BU SORULAR EROL71 NİCKLİ ÜYEYE AİTTİR
Tefsir tarihi ve usulü 3. ünite deneme testi 1- " Kur'ân âyetlerini Arap dili ve edebiyatı açısından tahlile tâbi tutup kastedilen manayı tespit etmek " şeklinde tanımlanan kavram hangisidir? A) te'vîl B) tedvîr C) tefsîr D) tertîl 2-Emin el-Hûli'ye göre Kur'ân'ın anlamını açıklamaya yönelik olarak kullanılan tefsîr lafzı hangi kökten türemiştir? A) sefera B) evele C) fesera D) feale 3- Aşağıdakilerden hangisi tefsîr kelimesinin sözlük anlamlarından biri değildir? A) keşfetmek B) beyan etmek C) ortaya çıkarmak D) döndürmek 4- evele kökünden tef'îl vezninde mastar olup döndürmek,harhangi bir şeyi varacağı yere vardırmak anlamına gelen kelime hangisidir? A) te'vîl B) tefsîr C) tedvîn D) tedvîr 5- Te'vîl kelimesi Kur'ân bütünlüğü içerisinde farklı anlamlar ifade etmektedir. Hangisi bu anlamlardan değildir? A) sebep B) sonuç C) rüya tabiri D) tefsîr 6- âyetin lafzî tahlilinden sonra ortaya çıkan manasını makul ve kuvvetli delillerle desteklenmiş olmak şartıyla muhtemel manalarından bağlamına en uygun olana çevirme faaliyeti olarak tanımlanan kavram hangisidir? A) vakıf B) te'vîl C) ibtidâ D) tebliğ 7- "Te'vîl bir noktanın varacağı nihâi noktayı açıklamaktır " diyen Türk müfessiri kimdir? A) İbn Rüşd B) Zeyd b. Sâbit C) Ahmed b. Hanbel D) İmâm Mâturidi 8- Çeşitli Dünya dillerine yapılan Kur'ân çevirisi kaçtır? A) 159 B) 189 C) 153 D) 186 9- Kur'ân'ı daha iyi anlamak için hangi çalışmanın yapılması doğrudur? A) usul B) meal C) tefsir D) tefsir ve te'vil 10- Hangisi bir müfessirin sahip olması gereken ilimlerden değildir? A) Kur'ân ve hadis B) Mitoloji ve mistisizm C) fıkıh ve fıkıh usulü D) Arap dili ve edebiyatı 11- ........... Hz Peygamber ve sahabi sözlerine dayandığı için kesinliğe delalet eder............ lafzın muhtemel manalarından birinedayandığı için kesin değil,zanni bir bilgi anlamına gelir.Aşağıdakilerden hangisi boşluklar için uygundur? A) te'vil-tefsir B) te'vil-tedvin C) tefsir-te'vil D) tefsir-tedvir 12-Aşağıdakilerden hangisi te'vil çeşitlerinden biri değildir? A) zahiri te'vil B) burhani te'vil C) Beyani te'vil D) irfani te'vil 13- Faslül Makâl kimin eseridir? A) Emin el Hûli B)İbn Rüşd C) Süyûti D) İbn Kesir 14- Tasavvuf erbabının kalbine doğan işaret olup,kaynağını sezgi ,keşf ve ilhamdan alan te'vil çeşidi hangisidir? A) burhani te'vil B) beyani te'vil C) irfani te'vil 15- Kur'âni nasların anlamlarını subjektif(öznel) bir tercihle ortaya çıkarıp ,kesinlik ifade etmeyen,aklı naklin önüne geçirmeyen en uygun te'vil yöntemi hangisidir? A) beyani te'vil B) irfani te'vil C) burhani te'vil 16- Tefsir ile te'vil arasındaki farkların verildiği cümlelerden hangisi yanlıştır? A) Tefsir kesinlik arzeder.Te'vil kesinlik ifade etmez. B) Tefsir lafızların zahiri manalarını, te'vil içsel manalarını ortaya çıkarır. C) Te'vil semavi kitaplarda,tefsir hem semavi hem de başka kitaplarda kullanılır. D) Te'vilde tek bir anlam, tefsirde ise birden çok anlam söz konusudur. 17- Aşağıdakilerden hangisi tercüme kelimesinden türememiştir? A) tercüman B) müfessir C) mütercem D) mütercim 18- Hangisinde tercüman ile mütercim arasındaki fark doğru verilmiştir? A) Tercüman ile mütercim arasında fark yoktur. B) Tercüman sözlü olarak çeviri yapar.Mütercim yazılı olarak çeviri yapar. C) Tercüman yazılı olarak çeviri yapar.Mütercim sözlü olarak çeviri yapar. D) Mütercim tercüme edilmiş şey anlamındadır.Tercüman sözlü olarak çeviri yapar. 19- Kur'ân'ı Kerim'in tercümesi hangi tercüme çeşidine göre yapılmıştır? A) tefsiri tercüme B) nazmi tercüme C) lafzi tercüme D) icazi tercüme 20- .............istidrat(daha fazla izah) mümkün değil,aslın tıpatıp aynısıdır.............istidrat yapmak caiz hatta gerekli bile olmaktadır. Aşağıdaki boşluklara uygun kelimeler hangileridir?
A) meal-tefsir B) meal-tercüme C) tercüme-tefsir D) te'vil-tercüme
21-Aşağıdaki boşluklar için uygun olan kelimeler hangileridir?
.........nazmında yani söz dizimi ve tertibinde aslına benzemesi gözetilen tercüme çeşididir..........nazmında ve tertibinde aslına benzeme şartı aranmayan,manaya sadık kalarak yapılan tercüme çeşididir.
A) tefsiri tercüme-lafzi tercüme B) lafzi tercüme-tefsiri tercüme
C) te'vil-tefsir D) tefsir-te'vil
22-Sözlükte bir şeyin özü,hülasası,akıbeti anlamına geldiği gibi,eksik bırakmak manasını içeren kelime hangisidir?
A) meal B) tercüme C) tefsir D) te'vil
23- Hz. Peygamber'in ihtiyaç üzerine İbranice ve Süryanice öğrenmesini söylediği sahabi ve Fatiha Suresini
tercüme etme müsadesi verdiği sahabi sırasıyla hangi şıkta verilmiştir?
A) Abdullah b. Abbas-Übey b. Kab B) Zeyd b. Sabit- Übey b. Kab
C) Zeyd b. Sabit- Selmanı Farisi D) Abdullah b. Abbas- Selmanı Farisi
24- Zamanımıza ulaşan en eski meal hakkındaki bilgilerden hangisi doğrudur?
A) Süryanice olarak Mansur b. Nuh tarafından yaptırılmlştır.
B) Latince olarak İsviçre'de basılmıştır.
C) Berberice olarak Mansur b. Nuh tarafından yaptırılmış.
D) Farsça olarak Mansur b. Nuh tarafından yaptırılmış.
25-İlk Türkçe Kur'ân mealleri hangi tarihten itibaren yapılmaya başlanmış?
A) 8. asırdan B) 9. asırdan C) 10. asırdan D) 12. asırdan
26- Kur'ân'ı başından sonuna kadar ayet ayet ele alıp belli bir yöntemle açıklamaya çalışan kişiye ne denir?
A) müfessir B) mütercim C) mütercem D) tercüman
27- Hangisi müfessirliğin kriterlerinden değildir?
A) nasih-mensuh B) lügat-nahiv C) beyan-bedii D) felsefe
28-Müfessirliğin kriterlerini sıralarken öne çıkan temel iki özellik nedir?
A) Arap dili ve Kur'ân'ın nazil olduğu tarihi arka plan bilgisi
B) Arap Dili ve Edebiyatı ile ilgili Hadis bilgisi
C) Kur'ân ilimleri ve Astronomi
D) Fıkıh usulü ve Sosyo-Kültürel tarih
29-Aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Kur'ân'ın bütün ayetleri muhkem(anlaşılır) değildir.
B) Yüce Allah Peygamber'e Kur'ân'ı tefsir etmesini emretmiştir.
C) Kur'ân'ı Kerim'de bilimsel hakikatler içeren kevni(kozmolojik) ayetler bulunmamaktadır.
D) Kur'ân ilk muhataplarının terim olarak anlamını bilmediği bir takım kavramlara yeni manalar yüklemiştir.
30-Aşağıdakilerden hangisi tasavvuf erbabının tercih ettiği irfani te'vilin aşamalarından biri değildir?
A) tedebbür B) tahammül C) teemmül D) tefekkür
31- İlk tefsir hareketi hangi dönemde başlamıştır?
A) Abbasi B) Emevi C) Kur'ân'ın yeryüzüne inişiyle D) tâbiin dönemi
32- Hangisi tefsirin öznelliği hususunda Kur'ân'dan kaynaklanan öznellik değildir?
A) Kur'ân naslarının zahiri tarafını hiç dikkate almayarak yalnızca batıni yönüne itibar edilmesi
B) Kur'ân farklı yorumlanmaya müsait gaybi konulara da değinmektedir.
C) Kur'ân sıradan, filozof, fikir ve bilim adamları gibi geniş bir kitleyi muhatap almaktadır.
D) Arap toplumundaki bireysel ve toplumsal hayatla ilgili cevaplar, tesbitler,emir ve yasakların,tefsirin rivayetlerine dayanılarak yapılması.
1) C
2) C
3) D
4) A
5) D
6) B
7) D
8) A
9) D
10) B
11) C
12) A
13) B
14) C
15) A
16) D
17) B
18) B
19) A
20) C
21) B
22) A
23) C
24) D
25) B
26) A
27) D
28) A
29) C
30) B
31) C
32) A
erol71 *Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur*