19 Mart 2012, 19:20
|
Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 Arkadaşları:9 Cinsiyet: Memleket:istanbul Yaş:54 Mesaj:
871 Konular:
41 Beğenildi:6 Beğendi:0 Takdirleri:10 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Cevap: “İbn-i Teymiyye/ve/vahdeti-vücut “ İbn Arabi’nin Vahdet-i Vücud inancının dayanağı olarak ünlü eseri Fusus el-Hikem dikkate alındığında, söz konusu inancını ifade eden bazı söz ve açıklamaları şunlardır......Bu aynı zamanda Tasavvuf dininde genel görüşüdür.... İbn-iarabi kendi pis elleri ile yazdığı kitaba Allah katında inmedir diyor.... 'Bu [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...], nefis ârzularının münezzeh ve içine fesad karışmamış olan en küdsî makamdan indirilmiştir...ben ancak bana ilham olunan şeyi söyledim. (s:5) Bakara/79- Kendi elleri ile kitabı yazdıktan sonra karşılığında birkaç para elde etmek amacı ile, "Bu, Allah katından geldi " diyenlerin vay haline! Ellerinin yazdığından ötürü vay başlarına geleceklere! (Yine) Kazandıkları paradan ötürü vay başlarına geleceklere!.. Kişi onu görünce kendisini o kişiyi görünce kendisini görmüş olur...Kim...? ibn-i arabinin Tanrısı.. Tanrı, mahlûkuna [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ile nazar kıldı ve onlara rahmet eyledi. Şu halde O ezelî olan [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...], şekliyle hadîs, zuhur ve neş'eti bakımından ebedî ve daimdir. (s: 10) Bineanaleyh biz O'nu gördüğümüz vakit kendi nefislerimizi görürüz ve O bizi gördüğü vakit kendi nefsini görür, (s: 1 9) Hz. Adem haşa Allah Allah’ta haşa hz.Ademdir..diyor... O (yani Adem) hem Hak, hem de Halk'tır (s:25) İbni Arabi küfür şirk işlemekte sınır tanımıyor...Herkim Rahmanı herşeyden tenzih ederse bu ispanyol kafirine göre şirk işlemiş olur...Hani biz msülümanlar seni tüm mahlukatından tenzih ederiz..Söyleriz ya...İşte bu inanç bu meluna göre şirktir...Çünkü Tasavvuf dinine göre Rahman tüm mahlukata zuhur etmiştir....Onu bundan tenzih edemeyiz... Hakk'ı tenzih eden kimse ya câhildir, ya edebî noksan kimsedir...Çünkü Hak olan Mahlûk'ların hepsinde zuhur yani belirme vardır. Şu halde bütün mefhumlarda beliren O'dur. (s: 51,52) Sen Hakk'ın sureti ve Hakk da senin ruhun olduğu olduğu cihetle sen Hakk için cismanî bir suret gibisin. O da senin cesedinin suretini sevk ve idare eden bir ruh gibidir (s:54) . Alemin suretinden Hakk'ın ayrılması asla mümkün değildir (s: 55) . 1- De ki: O Allah tektir. 2- Allah Samed'dir. 3- O doğurmamış ve doğmamıştır. 4- Hiçbir şey O'nun dengi olmamıştır. İhlas suresi Böyle olunca her bir Mâbud'da Allah'tan başkasına ibadet olunmadı (s: 62) Sen yere gömüldüğün vakit O'nun içindesin, O senin zarfındır (s: 66) Vücûd âleminde ancak O vardır (s: 74) . Varlıkta O'nu gören, O'dan başkası değildir (s:75) . İnsan eşya daha doğrusu daha doğrusu bu sapkın anlayışa göre gördüğümüz herşey odur... insan ve eşya isimleriyle anılan hep O'dur (s:76) . Demek oluyor ki, tabiat âlemi bir [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]da beliren suretlerdir. Hayır! belki de çeşitli [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]larda görülen tek bir surettir (s:81) . Bu sapık ruhlu mülhid Rahamn ve rahim olan Allah’ı kendi vücudunda olduğunu iddia ediyor... Hakk'ın belirmesi benim vücûdumdadır. Bunun için biz Hakk'a göre kap gibiyiz (s:95) . Ey nefsinde varlıkları [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]tan! Sen halk ettiğin şeylerin hepsisin (s:105) . Bir vakit olur ki, Kul şüphesiz Rabb olur. Başka bir vakitte de iftirasız kulluk derecesine iner (s:109) . Herhangi bir mahlûkta Allah'tan şu eser vardır ve diğer mahlûkta bu şey vardır denilemez. Çünkü O ezelî varlık parçalanmayı kabul etmez (s: 111) . Sen Kul'sun ve Tanrı'sın; kulluğun kimin kulu olduğunu bildiğin içindir (s:116) . O herşeyi kaplamıştır (s: 118) . Yolda yürüyen bir insan görürseniz bilinizki o Allah’tır...diyor... Zaten yolda muhakkak olarak yürüyen Hakk'tır. Bilinen de ancak O'dur. (s: 156) . Şu halde sen bir yönden düşünürsen benim sığınmam O'ndan O'nadır (s:164) . Göz O'ndan başkasına bakmaz (s:167) ... Hakikat ancak bizim bahsettiğimizdir. Buna inan ve bu meselede hâl ile bizim gibi ol (s:307) ... Lanet okumak caizdir...Çünkü birçok ayet ve hadiste Allah’a karşı haddini aşan ve azgınlığı her yerine zuhur edenlere lanet okunmuştur...Rabbimin laneti bu sözleri söyleyenler ve bu düşünceyi taşıyanlara olsun...Amin... Elam hidayete tabi olanlara olsun....
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
| |