Cevap: Yorumlarınızı bekliyorum
Zahiri mezhebinde cünüp, hayızlı ve abdestsizin Kur’an’ı Kerim okuması caizdir. 38 İbn Hazm, el- Muhallâ, Beyrut 1984, K. Tahâre
Nakli deliller ise şöyle sıralanır:
Yunus b. Zeyd, Rebia’nın: “Cünübün Kur’an okumasında bir mahzur yoktur.” dediğini nakletmiştir.
Hammâd’dan nakledilmiştir:
Said b. Müseyyeb’e 42 : “Cünüp Kur’an okur mu?” diye sordum. “Nasıl okumaz. Kur’an onun içindedir” diye cevap verdi.
Nasru’l Bahilî’den nakledilmiştir:
“İbn Abbas 43 cünüpken Bakara sûresini okurdu.”
Hammad b. Ebi Süleyman’dan nakledilmiştir:
“Said b. Cübeyr’e 44 Kur’an okuyan cünübün durumunu sordum. Bunda bir mahzur görmedi ve dedi ki: ‘Kur’an onun içinde değil midir?’ ” 45 İbn Hazm, el- Muhallâ, Beyrut 1984, K. Tahâre, c.1, s.96.
...
1- İbrahim en-Nehaî 46 “Hayızlı kadının âyet (Kur’an) okumasında beis yoktur.” demiştir.
2- İbn Abbas cünübün kıraatte bulunmasında (Kur’an okumasında) bir mahzur görmemiştir. Arastırmalarımda şöyle bir açıklamalar buldum sizce nekadarı doğrudur..? |