Ey İnananlar! Allah yolunda yürüdüğünüz vakit, her şeyi iyice anlayın. Size, müslüman olduğunu bildirene, dünya hayatının geçici menfaatine göz dikerek: «Sen mümin değilsin» demeyin. Allah katında birçok ganimetler vardır. Evvelce siz de öyleydiniz. Allah size iyilikte bulundu, iyice araştırıp anlayın, Allah işlediklerinizden şüphesiz haberdardır.4/Nisa-94
Halid bin Velid peygamber (sav)’den bir adamı öldürmek için izin istedi, hayır, belki o namaz kılıyordur” buyurdu. Halid (ra) dedi ki: Nice namaz kılan vardır kalbinde olmayanı söylüyor, Rasulullah (sav) buyurduki:
Ben insanların kalbini delmekte emrolunmadım, içlerini yarmaklada emrolunmadım.(Sahihayn)
Kim bir mümine kafirlik isnad ederse bu onu öldürmek gibidir.(buhari iman 36: edep,44: müslim iman 116 ; tirmizi birr s2)
Peygamber a.s kendi devrinde münafıkları bildiği halde onları hiç tekfir etmiş miydi?.
Tekfir kavram olarak Kur'an'da geçmez. Tekfir olayı; Hz.Ali'nin hakem olayını kabul etmesi nedeniyle Hariciler tarafından tekfire uğramışlardır. İslamın 4.Halifesi ve Allah Rasulunu damadı, peygamberle omuz omuza savaşmış, bir çok savaşta kahramanlık yapmış olan Hz.Ali bile kafirlikle suçlanmışsa tekfirin ucunun nereye kadar gittiği görülür. Müslümanlar bu konuda daha çok hassas olmalıdır. İnsanlara küfür içeren sözleri /amelleri anlatmak farklıdır, onlara tekfir etmek farklıdır. Birinciyle müslümanlar mes'ulken , ikinci ile mes'ul değildir. Biz hele hele tarihte yaşamış kimi alimlerin/zevatların, insanların müşrik olup olmadığını ortaya koymakla sorumlu değiliz. Bize kadar intikal eden sözleri, eserleri, düşünceleri varsa onları konuşmak , onları eleştirmek gerekirken, insanları cennete sokmak ya da cehenneme sokmakla uğraşıp duruyoruz maalesef. Hatalarıyla sevaplarıyla onlar gelip geçti. Ne onlar bizim yaptıklarımızdan ne de biz onların yaptıkların sorumluyuz. Herkes Rabbıyla olan hesabını kendi verecektir. Bu sözler kendini müslüman olarak sayan kimseler içindir. Yoksa tarihte küfürlerini açıkça ilan etmiş, kendilerine müslüman ismini almamış kimseler için değildir. Onların küfrü de açık, şirki de açıktır.Bunları zaten tekfir etmeye de gerek yoktur. Çünkü zaten kafirler
.Burada mesele İslami hassasiyeti olanların, islami ibadetleri yapan kimseleri bir takım düşüncelerinden dolayı hemen tekfir edilmesidir. Bu ise zanna dayalı bir tekfirdir.
Bu yüzden dilimizi tekfirle meşgul edeceğimize TEBLİĞ ile meşgul etsek daha hayırlı olur diye düşünüyorum.