Cevap: 2012 4. hafta'nın misafiri YASEMİN ATAMAN Öncelikle hayırlı olsun misafirliğiniz.Müsadenizle bir kaç sualde ben sorim düşüncelerinizi öğrenmek istiyorum. 1. Namazın 5 vakit olduğunu kabul etmekle birlikte hiç bir ihtiyaç durumu olmadan da mutlak olarak cem edilebileceğini söyleyen biri bidatçı olur mu? Yoksa bidatçılıktan da öte bu düşüncede olmanın imana zararı var mıdır? Eğer bu görüşte olmak bidat ise ihtiyaçsız cem'e caiz diyen az da olsa Ehli Sünnet alimi olması bunun bidat olarak görülmemesi için delil midir? (icma olmadığı için) 2. Mütevatir hadisi reddetmeye küfür deniyor. Ancak hadis nasıl mütevatir seviyeye ulaşır konusunda ihtilaflar var. 3 kişi rakamından 100 leri bile aşan rakamlar teleffuz ediliyor. Bu durumda mütevatir hadisi reddeden küfre düşer görüşü bazı problemleri doğurmuyor mu? 3. Bidat ehlinin muhalefeti icmayı bozar mı Ehli Sünnete göre? Mesela mutedil Şia'nın(Zeydiyye gibi)mutedil Haricilerin(İbadiyye gibi) mutedil Mutezile'nin muhalefeti icmayı bozar mı? Bu konuda Ehli Sünnet'in görüşleri nelerdir? |