Tekil Mesaj gösterimi
Alt 13 Nisan 2012, 22:57   Mesaj No:14

mehmet akif2

Medineweb Emekdarı
mehmet akif2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:mehmet akif2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13402
Üyelik T.: 25 Şubat 2011
Arkadaşları:11
Cinsiyet:bayan
Yaş:44
Mesaj: 7.406
Konular: 425
Beğenildi:2308
Beğendi:4896
Takdirleri:3818
Takdir Et:
Standart Cevap: Tefsir tarihi ve usulü özetleri

BU ÖZET DİLSUBA NİCKLİ ÜYEYE AİTTİR


TEFSİR TARIHI VE USULÜ 6. ÜNİTE ÖZETİ

Ekol: bir bilim ve sanat dalında nitelik ve özellikleri bulunan yöntem ve akım anlamına gelmektedir.

Tefsir ekolleri:kendi içinde yöntem ve prensipleri bulunan;ayrıca belli temsilcileri ve literatürü olan akım ve okullara verilen isimdir.

İslam hz Peygamberden sonra mezhepler ortaya çıkmış ve her gurup kendi mezhebine göre tefsir geleneği oluşturmuştur.

Bu tefsirlere mezhebi tefsirler denir.

KURAN daki bir kavramın veya konunun bütüncül olarak alınmasına ' konulu tefsir ekolü" denir.

KURAN in temelde bir hidayet rehberi olduğu ve ferdi -ictima i problemlere çözümler üretmesi gerektiği düşüncesiyle "edebi-içtimai tefsir ekolü" oluşmuştur.

KURAN da pozitif bilimlerle ilgili bir çok ayetin bulunması ve pozitif bilimlerin verileri ile "bilimsel tefsir ekolu"denir.

Tefsir ekolleri iki kısma ayrılır.

Klasık dönem 19.yıl öncesini;çağdaş dönem ise sonrasını içine alır.

Mutezile tefsir ekolü:

emeviler zamanında yaşayan vasil b. Ata kurmuş olduğu mezheptir.

Büyük günah konusunda hocasını yendiği için ayrilanlar anlamına gelen mütezile ismi verilmiştir.

Abbasiler döneminde gelişmişlerdir.

Halife Me'mun döneminde resmi ideoloji haline geldiler.

Halife mutasim ve Vasık zamanında da etkin oldular.

Mütezile düşüncesi " usulü hamse"üzerine kurmuştur.

1 tevhid (Allahın zatinda sıfatlarında ve eylemlerinde tek olduğu inancı)

2 adalet(ALLAHİN hayri yapması, şerrin meydana gelmesinde etkisinin olmamasi),

3 va'd-vaid (ALLAHİN sözüne sadık kalması),

4 menzile beynel menzileteyen: Büyük günah işleyenlerin ne kafir ne de mumin olacağı yani, fasik olacağı)

5 emri bil maruf ve nehyi anil munker (iyiliği emretmek kötülükten ali koymak.

MUTEZILENİN ehli Sünnet ten ayrıldığı görüşler:

*KADERI INKAR EDERLER.

*Insanın mutlak iradeye sahip olduğunu;kendi eylemlerini yarattığını benimserler.

*ALLAHİN hayrı yarattığına: şerri yaratmadığına inanırlar.

*Allahın bazı kadim sifatlarini ona nisbet etmezler.

*Tövbe etmeden ölenlerin bağışlanmayacaginı

*fasikin ebedi olarak cehennem de kalacağını savunurlar.

Mütezile tefsiri tevhit ve adalet üzerinde kurulmuştur.

bunların dışında ençok önem verdiği unsur AKIL dir.

Insanın da bütünüyle hür ve özgür olduğunu benimser.

Mütezilenin en önemli tefsircileri zamahseri dir.

Kıraat farklılıklarını red ederler




ŞIA TEFSIR EKOLÜ

Sia, taraftar anlamına gelmektedir.

HZ peygamberin vefatından sonra Hz ali ve Ehli beytini halifelige layık gören ve halifelerin Hz. Ali soyundan gelmesi gerektiğine inanan topluluğun genel adıdır.

Şia mezhebine ait: imamıyye, isne aseriyye, caferiyye mezhebi de bulunmaktadır .

Hz ALI den sonra 12 imamın halife, 12 imamdan olan MUHAMMED MEHDI nin de kayıp ve beklenen imam olduğuna inanmaktadir,

ŞİA mezhebinin görüşleri:

*imamların gunahtan korunduklarına (masum)

*12. Imamın ahir zamanda ortaya çıkacağına(mehdi,muhtazar)

*HZ peygamber,hz. Hasan, hz. Hüseyin in tekrar dünyaya döneceğine (ricat)

*onların, mehdi gelinceye kadar kendilerini gizleyeceklerine (takiyye) inanırlar.

Halifelige geçen imamlara itaat Allaha itaat, onlara isyan Allaha isyan olduğuna inanırlar.

Şia nin IMAMİYYE fırkası mütezilenin görüşlerini benimser.

Şia nin en önemli tefsirleri

*EL KUMMI "EL tefsirul kummi.

*EBU CAFER ETTÜSİ "ET tıbyan fi tefsirul kuran

*TABRESSI" Mecmeul beyan fi tefsirul kuran * TABATABII" EL mizan fi tefsirul kuran.

HARICI EKOLÜ






dilsuba



*Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur*
Alıntı ile Cevapla