Ey Ademoğulları! Tıpkı atalarınızın cennetten çıkarılmalarına yol açtığı gibi, Şeytanın sizi de ayartmasına izin vermeyin: (Allaha karşı sorumluluk bilincinin benzediği) örtülerden yoksun bırakmıştı o. Muhakkak ki o ve avenesi, onları hiç fark edemeyeceğiniz yerde ve biçimde sizi (de) pusuda bekliyor! Gerçek şu ki Biz, (içtenlikle ve doğru bir biçimde) inanmayanların yanına-yakınına (her türden) şeytani güçler ve kuvvetler yerleştirdik;
(A’raf-27)
Şeytanın Ademoğullarının! Atalarını kandırıp bulundukları mekandan çıkmalarına sebep olduğu edep yerlerini takva elbisesine bürünerek korunması, Şeytani telkinlere karşı duyarlı olunması emredilmektedir. Cinlerin insanları görebildiği, ama İnsanların onları göremeyeceği açıkça belirtilmektedir.
Müfessirler ayetteki ‘’ o ve avenesi’’ ile Şeytan ve onun taifesi olan Cin sınıfının kastedildiğini söylemişlerdir.
Fahrüdd'in er Raz’i: Allah’ın cinlerin gözlerine verdiği kabiliyet ile insanları görebileceği, ancak bu kabiliyetin insanlara verilmediği için onları göremeyeceğini söylemektedir.
Mutezile Alimler :"Vücut yapılarının ince ve şeffaf olmasından dolayı cinlerin insanlar tarafından görülemediğini, insanların vücut yapılarının kesafetinden dolayı da cinlerin insanları görebileceğini, Allahü Teala'nın, cinlerin bakışlarındaki şuayı artırıp kuvvetlendirmesi sebebiyle birbirlerini görebildiklerini söylemişler ve Allah bizim gözlerimizdeki görme kuvvetini de artırsaydı, birbirimizi görebildiğimiz gibi, cinleri de görebilirdik, şayet Allah, cinlerin vücutlarına keşafet verip, biz de şu halimiz üzere kalsaydık, cinleri görebilirdik" demişlerdir. Bu durumda Mutezile’ye göre, insanların cinleri görebilmeleri, ya cinlerin yoğunluk (kesafet) kazanmasına ya da insanların bakışlarının yeterince güçlenmesine bağlı olmaktadır.
'' Min haysu la teravnehum '' مِنْ حَيْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ (Sizin Onları göremeyeceğiniz bir yerden/boyuttan) İfadesi İnsanların Cinleri göremeyeceğine delildir. Cinlerin görülemeyeceği hususunda Mutezile Alimler’in görüşlerini kabul ettiğimi ve akla mantığa en uygun görüş olduğu hususunda şüphem yoktur. Lakin şunu da unutmamak lazım Allah’ın dilemesi ile olmayacak hiçbir şey yoktur. Allah’ın Sünnetinde Asla değişiklik olmayacağıda göz önünde bulundurularak olaya bakmak lazım...
İmam Eş Şafii: Bu ayeti kerime hususunda şu ifadeleri kullanmaktadır:
Cinlerin. Meleklerin Allah'ın iradesiyle keşafet kazanmaları, ya da Peygamberlerin onları görebilecek göz yapısına kavuşturulmaları da imkan dışı değildir. Nitekim imam Eş Şafii’nin cinlerin görülemeyeceği kanaatinde olduğu anlaşılmaktadır. Er Rebi b. Süleyman'ın naklettiğine göre İmam Eş-Şafii'nin bu konuda şöyle dediği kaydedilmektedir:
"Adalet sahibi kimselerden olduğu halde kim cinleri gördüğünü ileri sürerse, şahitliği reddolunur. Allahu Teala'nın, 'O ve kabilesi, sizin onları göremediğiniz yerden sizi görürler' ayetine muhalefet etmesinden dolayı da azarlanır. Cinleri gördüğünü söyleyen kimse bir Peygamber olursa o başkadır."
İmam Eş Şafii’nin bu konudaki tespiti İslam inancının gerçeklerinden olup,Melekleri ve Cinleri Allah’ın izni olmadan Peygamberler dışında kimsenin göremeyeceği,Yine Kur’an’da Meleklerin bazı insanlara Meryem vb görünmeleri Allah’ın izni ile gerçekleşmiş özel olaylardır.
Melekleri ve Cinleri Peygamberler ve Özel olaylar dışında gördüklerini iddia eden kişilerin iddiaları boş ve tutarsız söylemlerden başka bir şey değildir. Peygamberlere görülmelerini sağlamak amacı ile keşafet (yoğunluk) kazandırması Allah’ın ol demesi iledir. Günümüze dek kesin bir şekilde diğer insanların cinleri görebildiği hususunda güvenilir bir bilgi ulaşmamıştır.
Peygamberlerin Melek ve Cinleri görmesi onların elçilik görevleri icabıdır. Çünkü Peygamberler vahyi Melek (Cebrail) vasıtası ile almaktadırlar yapmış oldukları tebliğ hem ins hemde cin taifesinedir