Cevap: Vahdaniyet Murakabesi (Murakabe-i Vâhidiyet), Mülhime Nefis, Fenafillâh
Fenafillâh kendini (nefsini) Allah’ta (c.c.) yok etmedir. muhsin iyiden alıntı Şu cümleye bakarmısın... Cümlede hem cismani hem ruhani insanın Allah'ta yok olması olarak tarif ediliyor... Bu anlayış tasavvuf dininin dışında hangi dinde vardırkiiii.........hayret......... Şimdi ben yada sen vücut olarak Allah'ta nasıl yok olacağız hadi bunu bize bir deney olarak kanıtla dediğimizde...Yada cismani olarak biz Allah’ın bir parçasımıyız...haşa.... Bunu açıklayın dediğimizde bunları ancak erenler anlar diyerek Hıristiyanların teslis mantığından daha sapıkça bir görüştür bu... Bu mantık neydi... Teslis, Hıristiyan dininin esasıdır. Allah hem üç, hem bir derler. Bunlardan bir kısmı, Baba, Oğul ve Ruhulkudüs olarak kabul ederler. Bir kısmı da, Allah, Meryem, İsa derler. Hazret-i İsa için (Oğul tanrı, beşer (insan) cesedine girerek Hazret-i Meryem'den doğmuştur) diyorlar. Yani onun hem doğduğuna inanıyorlar, hem de ilah olduğuna. Doğmuşsa mahluktur (yaratıktır), buna Halık (yaratıcı) denir mi hiç? Tasavvuf dininde ise aynı mantık çalışır fakat bu sefer hz.İsa tanrıdır demezler,yani tanrı İsa (a.s) cesedine değil bu zatların vucütlarında vuku bulur.. Bu sebeple vahdet-i vucüt inancanı taşırlar...
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |