Zeynebİslamoğlu Üyemizden Alıntı
Misafirliğiniz hayırlı Olsun. amin,imşaallah gerek benim gerek bütün sitedekiler içinde sonuç olarak hayırlarla sonuçlanır..
Soracağım soru,Müslümanların birbirlerinin velileri,uyarıcısıları,dostları olduğu çerçevesinde kabul edilmesi dileği ile.... inşaallah,aynı samimiyet ve aynı dileklerimle.......
Müslümanlarda bazı hastalıklar mevcuttur.bu hastalıkların temelinde az bilgi,sağlıksız yada yetersiz bilgi ve samimiyetsizliktir.bilgi sağlam olsada samimiyetsiz olunca anlamsızdır. Bacım,ben şu ayetin beyanında her imtihan için dünyaya gönderilen insanın hakikat ve batıl bilincinde yaratıldığına inanıyorum.ve insan dünya hayatındaki imtihanında Hidayetin hüda[araçlarıyla] karşılaşır ve her hidayetin aracını hakkıyla kabul edip samimice hayatına yansıtanın hidayeti artıp bi sonraki araçla imtihanı başlıyor taki müslüman olarak ölme anına kadar . ŞEMS SÜRESİ.7,8.Nefse ve ona bir düzen içinde biçim verene,Sonra ona fucurunu [sınır tanımaz günah ve kötülüğü] ve ondan sakınmayı ilhm edene. İNSAN SÜRESİ..3.Biz ona yolu gösterdik,ya şükredici olur yada nankör. 29.şüphesiz bu bir öğüttür DİLEYEN Rabbine bir yol bulabilir. BELED SÜRESİ 10.Biz ona iki yol iki amaç gösterdik. yani bilginin azına veya çoğuna kişinin kendindekini değiştirmek için attığı adımla başlar ve böylede devam eder,samimiyet VEYA SAMİMİYETSİZLİK İSE HİDAYETİ VEYA SAPIKLIĞI HAK ETMEYE GÖTÜRÜR.Çünkü müslüman doğruyu araştırıp bulandır CİN 14,ayeti gereği bilgiye dair bi araştırmaşarttır,doğru ve tamamlayıcılığa müdahil Allahtır,dua ile ilgili ayette bunu görüyoruz yani KUL BİLGİYE YÖENELECEK AMA ŞU DUAYIDA YAPIP YARDIM İSTEYECEK,Yarabbimi ilmimi artır...
bu çerçevede tebliğ,tekfir,teşhir ve iftira dörtlüsü karamaşası yaşanmaktadır.sevilmeyene tekfir,bir üst kademesi de teşhir,en zirve kademesi ise küfür hakaret iftira ve kılıç.. islamın bütünlüğünde anlaşılıp kabul edilip hayatada öyle yansıtırsa kişi müslüman olur,yani islamda TEBLİĞ OLDUĞU GİBİ TEKFİRDE VARDIR,cihadda,hicrette,ibadette,buğz da,sevmekte,ve dahası yani her hangi bi parça eksik olunca bütünlük oluşmaz ve günümüzdeki en büyük sorunda budur.Kişi sevmediği birini tekfir ediyorsa ve bu sadece iki kişi arasındaki bi olaya dayanıyorsa doğru değildir,TEBLİĞİN USULU NASIL NAS İLE OLUYORSA,TEKFİRİNDE ÖYLE OLMASI LAZIM,Tabiki bazı insanlar ya işte kalbini mi biliyorsun veya adam ölmeden önce o fikrinde caymışsa gibi savunmalarda buluna biliyor ama şunu unutmamak lazım ki KALPLERİ BİLEN ALLAHTIR,müslüman olan kişi zahiren hükmeder,ha bu kafir müşrik sayım memurluğu yap veya önüne geleni sen müşriksin,sen kafirsin demek değildir,insanlara TEBLİĞ edilir ama şirkte iseler bunuda onlara hissettirmek lazım,örneğin rabbimiz peygamberin geldiği toplum için ATALARI Bİ PEYGAMBER TARAFINDAN UYARILMAMIŞ DİYE BAHSEDER AMA BU TOPLUMUDA MÜŞRİK TOPLUM DER.Yani peygamberimize onları DİNDE KARDEŞ gör veya müşriklere kardeşim de demez hatta HİCR SÜRESİ,94.Hakkı ve batıl AP AÇIK söyle ve müşriklerden yüz çevir,..devamında sana karışan seni üzenlere karşı koruyacak olan benim diyor kalbini ferah tut ve bütün peygamberlerde bu yönde davrandıklarına dair bir çok ayet var.Ayrıca insanlara ne zaman peygamber gönderilmiş AYRILIKLAR olmuş,saflar netleşmiş,ama günümüzde islamı bütün değilde parça parça alanların sayesinde bu netlik bi türlü oluşmuyor,adamlar kahrolsun şeriat diyorlar bunlar bile kardeşimizdir,adamlar sadece namaz kıldığı için fişleniyor,fişleyenler kardeşimizdir,kafirler bacılarımın örtüsüne dahi tahammül edemiyor onları yerden sürüklüyorlar,sürükleyen emir kuludur kardeşimizdir deniliyor,tamamda KİMİN EMİRİNİN KULU BUNLAR deyince kızıyorsunuz,gerek müslümanlar,gerek mazlum bilinçsiz ama müslüman olduğunu idda edenlere zulum yapılıyor bunu yapanlar müşrik kafirdir denilince yine kızıyorsunuz.Tamamda müslüman olduğunu kişi ispatlamak zorunda değilmidir.
