Tekil Mesaj gösterimi
Alt 01 Eylül 2012, 18:04   Mesaj No:5

Medineweb

Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:5
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:342
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart Cevap: Yaz Kur'an Kursları Öğretim Programı

YAZ KUR’AN KURSLARI KAZANIMLARI VE AÇIKLAMALAR
II. KUR
KUR’AN-I KERİM ÖĞRENME ALANI :
II. KUR
ÜNİTE KAZANIMLAR AÇIKLAMALAR
KUR’AN-I KER Mİ İ DOĞRU VE GÜZEL
OKUYORUZ
Bu ünitenin sonunda öğrenciler;
1. Kur’an-ı Kerim’i 21. sayfanın
sonuna kadar doğru okur.
2. Allah lafzını Kur’an metni
içerisinde doğru uygular.
3. Vakıf işaretlerini tanır ve okurken
uygular.
[!]1. Ders olarak verilen sure ve ayetler öğretici tarafından okunur ve öğrencilerin
takip etmesi sağlanır. Daha sonra metinler öğrencilerden dinlenir. Öğrenciler okurken
yaptıkları hatalar öğretici tarafından düzeltilir.
[!] 2. Lafzatullahın kalın ve ince okunduğu yerler öğretici tarafından tarif edilir.
Okunan metinlerde öğrencilerin Lafzatullahı doğru okumaları sağlanır.
[!] 3. Vakıf kelimesinin ne anlama geldiği açıklanır. Vakıf yapmanın anlam açısından
önemi vurgulanır. Vakıf kaideleri uygulamalı olarak öğrenciye öğretilir.
[!] Tecvit ile ilgili kurallar, özellikle öğrenci yüzünden okurken uygulaması
sağlanmalıdır.



KUR’AN-I KERİM ÖĞRENME ALANI :
II. KUR
ÜNİTE KAZANIMLAR AÇIKLAMALAR
SURE VE DUA EZBERLİYORUZ
Bu ünitenin sonunda öğrenciler;
1. Fil suresini ezbere okur.
2. Kureyş suresini ezbere okur.
3. Maun suresini ezbere okur.
4. Kafirun suresini ezbere okur.
5. Nasr suresini ezbere okur.
6. Tebbet suresini ezbere okur.
7. Felak suresini ezbere okur.
8. Nas suresini ezbere okur.
9. Kunut dualarını ezbere okur.
10. Ezan’ı ezbere okur.
11. Kâmeti ezbere okur.
[!] 1-2-3-4-5-6-7-8-9. Namaz sureleri ve Kunut duaları öğretici tarafından
doğru bir şekilde okunur. Öğrencilerin tekrar etmeleri sağlanır. Daha sonra
doğru bir şekilde ve ezbere öğrencilerden tek tek dinlenir. Doğru okunuş
sağlanana kadar CD ve kasetten çokça dinletilir. Öğrencilerin yaptıkları
hatalar öğretici tarafından düzeltilir.
[!] 10-11. Ezan ve kâmet metinleri önce öğretici tarafından okunur. Daha
sonra öğrencilerin doğru okumaları sağlanarak ezberletilir. CD ve kasetler
yardımıyla güzel ezan okuma becerisi kazandırılır. Cemaatle kılınan
namazlarda kâmet uygulaması yaptırılır.



İTİKAT ÖĞRENME ALANI :
II. KUR
ÜNİTE KAZANIMLAR AÇIKLAMALAR
ALLAH’IN BİRLİĞİNE İNANIYORUZ:
ALLAH’A MAN İ
Bu ünitenin sonunda öğrenciler;
1. Allah’ın varlığı ve birliğini açıklar.
2. Allah’ın sıfatlarını sayar.
3. Allah’ın güzel isimlerini sayar.
[!] 1. Allah’ın varlığı ve birliği Kur’an’dan ve kainattan örnekler verilerek açıklanmalı,
Tevhid akidesinin önemi vurgulanmalıdır.
[!] 2. Allah’ın sıfatları sıralanarak Kur’an’dan örnek ayetlerle öğrencilerin kavramaları
sağlanır.
[!] 3. Allah’ı tanımada onun güzel isimlerinin bilinmesinin önemi anlatılmalı, öğretici
Allahü Teala’nın güzel isimlerini CD ve kasetlerle ilahi formatında öğretebilir.



İTİKAT ÖĞRENME ALANI :
II. KUR
ÜNİTE KAZANIMLAR AÇIKLAMALAR
PEYGAMBERLERE MAN ED İ İYORUZ:
PEYGAMBERLERE MAN İ
Bu ünitenin sonunda öğrenciler;
1. Peygamberlik ve peygamberlere
imanın önemini kavrar.
2. Peygamberlerin özelliklerini sayar.
3. Peygamberlerin görevlerini sıralar.
4. Kur’an-ı Kerim’de adı geçen
peygamberlerin isimlerini sayar.

[!] 1. Peygamberliğin tanımı yapılır. İnsanların Peygamberlere olan ihtiyacı ve
peygamberliğin önemine değinilerek öğrencilerin kavraması sağlanır.
[!] 2. Peygamberlerin özellikleri öğretici tarafından tahtaya yazılarak açıklanır.
Öğrenciye tekrar ettirilerek kavramaları sağlanır.
[!] 3. Peygamberlerin, insanlara örnek olma bakımından görevleri sıralanır.
[!] 4. Kur’an-ı Kerim’de adı geçen Peygamberlerin isimleri tespit edilir. Kur’an’da yer
alan kıssalardan yola çıkılarak Peygamberlerin hayatlarından örnekler verilebilir.



İTİKAT ÖĞRENME ALANI :
II. KUR
ÜNİTE KAZANIMLAR AÇIKLAMALAR
AHİRET VARDIR : AHİRETE MAN İ
Bu ünitenin sonunda öğrenciler;
1. Ahirete imanın önemini kavrar.
2. Ölüm ve ölümden sonra dirilme ile
ilgili kavramları açıklar.
3. İnsanın yaptıklarından
sorgulanacağını fark eder.
4. Cennet ve cehennem kavramlarını
açıklar.
[!] 1. Ahirete imanın fert ve toplum açısından önemi üzerinde durulur.
[!] 2. Ölüm kavramı açıklanarak, öldükten sonra kabir hayatı ve dirilmenin gerçek
olduğu, Kur’an’dan ayet mealleri verilerek öğrencilere kavratılabilir.
[!] 3. İnsanın yaptıklarından sorumlu tutulacağı açıklanır. En basit olarak birbirimize
karşı bile her davranışımızdan sorumlu olduğumuz ilkesinden yola çıkılarak Allah’a
karşı da sorumlu olduğumuz ve yaptığımız her şeyden mutlaka sorumlu tutulacağımız
öğrenciye fark ettirir.
[!] 4. Cennet ve Cehennem kavramları Kur’an-ı Kerim’den ve hadislerden örnekler
verilerek açıklanmalıdır.



İBADET ÖĞRENME ALANI :
II. KUR
ÜNİTE KAZANIMLAR AÇIKLAMALAR
NAMAZ KILIYORUZ
Bu ünitenin sonunda öğrenciler;
1. Bayram namazının nasıl kılınacağını
açıklar.
Teravih namazının nasıl kılınacağını
açıklar.
3. Cenaze namazının nasıl kılınacağını
açıklar.
[!] 1. Bayram namazının kılınışı öğrencilere önce tarif edilecektir. Daha sonra
göstererek öğretme yöntemiyle öğrencilere namazın kılınışı öğretilecektir. Bayramların
ve bayramlaşmanın önemi üzerinde durulacaktır.
[!] 2. Teravih namazının kılınış önce öğrencilere tarif edilecektir. Kaç rekat olduğu,
Sünnet-i Müekkede bir namaz olduğu vurgulanacaktır. Kılınışı, göstererek öğretme
yöntemiyle öğrencilere öğretilecektir.
[!] 3. Cenaze namazının kılınışı önce öğrencilere tarif edilecektir. Daha sonra
göstererek öğretme yöntemiyle öğrencilere namazın kılınışı öğretilecektir. Cenaze
namazının Farz-ı Kifaye bir namaz olduğu ve bir Müslümanın ölen din kardeşine karşı
son vazifelerinden birisinin onun namazına katılmak olduğundan bahsedilecektir.




