Durhele eyvallah hacım.
zaten öyle bir şeye meyil edilmez.
diyarbekirli olduğum açıktır, aşireti toplarım.
hocam kelimelerin sonundaki o ünlemleri alın, yengeme selam eşliğinde hediye verin bence bayramdır mübarek gün yengemde desin ne düşünceli adam (hiç 4 hanım almayı onaylar mı ? )
taadüdü zevcadı tavsiye etmediniz ama evli olanlara bu kapıyı açıyorsunuz ayeti yorumlarken,
evet bu kaynaklar ibn kesir de geçer ama ibn kesir hata etmiş olamaz mı? ben bir sürü buharide, müslimde mevzu hadis olduğunu SÜNNİ kaynaklarda okumuşken ibn kesire ismet sıfatı muamelesi yapılmasını doğru bulmuyorum. şimdi diyeceksiniz çocuk büyümüşte bize laf ediyor ama ne yapayım karşılaşıyorum işte bu tür tezatlıklarla..
nisadaki malum ayetle ilgili de ben birden fazla kaynak hemde nüzule bakarak size o ayetin karmaşıklığa çözme amaçlı olduğunu söylüyorum . Ve hala soruma da cevap alamadım. merak ediyorum . çok eşli olan bir topluma niye çok eşlilik tavsiye edilsin?
cümle alem istanbul da bilir ki; sırf bu tarz yaklaşım sayesinde dindar olmayanların ataköyde ayrı ev açmalarına karşın dindarlarda başakşehirde yedek(!)teki imam nikahlı eş(!)lerine yada metreslerine diyelim, ev açıyor. bu muhafazakar zamparalığa kılıf bulma değilde nedir?
taadüdü zevcada haramdır demiyoruz zaten çok zor şartlarda olur ama keyfi yok ben bunu beğendim nikahıma alayım diye bir bahanede olamaz. o zaman ortada sadece nikah olur. nikahın evliliğin amacı zaten aile/nesildir. sizin yazdığınız ilk yazıda resmen zorunluluk dışında keyfi olabilir Allah 4 demiş sizene mantığı var.
alimoğlunun yazdıklarını dışardan okuyan bir gayrimüslim yada ateist okusa resullah hakkında ne yorum yapar, ne düşünür Allahu alem..
biz kalkıp resullahın çok evliliklerinin nefsi olmadığını savunurken ki baktığımızda 40 yaşında biri ile o vefat edene kadar da evlenmemesi delildir nefsi olmadığına.. bu tarz yazıları ben oryantalistlerin resullaha ifadelerinde görüyordum.
hadi cejna we piroz be.
zamanım yok daha gelemem arkamdan çok sallamayın.