Yitiksevda Üyemizden Alıntı
Zülküf bra sorularıma başlayayım hayırlısı ile...
Kim bir mü’mini kasten öldürürse, cezası, içinde ebedî kalacağı cehennemdir.....
(Nisa-93)
Bu ayeti kerimenin hükmü ile Sıffin savaşını nasıl anlamamız gerekir?
Muaviye Amr ve benzerlerinin haksız yere şehid ettikleri Muhammed Bin Ebubekir (Hz Ebubekirin oğlu İmam Alinin Valisi) Mısır Valisi Malik Bin Eşter Halid Bin Velidin oğlu Abdurrahman Hucr Bin Ady Enes Bin Malik ve benzeri İslam tarihinde Üstün kişilikleri ile anılan İnsanları haksız yere katletmesi bu ayetle değerlendirildiğinde sonuç ne çıkar... CEVAB..Evvela güzel abime mehaba diyerek başlıyayım inşaallah,güzel abim biz şuan 2012 deyiz ve yaklaşık 1300 küsür yıl önceyi ,2012 de anlamaya çalışıyoruz,ilk başta bu konu hakkında kesin bi kanıtımız yok tarihi malumat olsada bu kesin bi hüküm vermemize yeterli değildir,sadece nisa 93 ün üzerinde bu konu değerlendirilmez,örneğin bakara süresinin içinde geçen ve ONLAR SİZDEN ÖNCE Bİ ÜMMETTİ VE GELİP GEÇTİLER ONLARIN HESABI SİZE SİZİN KİDE ONLARA YAPILMAZ,ayeti var ayrıca hucurattaki ayette İKİ MÜSLÜMAN GRUP KARŞILAŞINCA,onların arasını Allahın hükmüne çağırarak bulun ve eğer hangi grup Allahın hükmüne gelmiyorsa diğeriyle birlikte onlar Allahın hükmüne gelinceye kadar savaşın,şimdi sayın abim muaviyenin haksız olduğu tarihi bi malumattaki gerçekliktir,ama benim imtihanım değildir ve yani Allahın benim elimi uzak tuttuğu bu kandan BENDE DİLİMİ UZAK TUTARIM,hesaplarını ,sorgularını Allah yapacaktır zaten...
Allah Resulünün hayatı incelendiğinde, O'nun Asrı saadette yaşamış olan muayyen grup ve şahısları tekfir ettiği görülmemiştir.Devlet otoritesinin güçlenmesi ile birlikte Allah'ın hükümlerine açıkça karşı çıkanlara karşı Vahiyle sert çıkışları olmuştur... CEVAB....Güzel abim,ya siz Allah rasulunu yanlış anlamışsınız,veya TEKFİRİ yanlış anlıyorsunuz,tekfir delisaçması değildir ki TEKFİR ALLAHIN HÜKMÜYLE HÜKMETMEKTİR VE İSLAMIN Bİ PARÇASIDIR KİŞİ TEKFİRSİZ İSLAMI TAMAM OLARAK ALAMAZ HATTA LAİLAHE İLALLAH BİLE TEKFİRDİR,tekfir kime hangi elbise uyuyorsa kuranın beyanıyla ortaya koymaktır..örneğin siz kuranın şu hitaplarını ilk kez kimin söylediğini sanıyorsunuz,EY MÜŞRİKLER,EY KAFİRLER,diye başlayan hitaplar ve hatta ibni hişamın siyerinde,RASULULLAHIN KENDİ ANNE VE BABASINI DAHİ TEKFİR ETMİŞTİR bilgisi vardır.Hatta ebulehebi rasululaha göndermişlerdir git bak muhammede söyle o bizim atalarımızın dinini tekfir ediyor,ayaklarının altına alıyor,alay ediyor diyorlar,VE ONA DEDEMİZ ABDULMUTTALİBİ sor bak ne diyor diyorlar,Rasulullahta abdulmuttalip ve onun gibiler müşriktir,cehennemliktir diyor[siyeri ibni hişam]. Güzel abim muhammed bin abdullah ken Rasulullaha muhammedul emin diyenler,onunla güllük gülistanlık içinde geçinenler,ve rasulullah peygamber olmadan önce kimsenin etlisine sütlüsüne karışmazken,MUHAMMED RASULULLAH OLUNCA,O nu mekkeden sürenler ,O na ,daha önce muhammedul emin diyenlerdi,veya mekkede 13 yıl çekilen eziyetler neyin karşılığındaydı..Rasululahın onların gerek kendilerini gerek dinlerini taki lailaheillaha boyun eğinceye kadar tekfir ettiği için değil miydi...Tekfirsiz islam ,tıpkı BU GÜNKİ İSLAM OLUR,HAYATADA GEÇMEZ...TEKFİRSİZ İSLAM AYAKLARI GELİŞİRKEN ,ELLERİ GELİŞMEYEN Bİ ÖZÜRLÜLÜK HALİNE DÖNÜŞÜR,..
Ama günümüz toplumlarında Allah'ın kelamının varlığı ile birlikte hükümlerinin tam anlamı ile tatbik edildiği bir yönetim sistemi yoktur bu durumda Tekfir mekanizmasının işlemesi ne kadar doğrudur? CEVAB...Sayın abim 3 tane peygamberin dışında YÖNETİM SİSTEMİ, oluşmamıştır,örneğin İbrahim peygamberinde YÖNETİM SİSTEMİ YOKTU,ama MÜMTEHİNE 4 ayetindeki tekfirini Allah bize örnek vermiş ve onun gibi olun demiştir ve bu örnekliği ilk kez RASULULLAHTA UYGULAMIŞ VE ZORUNDAYDIDA UYGULAMAKLA. MÜMTEHİNE 4..4. İbrahim'de ve onunla beraber olanlarda, sizin için gerçekten güzel bir örnek vardır. Onlar kavimlerine demişlerdi ki: "Biz sizden ve Allah'ı bırakıp taptıklarınızdan uzağız. Sizi tanımıyoruz. Siz bir tek Allah'a inanıncaya kadar, sizinle bizim aramızda sürekli bir düşmanlık ve öfke belirmiştir." Şu kadar var ki, İbrahim babasına: "Andolsun senin için mağfiret dileyeceğim. Fakat Allah'tan sana gelecek herhangi bir şeyi önlemeye gücüm yetmez" demişti. (O müminler şöyle dediler: Rabbimiz! Ancak sana dayandık, sana yöneldik. Dönüş de ancak sanadır. Buradki ibrahim peygamberin babası için yaptığı hatalı duasını daha sonra ibrahim peygamber tevbe süresindeki başka bia yetlede düzeltiyor,tevbe ederek..
Kur'anda büyük ve küçük günahlar ile birlikte Fısk kavramı nasıl anlaşılmalıdır? CEVAB...Günahtan aşırı ve kuşatıcılık olmamlı,tevbeye yönelinmeliki FISKA dönüşmesin ve yapılan günah başkasınında günahına veya hatasına sebebse onlarada anlatılmalı ki fısk olmasın...
Kur'an ilimlerini meal ile na kadar doğru bir anlayış ile elde edebilmekteyiz ? CEVAB..Sayın abim konu içerisinde değerlendirerek ve araştırmayı elden bırakmasak kuranın kendini tefsir ettiği aşikardır,ve Allahın verdiği manayı anlamaya çalışmayı hedeflersek neden olmasın diyorum,ama yok ayetlerin altında bi sır,gizem ararsak ve kendimiz mana yüklemeye çalışırsak ve rivayetlerlede yorumumumuzu mutlaklaştırırsak tabiki yanlışta yaparız,ama her müslüman kitabını bilmek babında MEALCİ OLMAK ZORUNDADIR,bu günümüz mealcilik denince akla gelen ilk durum gibi değilde,KİTABINI POZİTİVİSTLERE bırakmamak veya ALLAH ın ayetlerini az bir menfaate sattırmamak için gerekli bi olmassa olmaz dır,HAFIZLIK NASIL OLUYORSA O ŞEKİLDE,alamını bilmek daha efdal dir zaten..
Kur'anı tanıma anlama ve yorumlama metodları hususunda gecelerini gündüzlerine katan ve bizlere anladıklarını kitaplaştırarak sunan Alimlerin bir veya bir kaç hatalı söz ve davranışı sonucu onları görmemezlikten gelmek ne kadar doğrudur Örneğin İmam Gazali Saide Kurdi ve benzerleri hususunda Karpuzda bir çürük var diye komplesini çöpemi atmak gerekir yoksa çürük kısmı ayıklayıp temiz kısmından faydalanmakmı? |