Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 Arkadaşları:0 Cinsiyet: Mesaj:
2.154 Konular:
309 Beğenildi:180 Beğendi:15 Takdirleri:560 Takdir Et:
| Cevap: 2012 12.Hafta'nın Misafiri La diyebilmek Alıntı: AlimOğlu Üyemizden Alıntı
Bu bölüm Misafirimizi ağırlama bölümü olduğundan,alanınıza girmemeye çalışarak acizane bir kaç çarpık düşüncenizi sorgulamak isterim.
dervişin zikri ne ise fikride o olur sözü cahillerin üretimidir.derviş ne dese desin cahil aklına geleni kabul eder yorumlar.
alimlerin eserlerine,hayatlarına,yaşantılarına bütüncül yaklaşılmadıkça,asırlarına şartlarına koşullarına gidilmedikçe,o alimi anlamanız imkansızdır.
bu kuran içinde geçerlidir sünnet içinde geçerlidir.hayatını islam davasına adamış bediüzzamanı,yaşantsıyla çilesiyle mücahitliği ile kanıtlamış,eserlerindeki derin ve tefekkürlük düşünceleri bir kalemde tukaka etmek,akli selim düşünce değildir.
zamanında küffarın korkulu rüyası olan üstadım,bu günkü klavye kahramanlarının tukakası olmuş! ne güzel. asrının tüm alimlerini hayrette bırakacak,teslim alacak kadar alim,mucahit bir bediüzzamanı, 'bana yazdırıldı,eserlerim mana itibarıyla kuranın ruhundan beslenmekte,hz ali ilminden beslenmekte' makul sözü bile museylemetul kezzap muamelesi görmesi manidardır!
islamdaki istihareyı,ilhamı,kerameti tukaka ederseniz,bediüzzamanı anlamanız beklenemez.bediüüzaman kelimesi Allahın bedii sıfatıymış falan fismekan.canlar,cananlar yapmayın lütfen.ilmi ile,takvası ile,cesareti ile,islam davası kalesine canı pahasına bekçilik etmesi ile,'zamanın harikuladesi alim,dengi rakibi olmayan alim' sıfatını yakıştırmışlardır.bunu Allahın sıfatı ile bağdaştırmak art niyet veya hasımlık olsa gerek.bir insan öfkelidir dersek,Allahın kahhar sıfatına,merhametlidir dersek rahim sıfatına,psikopattır dersek şedidul ikab sıfatına endekselemek hem yakışıksız hemde gülünç olur.bedüzzaman kavramınıda böyle anlıyorsunuz işte. ne güzel. çok şey yazmak isterdim.hem başlığın hassasiyetine hemde misafirin hakkına girmemek için burda duruyorum. Sayın alimoğlu arkadaşım[abim],sitede SAİDE KURDİ hakkında neden kendisinin fikirlerine karşı olduğumuzu KAMER34 daha önce açtığı SAİDE KURDİ başlığında tartıştık,ve daha sonra, konuyu muhsin hocada kapattı o bölüme bakın ve neden karşı olduğumu daha net anlayabilirsiniz.
3 soru soracam zülküf beye;
1-bedüzzaman ve gazali dediğiniz gibi olsa sorun yok,kazancınızda yok.ya değilse ? Allaha nasıl hesap vereceksiniz ? kaybınızı ölçtünüz mü ? cevab..Alimoğlu arkadaşım[abim],bu konuda kaybetmek ve kazanmak olrak bakıyorsanız BİRBİRİMİZİN KARAR mercisi ve hesap görücü olmaktansa DİN GÜNÜNÜN MALİKİ OLANA bırakmak lazım,mahşerde bu sonucu görecez,ben bu işi Allah için Allahın beyanı olan rasulun pıratiğine göre yapıyorum buna inanıyorum dayanağım bu,yani ALLAH VAR KAYIP YOK...
2-ben şahsen tasavvufun içindeki milyonlarca saçmalıkları,şirkleri red etsemde,tasavvuftan gelen alimlerin eserlerinden tad alıyorum,imanım besleniyor,şefk güç kazanıyorum,takvam,ibadet azmim zirveye çıkabiliyor.ama sizin yazdıklarınız,makaleleriniz,çalışmalarınız bana tam aksi tesir ediyor.islamdan kuşku,şüphe,kuruntu ile bakmaya başlıyorum.söylermisiniz neden gazali bana enerji gibi geliyorda,yaşar nuri tam tersi oluyor? söylermisiniz seyıd kutup bana doping oluyorda,diyanet soğuk itici buz gibi geliyor?
