfir hastalığında düşülen en büyük hata nedir? c-6 "Küçük insan,normal insan ve büyük insan" dediğiniz şahıslar eğer müslüman şahıslar ise,düşünce ve fikirleride islamidir.Batılı mütefekkirlerin yaptığı ayrımı biz kabul etmeyelim bence. Tekfir hastalığı başlı başına bir hatadır.Bizim birilerini cennete,cehenneme sokmak yada Müslümansın kafirsin demek gibi bir lüksümüz yok.Ama şu gerçeğide unutmayalımki,müslümanın müslümanlığı nasıl naaslarla sabitse,kafirin kafirliğide öyle naaslarla sabittir.Müslümana kafir demek kişiyi küfre iterse,kafirede müslüman demek öyle bir durum ortaya çıkarır.
s-7 Ömrünü ilme insanlığa adamış İlim adamlarının birkaç veya daha çok hatasından dolayı toptan reddetmek sizce islamı bir anlayışmıdır bunların iyi yönleri fikirleri kaynak olarak kullanıldığında neden tepkiler oluşur? c-7 Toptan red etmek yada kabul etmek islami bir anlayış değildir.Sevgimizde nefretimizde bizi kişilere yada eserlere toptancılık muamelesi yaptırmamalıdır.Kabul edişi noktamız tamamen tevhid çizgisi olmalıdır.Birbirimize tevbe-71 deki geçen ifadeyle muamele etmeliyiz. |
| |