29 Ocak 2012, 17:57
|
Mesaj No:12 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 Arkadaşları:9 Cinsiyet: Memleket:istanbul Yaş:54 Mesaj:
871 Konular:
41 Beğenildi:6 Beğendi:0 Takdirleri:10 Takdir Et:
| Cevap: Yorumlarınızı bekliyorum Sayın abim kızmana gerek yok. Birde benim kuran-ı benden başkası anlayamaz gibi bir iddiamın olduğunu da sanmıyorum. Sizinle daha evvel mülaza ettiğimiz konularda konuyla ilgisi olmayan ayetleri delil getirmeniz benim böyle düşünmeme vesile oldu. Bakın FECR hocanında dediği gibi bazı alimler bu ayetleri ihtilaf haline getirmişlerdir. Vakıa 79.ayetin nuzul sebebi şu. Müşrikler bu kuran-ı peygambere cinler yada şeytanlar vahiy ediyor. İddiaları bu. Bunun üzerine cenabbi Allah hayır o vahiye ne şeytanlar nede cinler dokunamaz ve ona bir sözde karışıtıramazlar..Ona ancak şerefli ve temiz olanlar dokunabilirler... Bu kullardan kasıt meleklerdir umarım anlamışsınızdır sayın abim Konuyu biraz daha açacak olursak Salman Rüşdi adındaki bir zat şeytanın ayetleri diye bir kitap yazdı "iddiası şuydu." peygamber efendimiz müşriklerle şiddetli bir şekilde tartışırken bir anda ne olduysa oldu,orada bulunan müşrik putperestlerin önde gelenlerinin tamamı secdeye kapıldılar. Ertesi gün müşrikler toplantı yaptılar ve durum peygambere çok taraftar toplar birşey yapmamız gerekmektedir diyerek şöyle bir mantık ileri sürdüler. Peygamber bizim lat menat uzza putlarımızı övmüştür,bizlerde bundan dolayı secdeye vardık. Salman Rüşdi bunun doğru olduğunu peygamberin vahiy okurken şeytanın araya girip peygambere böyle birşey dedirttiğini iddia eder.. İşte vakıa 79. ayetin parçaladığı mantık bu şimdi başka ayetlerle bu gürüşümüze delil verelim inşallah..... Şuara suersindeki şu ayetlere dikkat edelim... 210 "Onu (Kur'an'ı) şeytanlar indirmiş değildir" 211 "Bu, onlara yaraşmaz ve güç de yetiremezler." 212 "Çünkü onlar, (vahyedileni) işitmekten kesin olarak uzak tutulmuşlardır." Başka bir ayettede cenabbi Allah vahiy indirirken şeytanların ve cinlerin bu vahyi duymak için girişimlerde bulunduklarını ve onların gök taşları ile taşlandıkları bildirilmektedir. Yine tefhümül kuran da bu ayet şöyle anlatılmııştır... Bu ayet, kafirlerin, "Kur'an'ı Muhammed'e Allah vahyetmiyor. O'na cinler ve şeytanlar ilka ediyorlar" şeklindeki iddialarına bir reddiyedir. Nitekim bu iddialanın cevabı Kur'an'ın muhtelif yerlerinde verilmiştir. "O Kur'an'ı şeytanlar indirmedi. Bu onlara yaraşmaz ve zaten yapamazlar da, çünkü onlar işitmekten uzaklaştırılmışlardır." Aynı konu bu ayette de ele alınmıştır. "İlla'l-Mutahharun" (Temiz olanlar hariç) Yani Kur'an'ın vahyolunmasına, nüzulüne, değil şeytanların müdahale etmesi, tahir (temiz) olan meleklerden başkası onun yanına dahi yaklaşamaz. Melekler için "mutahharûn" ifadesinin kullanılmasının nedeni, Allah'ın onları her türlü kötülükten arınmış varlık kılmış olmasıdır. Bu ayeti, Enes bin Malik, İbn Abbas, Said bin Cübeyr, İkrime, Mücahid, Katade, Ebu-l Aliye, Süddî, Dahhak ve İbn Zeyd yukarıda açıkladığımız şekilde yorumlamışlardır. Nitekim ayetin siyak ve sibakından da aynı anlam çıkmaktadır. Zira bu ayet, kafirlerin Tevhid ve Ahiret akidesi hakkında yanlış düşünceleri beyan edilirken onların bu yanlışlarının vurgulanması sadedinde zikredilmiştir. Şimdi bu ayetlerin abdest ile gusül ile ne alakası güzel abim... H geçmişte bazı alimler öyle anlamış olabilirler buda onların sorunu zaten konu itikadi değil fıkhi bir konudur. Benim itirazım yanlış konulara yanlış ayetlerin delil getirmesidir. Ayrıca konuyla ilgili hadislerin sıhhat derecesine de biar bakın lütfen. peygamberin söylediği sözler kuranla çelişmez. Her buhari de müslüm de abu davud da geçen hadis doğrudur yada nas'tır mantığı yanlış bir mantıktır..... Selametle kalın
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
| |