SİYER ÖĞRENME ALANI :
II. KUR
ÜNİTE KAZANIMLAR AÇIKLAMALAR
HZ. PEYGAMBERİN KİŞİLİĞİ VE ÖRNEKLİĞİ
Bu ünitenin sonunda öğrenciler;
1. Hz. Peygamberin bütün insani
özellikleriyle bir peygamber
olduğunu fark eder.
2. Hz. Peygamberin kişiliğini genel
hatlarıyla açıklar.
3. İslam’ı anlamada Hz. Peygamberin
örnekliğini kavrar.
4. Hz. Peygamberin nasıl örnek
alınacağını açıklar.


[!]1. Kur’an-ı Kerim ve Hz.Peygamberimizin hadislerinden örnekler verilerek O’nun
insani özellikleriyle bir peygamber olduğu vurgulanır. Kelime-i Şehadet’in anlamı
tekrar edilerek, “Allah’ın kulu olarak peygamber” kavramı üzerinde durulur.
[!] 2. Hz.Peygamberin kişiliği; yani dürüst, çalışkan, merhametli, sabırlı vb. olduğu
örnekler verilerek öğrencilerin kavraması sağlanır.
[!] 3. Hz.Peygamberin İslâm’ı yaşamadaki örnekliği açıklanır. İslam’ı anlamak
noktasında Hz.Peygamberin hayatından örnekler aktarılarak Onun daha iyi tanınması
sağlanır.
[!] 4. Hz.Peygamberin güzel ahlakı anlatılarak, öğrencilerin Peygamberimize
duydukları sevginin pekişmesi sağlanır. Bütün davranışlarımızda Hz.Peygamberi
kendimize örnek almamız gerektiği vurgulanır.

AHLAK ÖĞRENME ALANI :
II. KUR
ÜNİTE KAZANIMLAR AÇIKLAMALAR
GÜZEL SÖZ VE DAVRANIŞLARDA BULUNALIM
Bu ünitenin sonunda öğrenciler;
1. Hoşgörü ve bağışlama kavramlarını
açıklar ve hoşgörülü ve bağışlayıcı
olmaya istekli olur.
2. Ahlaki bir değer olarak yardımlaşma
kavramını açıklar ve çevresiyle
yardımlaşmaya gönüllü olur.
3. Sözünde durma kavramını açıklar ve
sözünde durmadığı taktirde
sonucunun ne olacağını kestirir.
4. Adalet kavramını açıklar ve İslam
Dini’nin niçin adalet dini olduğunu
kavrar.
5. Özveri kavramını açıklar ve özverili
olmaya gönüllü olur.
[!] 1. İslâm dininde hoşgörü ve bağışlamanın önemi üzerinde durulur. Ayet ve hadis-i
şeriflerden konu ile ilgili örnekler verilir. Hz.Peygamberimizin engin hoşgörüsü ve
bağışlaması ile ilgili yaşantısından örnekler verilerek öğrencilerin de bu şekilde
davranmaya istekli olmaları sağlanır.
[!] 2. Yardımlaşma kavramı tarif edilir. İslâm dininde yardımlaşmanın ve dolayısıyla din
kardeşliğinin birlik ve beraberlik içinde yaşanması gerektiği vurgulanır. Konu ile ilgili ayet
ve hadislerden, örnekler verilerek öğrencilerin de yardımlaşmaya gönüllü olmaları sağlanır.
[!] 3. Sözünde durma kavramı tanımlanır ve sözünde durmanın önemi açıklanır. Burada
özellikle münafıklık alametlerinden birisinin sözünde durmamak olduğu belirtilir. Sözünde
durmayan kişinin Allah tarafından sevilmeyeceği gibi, toplum tarafından da dışlanacağı
açıklanır.
[!] 4. Adalet kavramı tanımlanır ve İslâm dininde adaletin önemi vurgulanır. Hz.Ömer’in ve
tarih boyunca Müslüman şahsiyetlerin adalet örneklerinden yola çıkılarak adalet bilinci
geliştirilir. İslâm dininin bütün insanları temel haklar açısından eşit kabul ettiği anlatılır.
[!] 5. “İnsanların hayırlısı insanlara faydalı olandır.” Hadis-i Şerifinden yola çıkılarak,
insanlara faydalı olmayı, Allah rızası düşünülerek, kişinin özverili davranması gerektiği
vurgulanır.
Alıntı ile Cevapla