bu tesir o alimin yaşantısı takvası ile alakası varmı ? cevab..Tasavvufun içindeki şirkler tasavvuftan uzak durmaya yeterlidir,Muhsin hocanın bi ara bi açıklaması vardı,tasavvufun içinde bulunan bu dayanaklarını çıkarırsak TASAVVUF ÇIPLAK KALIR,yani bi dayanağı kalmaz,tasavvuftan aldığınız haza gelince bunun hakkında sizin özeliniz ,şeyhine rabıta yapanda,bundan haz alıyor.ve zaten şeytanın müdahalesi batılıda güzel göstermek,süslemek adınadır,. şeyhe intisap eden murit nasılki,enerji alıyorum şeyhimden diyor ve böyle bağlanıyorsa siz ve gazali arasındada böyle bi bağdanda kaynaklanıyor olabilir,Yaşar nurinin sapıklığı ortadadır ama bu adamında tıpkı saide kurdi,gazali veya diğer tasavvufçular gibi doğru söyledikleride vardır,ama sonuç olarak ilmi olan ama sapıklık üzere biridir yaşantı olarak,yöneliş olarak. Seyyid kutub,kabul ettiğim dinde kardeşimdir,böyle bi kişiyle aynı dinde olmaktan şeref duyuyorum,seyyid kutubun fikirlerinden az da olsa farkında olan kişi,kurana göre Allahın tanımladığının dışında hiç kimseyi kendine dinde kardeş alamaz,Allahın hükmüyle idare edilmeyen hç bir beldeyi müslüman,belde,müslüman coğrafya,müslüman cemaat olarak tanımlayamaz,ayrıca Allahın hükmüyle hükmedilmeyen her ülke seyyid kutub için kafir,müşrik ülkelerdir,halkının içinde FERDİ MÜSLÜMANLAR olabilir ama toplumsal olarak yoktur.. SEYYİD KUTUBA GÖRE LAİK DEMOKRATİK DÜZENLERDE OY KULLANANLARDA MİLLET VEKİLLERİDE ŞİRK EHLİDİR, SAİDE KURDİYE GÖRE DEĞİL,siz seyyid kutubun dopinginin D sini bile alamamışsınız,şeytanın kanunlarının vekilliğini yapmak seyyid kutuba göre şirktir....
2-ayetlere bakarak hüküm vermek isabetlimidir? yanılma riski varmıdır? varsa sorumluluk gerektirir mi ? cevab.Bir konu hakkında hüküm verilmesi gerekirken ilk başta o konu hakkında kaç tane ayet varsa hepsine bakılır,daha sonra tarihi malumata bakılır ama ayetlerden kopuk bi şekilde değil.isabete gelince isabet ettirilir çünkü Allahın kitabını her insan anlayacak şekilde indirilmiştir,bunu Allah diyor..
neden hep ayet verilirde,sünnet askıya alınır ? CEVAB...Sünnet ayetin pıratiğidir,birbiriyle çakışmaz,bütünlük oluşturur,ben sünneti ayetten ayrı anlamıyorum ki,ve peygamberlerin enbüyük şerefi VAHİY[AYETTİR]...Askıya alınmamış kanaatindeyim.
kuran hakkında sorular başlığı gibi,hadisler hakkında sorular çalışması yapılamaz mı ? cevap.Kuran başka,bi hüküm verirken,hadis başka bi hüküm mü verir,yoksa bütünlük mü oluşur,sorulara cevaplar yeterli olacak şekilde verilir,
meal çalışmaları gibi hadis çalışmaları olamaz mı ? cevab....Bi insankuranı anlamadan ,hadisi anlayamaz,yani aç kalır hep,çünkü doğru bi Allah,doğru,bi din doğru bi peygamber anlayışını kurandan alamayan kişi hep sıçrama yapar,örneğin birinci basamağı,çıkmanız gerekirken ikiden başlamak gibi..
bu tavır Resulullahı hayatımızdan koparmak değilmidir ? cevab..Rasulullahın hayatı kurandı sayın abim,
Resulullahsız kuran imanı götürür mü ? bu marazlı kötürüm sakat bir islam değilmidir ? فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ | cevab...Rasulullah sanki etiyle,kemiğiyle,kanı canıyla aramızda gibiyse bu soru arkadaşım bu gün rasulullah aramızda olsaydı zaten bi sıkıntı olmazdı SAFLAR NET OLRAK ORTAYA çıkardı,Rasulullah ben bana vahyyolunana uyarım diyor.Kuranı yaşayan bi insan zaten rasule uymuş olmaz mı... Hadis konusunda tarihi bi malumattır,kuranın bütünlüğünde neden değerlendirilmesin neden böyle bi nimetten faydalanmıyayım ki ben yararlanıyorum da...
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |