Tekil Mesaj gösterimi
Alt 07 Temmuz 2012, 13:43   Mesaj No:56

Medine-web

Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:8
Cinsiyet:Erkek
Yaş:50
Mesaj: 3.036
Konular: 340
Beğenildi:1437
Beğendi:478
Takdirleri:10498
Takdir Et:
Standart Cevap: Rabıta, Rabıta Nedir, Rabıta Hak mıdır, Rabıta Nasıl yapılır

İslamın emrettiği önerdiği tebliğ doğruyu hakkı ortaya koymaktır.Kuran ve sünnetten anladığınızı,muteber alimlerin görüşüde dikkate alınarak,asr süresinin mesajı ortaya çıkacaktır;
1-insanların husranda olduğu
2-iman ve salih amel edenlerin istisna olduğu
3-hakkı tavsiye edenlerin istisna olduğu
4-sabrı tavsiye edenlerin istisna olduğu

bu dört madde aslında kuranın özetidir.

Asıl konuya gelecek olursak,
tasavuf alimlerinin bile,rabıtanın bir dayanağını kuran ve sünnette bulamadıklarını itiraf etmektedir.bu bir çeşit tasavuf fantazisi olduğunu söylemektedirler.aksini iddia da edemiyorlar.
kaynağı kuran ve sünnet olmayan,bu kaynaklardan beslenmeyen her düşünce,her fikir,her ideoloji beşeridir.ve beşeri her düşünce laçkalaşamaya mahkumdur.
rabıtanın bir iyi niyet eseri olarak ortaya atıldığından kuşku duymuyorum.cahil muridin salih yaşamasını sağlamak,alimle irtibatını kesmemek olarak algılanmalıdır.
zamanla bu çeşitli ehil olmayanlar tarafından laçkalaştırılmıştır.bu irtibatın ruhani de olabileceğini,mürşidin ölmesi halinde bile devam edeceğini,hatta öyle bir noktaya getirilmiştir ki,murit murşidsiz özel yaşantısı bile olamayacığını,hanımıyla olan ilişkisi dahil murşidin tasaruf hakkı vardırı bile gülünç savunmaların ortaya atıldığını muşahade edilmektedir.
muvahidcilerin bu noktada sert tepki göstermesi gayet normaldır.çünkü kuranla hemhal olan herkes bilir ki,bu tür bağ,rabıtanın şirke kapı açtığı aşikardır.
bize düşen fecr hocanın tavsiyesine uymak.rencide etmeden,muhatabını aşağılamadan,kırmadan dökmeden hakkı ortaya atmak geri çekilmektir.aksi takdirde bu tebliğ değil,verimsiz anlamsız amaçsız bir munakaşa olur ki,kehf 54 bunu yasaklamaktadır.

bence bu laçkalaşamaların en büyük zararı islama gelmektedir.islamı laçkalaştırmak kimsenin haddi değil,lakin bilinçsiz bilgisiz insanların bir ömür saplantısı olabilmektedir.

bir örnek vereyım ;
malumunuz yaz kuran kursları gerek diyanet gerek özel cemaatlerin uyguladığı güzel bir eğitim seferberliğidir.imam hatip son sınıfa geçen bir kızımı,tecvit kıraat ve ezberlerine çeki düzen verilmesi amacıyla,özel bir cemaatin yatılı kursuna verdim bir ay önce.
hafta sonu dinlenmesi için eve getirdim.sabah namazına kaldırdığımda,kızım adeta delirmiş gibi fırladı yataktan,aklını oynattı sandım.
bunun sebebini kurcaladım biraz.meğer kızıma şunu aşılamışlar ;
"ölmüş olan hoca efendi her an dolaşıyor,ruhu hep yanınızda,sakın yatarken gece kıyafeti giymeyın.tesettüre uygun uyuyun.başörtünüz açılmasın.hanginize çarparsa artık siz düşünün!" demişler.
söylermisiniz Allah aşkına bumu islam?
çocukları gülyabanilerle korkutarakmı dindar yapacaksınız?
o çocuğun psikolojini bozarak,delirterekmi muttaki edeceksiniz?
temel eğitim için gönderdiğimiz çocukların beyinlerine hurafe yalan doldurmak içinmi ?

kızımı gönderdiğime pişman oldum.ve göndermeyı düşünmüyorum artık.
__________________

Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır.
Alıntı ile Cevapla