tebliğin bir namusu vardır,bunun çerçevesi Kur'an ile çizilmiş,tatbikatını peygambere yaptırılmıştır.'Yani Net'
Kur'anda ve uygulanışı sünnette aynı şekilde tekfir de aynı netlikte izah edilmiş ve çerçevesini çizmilmiştir.isabetsizlik halinde ceza hazır ve net. muhakkak ayenen katılıyorum size..
şimdi sorularımıza geçebiliriz ;
1-müslüman olduğunu söyleyenlere,bize göre fiilleri veya söylemlerinde proplemler olsada tekfir caizmidir? tekfir ettiklerimiz isabet değilse kendimizi tekfir ettiğimizi hadisler bildirilmektedir.tekfirde neden bu kadar cesursunuz ? CEVAB.Birincisi ben müslümanım iddaası,islama göre ispat gerektiren bi iddiadır.Bize göre veya bence bana göre demektende Allaha sığınmak lazım,fiili Allahın beyanına göre ŞİRK ise bu kişi müşriktir.yok müslümandır diyen varsa bunu Allahın beyanı olan ve rasulun pıratiği olan dan örnek versin ,delillendirsin,ha bu kişi ister farkında olsun ister olmasın müşriktir.Yukardada insanın fucuruyla ilgili ayetleri verdim.Tekfir ettiğimizi mesnetsiz ediyorsak tabiki bu tamamen akılsızlıktır.Cesaretim ,cesareti aldığım dayanağım olan Allahın rasulunun pıratiği olan kurandır.varsa bana dönecek veya isabetsiz bi tavrım DELİLLENDİRİLSİN TEVBEMİ RABBİME YAPIP UYARANADA TEŞEKKÜRÜMÜ SUNAYIM..
2-tekfir etmekle ne kazanıyorsunuz ?tekfir ettiklerinizi teşhir etme gibi bir metodunuz da mevcut.tekfiri kanıtlama peşindesiniz gibi.yanılıyormuyum? CEVAB..Allah her peygamberi kendi dönemindeki insanların üzerine şahit kıldığı gibi,daha sonraki müslümanlarıda kendi döenemi üzerindekilere şahit kılmış ve müslümanlarda bu şahitliklerini yapmak zorundalar buda islamın bi BAŞKA PARÇASIDIR,bununla ilgili ayette var ama şuan tam metni aklımda değil,ve peygamberleri örnek te göstermiştir Rabbimiz,örneğin rasulullah bu dönemde yaşasa ne yapardı nasıl davranırdı EBU CEHİLDE BU DÖNEMDE YOK,o zaman bu dönemin laik demokratik ebucehilist ve haman,belamlarını ifşa ederdi,karunlarını ifşa ederdi ve bunu taki insanların ZİHİNLERİNDEKİ HAK VE BATIL ne ise tem netleşinceye kadarda devam ederdi.müşrik-kafiri,kafir,müslümanıda müslüman bilir ve öylede devam ederdi,yani tekfir ALLAHIN HÜKMÜYLE HÜKMETMEKTİR.
3-sık sık hakka şahitlik diye bir sloğanınız mevcuttur.ve çok haklı bir islam prensibidir bu sloğan.hasan akçay adlı kişinin,kuranın muharref olduğu tezine neden tepki göstermediniz.onun bu mesajı altına hemen abi hitabıyla hitap ettiniz,bu konuda o şahsın küfre girdiğine şahitlik etmediniz.babanızla bu anlamda mucadele ettiğinizi,hatta tekfir bile edebileceğinizi bir yerde yazmıştınız.hasan akçay adlı kişiyi tekfir etmediğinize göre,kuranın muharref olduğunu tasdik etmiş olmuyormusunuz?benim gözlemlerimde sizin çelişkide olduğunuzu görüyorum.'Kuranın tek harfinde tahrif var,inkar var denilse kuranın tümünü red etmiş gibidir' prensibi size göre doğrumudur ? doğru ise bir kafire 'abi' denilebilirmi ?fethullah gülenin papa dostluğunu eleştirmiş bir kişisiniz malum.
?? |