Cevap: Allah Aklını Kullanmayanları Pisliğe Mahkûm Eder
akıl vahy ilişkisi çok önemlidir..vahiyden bağımsız bir akıl sakattır.
akıl derken hangi akıl ?
kuranın eleştirdiği akılmı ?
kuranın medhettiği mutmaine nefsle barışık akılmı ?
bilimin kabul ettiği evrensel akıl mı ?
maymunculuk ,darvincilik evrensel akıl denilen bir bilim dalının eseri değil mi ?
yahut asrının en akıllı insanı olanlardan ebu cehil aklı mı ?
5 asır önce akılmendlerce ittifakla kabul edilen bir bilim,buluş vs bu gün gülünç durumda ise ,ikiside akıl ürünü ise,hangi akıl ?
soruları çoğaltabiliriz...
varacağımız netice şu olmalı bence ;
1-"bozulmamış,heva heves karışmamış,fırtattan gelen akıl kuranın istediği evrensel akıldır.bu akla sahip birey vahiysiz de vahyi bulur yaşar."
2-"dejenere olmuş heva heves karışımı akıl evrensel bile olsa,vahyle terbiye edilmemişse,aklı yaratanla kavgalı ise,o aklın ürünü kabede 360 put diker,dünyayı kan gölüne çevirir,kendi öz kızını diri diri toprağa gömer..."
birincisi aklın sanatkarı tarafından onaylanmış ve istenen akıl,diğeri yan sanayı ürünü..
aklın yerini konumunu sağlığını ve çerçevesini tesbit ettikten sonra,aklı kullanmak farzdır.bu tip akıl sahibini şerefli kılar.
kürtçede bir deyım var "akıl bareki gırane"..
ferdi hoca defalarca neden banladığımı anladınmı şimdi?son mesajın gerçekten muhteşemdi.umarım dilerim kalıcı olur.Allah razı olsun.
__________________ Büyükler fikirleri, Ortalar olayları, Küçükler kişileri tartışır.
|