Alıntı:
YASEMİN ATAMAN Üyemizden Alıntı
Selamün Aleyküm arkadaşlar,
Toplum nereye gidiyor sayfa sayfa Kur'anlar ezberlenirken ayetler bilinmiyor?
Sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Meal okumamız yeterli mi?
Acaba sitemizdeki meal paylaşımı bizlere faydalı oluyor mu?
İnsanları Kur'ana meale daha farklı nasıl davet edebiliriz?
Müslümanlarda bir yara var ve kanıyor? Gelin kanayan yaraya bir melhemde biz sürelim.
Yorumlarınızı bekliyorumm. |
Toplum nereye gidiyor sayfa sayfa Kur'anlar ezberlenirken ayetler bilinmiyor?
Toplum olduğu yerde duruyor. Atalarından kalma bir din anlayışı muhafaza etmenin derdinde. Atalar kendilerine göre bir din argümanları oluşturmuş, bunları korumaya çalışıyorlar. Akletme,sorgulama yetilerini kaybetmişler ve asli temel kaynağa dönmeye çalışmıyorlar maalesef. Görünürde Kur'an okumaları, hatimler çok yapılıyor ama bu okumalar dirilere, yaşayanlara özellikle kendilerine değil de, ölülere, ruhlara okunuyor. Diri olanları uyarmak için gönderilen bir kitabın ölülere okunmasının ceremesini toplum çekiyor. Allah Rasulunun Veda Hutbesinde müslümanlara emanet olarak bıraktığı Kur'an'ı müslümanlar mehcur bırakmış vaziyette. Düşünün bir kere, size yabancı bir dille yazılmış bir mektup miras bırakılsa ne yapardınız?. O mektubun içinde ne var diye merak eder, onun içinde ne yazdığını öğrenmeye çalışırdınız. Bizlere emanet olunan,miras bırakılan bir kitabı biz anlamadan ,ne dediğini öğrenmeden okuyup durmaktayız. Bu kitap bizlere ne anlatıyor diye araştırmıyoruz. Hepsini araştırmayı bırakın , günde 5 vakit namazlarda kıraat ettiğimiz ayet veya surelerin bile ne dediğini anlamaktan aciz yaşıyoruz. Bizler bu şekilde bir anlamda emanet hiyanet ediyoruz. Niceliğe bakıp, niteliği hiç göz önüne almıyor. Madden Kitabı elimizle tutuyoruz ama manen /mealen anlamıyoruz. Nice hafızlar var ki ayetleri ezbere biliyor ama ne dediğini bilmiyor maalesef.
Meal okumamız yeterli mi?
Kur'an meali okunmalıdır,gereklidir.Toplumun meal okuma alışkanlığı, meale bakma bir alışkanlığı yok.
Meal okuması tek başına yeterli olmayabilir. Bunun yanında siyer ve tefsir okuması da yapılırsa daha sağlıklı olur. Sadece mealle ahkam yürütmeye çalıştığımızda içinden çıkılmaz sorunlarla karşılaşmak mümkündür.Meal aynı zamanda meali yazan kişinin yorumudur. Ayetin aslı değildir. Tercüme ve meal farklıdır. Kur'an'ın motomat tercümesi çok zor olduğu için yapılan çevirilere meal denmiştir. Meal ile te'vil aynı kökten gelir ve bir nevi ayetin yorumudur.Kur'an güzel bir şekilde tercüme edilebilmiş olsaydı zaten yüzlerce meale gerek kalmazdı zaten.
Mealin yanında bize kadar intikal eden tarihsel verilerden de faydalanılması gerekir. Tarihsel verileri tümden yok sayıcı,reddedici bir anlayışla yaklaştığımızda bir çok sorunun cevabını bulamayız ve bulamadığımız şeyleri reddetmeye başlarız ki o zaman da ne namaz ne tesettür ne oruç ne de kimi islami ritüeller kalır. Böylelikle amelsiz bir Kur'an ve din anlayışı çıkar maalesef. Bu da kimilerine göre mealcilik kimileri göre de haniflik akımını karşımıza çıkarır. Rahmetli Ercüment Özkan bir yazısında mealciliği islamın önünde en büyük engellerden birisi gördüğünü bir yazı ile ifade ediyordu.
Acaba sitemizdeki meal paylaşımı bizlere faydalı oluyor mu?
Faydalı olduğuna inanıyorum. Meal hatimlerinin yani insanların Kur'anla haşır neşir olması çok önemlidir. Bu meal hatimlerin de ilgimizi çeken ayet ve konuları bir yerlere not ederek çalışmak daha güzel oluyor. Bu sayede yeni çalışma ortaya çıkmış oluyor.
İnsanları Kur'ana meale daha farklı nasıl davet edebiliriz?
İnsanların zihnindeki öncelikle Kur'ana yaklaşılmaz, onu anlayamayız anlayışını bertaraf etmek gerekir. İnsanlar kitabı anlamak için okumalıdır. Hayatında uygulamak için çalışıp çaba göstermelidir. Meal okumadan önce ya da insanların meal okumadan önce zihinsel bir dönüşümü yapması , meal okumalarını daha anlamlı kılar. Meali bir roman okur gibi değil de "Allah bana ne diyor" anlayışıyla okumalıdır.
Gündemimizi ayetler belirlemesi lazım. Evde işyerinde şurda burda okuduğumuz ayetlerin kritiğini yaparsak meal okumaları daha bir anlamlı olur.
İnsanlara Kur'anı anlatırken en güzel usulü seçmeliyiz. İnsanların yapıları farklı farklıdır. Tedrici metodu seçmeliyiz. İnsanları yargılayıcı ,tekfir edici değil de onlarında hassasiyetlerini göz önüne alarak tebliği seçmeliyiz.