Konu Başlıkları: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05 Mayıs 2012, 11:15   Mesaj No:16

Esadullah

Medineweb Sadık Üyesi
Esadullah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Esadullah isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 15316
Üyelik T.: 18 Aralık 2011
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:Kayıp bir Kentten
Yaş:44
Mesaj: 744
Konular: 145
Beğenildi:308
Beğendi:97
Takdirleri:3844
Takdir Et:
Standart Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri

[QUOTE=Yitiksevda;175386]Onlar ki ayakta dururken, otururken ve uyumak için uzandıklarında Allah'ı anar (ve) göklerin ve yerin yaratılışı üzerinde inceden inceye düşünürler: "Ey Rabbimiz! Sen bunları(n hiç birini) anlamsız ve amaçsız yaratmadın. Sen yücelikte sınırsızsın! Bizi ateşin azabından koru!"(A’li İmran-191)

Nakşide var olan ‘’Örtü altına girerek ve dili üst damağa yapıştırma sureti ile yaptıkları şeyi ‘’Hafi zikir’’ olarak kabul ederler. Zikir olabilmesi için kısık bir sesin çıkması lazımdır. Hz Ebubekir’e dayandırılan ve Allah Resulü Muhammed (s.a.a) tarafından öğretildiği şeklindeki rivayetlerin aslı yoktur.

Bize rivayetlerin aslı olmadığını kanıtlayabilirmisiniz...? sayın yitik sevda kardeşim

ikincisi Allahı anmanın kuralı nedir ...?

Allah c.c. bizlere hangi ayetinde şu şekilde zikredin demiştir ...?

Zikrin kısık sesli olması na delil nedir ...?

Bu Ayette Allahın c.c. nasıl zikrettiklerini anlattığı ulul elbab tır.Peki ne demektir bu , kimmiş bu şekilde Allahı c.c. ananlar ve burda emir kipide yok sanırım demekki Allahı c.c. zikretmenin ne bir tarifi var nede şekli ....


Düşmanların Allah resulü ve Hz Ebubekir’in peşlerinde olmaları üzere endişelenen Hz Ebubekir’e Korkma Allah bizimle beraberdir söylemiştir. Allah resulünün yapmadığı bir şeyi onun yaptığını söylemek Allah’a ve Resulüne aykırı görüş beyan etmek gibidir.

Bidat davranışları eleştirdiğimizde karşımıza hemen ‘’Nakşibendî ya da Âlimler anlamadı da sizmi anlıyorsunuz’’ diyerek karşı çıkan kardeşlerimize vereceğimiz en güzel cevap: Allah Resulü ve Sahabeleri bu dini anlamadı da Nakşibendî mi İmam Rabbanimi Mevlana mı daha iyi anladı bidatleri onları mal ettiler.

Siz şunu karıştırıryorsunuz sahabe dönemi gibi bir dönem olamaz ve olmayacaktırda sayın yitiksevda çünki onların başında Resulü Sakaleyn vardı ...

İkincisi altta sahabeyi hatta Hz Osmana kadar eleştirirken burda nasıl olurda delil sunarsınız anlamış değilim, Allah Kuranda muhacir ve ensardan razı oldum dediği halde biz nasıl Hz Osmanı eleştirme vasfı buluruz ...?Allah c.c. razı oldum dediği kişileri biz tekrar Allaha c.c. sığınarak karalamaktan korkarız ...

Sâbikunun birincileri Mühacirîn ve Ensar ve ihsan ile onların ardınca gidenler, Allah onlardan razı oldu onlar da Allahtan razı oldular ve onlara altlarında nehirler akar cennetler hazırladı ki içlerinde ebeden muhalled olacaklar, İşte büyük kurtuluş budur.Tevbe - 100

Allah’ın kelamında bizlere emredilen ‘’Zikir’’ eğer yeterli gelmiyor ve Allah’tan daha Allah’çı davranışlar sergileyerek Bidat ve Hurafeleri din olarak satmak Dine ekleme yapmak Kur’anı yetersiz görmektir Sapkınlıktır.

Bizler Kur’anın emrettiği zikirleri yerine getirmeye gayret etmek yerine Kur’anı Mehcur bırakarak Kur’anın Allah resulünün emretmediği yapmadığı şeyleri yapmaya daha meyilli olduğumuz sürece Dünyada ezilmeye horlanmaya zulümler altında inlemeye müstahak olacağız.

(Aslı bacım abinin bu sözleri sana karşı değil sakın alınma senin samimiyetinden zerre şüphem yok ama olaylara Kur’an ile bakalım derim ALLAH’A emanet olun)

Evet bu görüşünüze zaten delil istemişik...

Kuran emrettiği zikirler diyorsunuz, Allah c.c. zikri teşvik etmiş hatta buyurmuşki
"De ki: «Allah deyin, Rahman deyin; hangisini derseniz, hep O'nundur, o en güzel isimler.» Bununla beraber namazında çok bağırma, çok da gizleme; ikisinin arası bir yol tut." İsra - 110 Şimdi hal böyle iken nasıl olurda biz zikre bir kısıtlama getiririz ...?



Sizden ricam cevaplarınızı makale şeklinde değilde kısa ve öz şekilde vermeniz kardeşim , vesselam veddua
Alıntı ile Cevapla