04 Aralık 2012, 21:15
|
Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 Arkadaşları:11 Cinsiyet:bayan Yaş:44 | Cevap: Günümüz Fıkıh Promlemleri Notlarımız 5. ÜNİTE SORULARI Ülkemizde diyanetin otopsi ile ilgili vergiği karar? a-Caiz b-Şartlı caiz c-Caiz değil ötenazinin sözlük anlamı? a-İyi ölüm b-kötü ölüm c-Acılı ölüm Kişinin kendi isteği ve kanuni temsilcilerinin isteği üzerine hayatına son verilmesi? a-Pasif ötenazi b-Aktif ötenazi c-İntihar Hangisi Ötenaziyi yasal olarak uygulayan ülkelerden değildir? a-Belçika b-hollanda c-abd d-Rusya Hayber Fethinde acılara dayanmarak kılıcı üzerine yatıp intihar eden sahabenin(KUZMAN) cenazesinin kaldırılması ile ilgli Hz Peygamber nasıl davrandı? a-Cenaze namazı kılındı b-Cenaze namazı kılınmadı c-Şehit hükmünde kabul edildi Hastanını tedaviyi kabul etmeme(pasif ötenazi)hakkı olduğunu söyleyen mezhep? a-Hanefi b-Hanbeli c-Maliki d-Zahiri Organ naklinin ilk örneği nezamana dayanır? a-Eski mısır hint uygarlıkları b-Asya Çin uygarlığı c-Orta Asya Türk uygarlığı Hangisi İlk olarak nakliyapılan organlardan değildir? a-Deri b-Damar c-Kas d-Böbrek organ naklinin itikadi boyutunda ele alınan konulardan değildir? a-Cismani haşir b-Organların şahitliği c-Yaratılışı bozma d-Kşilik özelliği ve dini sorumluuluk e-organ mafyası olgusu İnsanın yaratılış evlerinin anlatıldığı ayet? a-Ahzap 55-56 b-Müminun 12-14 a.alternatif helal bir ilacın bulunamaması b.ehliyetli bir doktorun teşhis ve önerisi bunlar hagi hükmün belli şartlarıdır a.haram maddeyle tedavi caiz değildir b.haram maddeyle tedavi caizdir otopsinin caiz olması için yerine getirilmesi gereken şartlardan değildir a.otopsi yapılacak kişinin ölümünün tam olarak gerçekleşmiş olması şart değil b.ölü yakınlarının rızası alınmalı c.bu işin uzman tabip tarafından yapılması d.maddi bir menfaat karşılığı yapılmamalı ........ Malikilerdeki hakim görüşe paralel olarak çocuk düşürmenin hiçbir şekilde caiz olmadığı görüşündedirler a-zahiriler b-hanbeliler .................gibi bazı alimler hastalıklara karşı sabrı tavsiye eden hadislere dayanarak hastanın tedaviyi kabul etmemesinin caiz olduğunu savunmuştur. a-imam maliki b-ahmed b. hanbel ...........cenine gebeliğin kırkıncı gününden sonra ruh üflendiğine ilişkin hadisi esas alarak bu süre içinde eşlerin rızasının olması ve anne adayının bundan zarar görmemesi şartıyla çocuk düşürmenin caiz olduğunu söylemişlerdir. a-hanefi b-şafii ...... ötenazi İslam Hukukuna göre bir tür cinayet olarak kabul edilmektedir. a-aktif b-pasif insan cesedinin dıştan ve içten muayene edilmesine ne denir? a-çek-up b-otopsi tıp öğrencilerinin kadavrada çalışması nasıl otopsidir* a-adli otopsi b-ilmi otopsi c-tıbbi otopsi d-zaruri otopsi hangisi karındaki altın vb mücevheratı çıkarmak için şartlı olarak ölünün karnını kesmeyi caiz gören mezheblerden değildir a-şafii b-hanbeli, c-maliki b-hanefi hastanın tedaviyi kabul etmemesini caiz görerek çağdaş fakihlere pasif ötenazinin cevazına kaynak olan mezheb hangisidir? a-maliki b-hanbeli hangisi günümüzde organ naklini caiz gören fakihlerin bu cevazı temellendirdiği prensiplerden değildir? a-maslahat b-zaruret c-ilim-teknik hangi mezhebde 40 günden sonra cenini düşürmek caizdir? a-hanbeli b-hanefi c-şafii hayatta olan bir kişinin gözleri bir başkasına nakletmek caiz midir neden? a-caizdir-zaruret sebebiyle b-caiz değildir-vücut bütünlüğüne zarar verme sebebiyle sperm bankasında spermi donmuş olarak muhafaza edilen koca ölse,hanımı arkasından bu spermi kullana bilir mi? a-evet b-hayır hangisi bir evli çiftte bulunması gereken döllenmenin 3 temel unsurundan değildir? a-sperm b-yumurta c-rahim d-hormonlar laboratuar koşullarında döllenen yumurtayı kocanın 3. eşinin rahmine koymak caiz midir? Cevap: caiz değildir Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur |
| |