13 Aralık 2012, 11:07
|
Mesaj No:10 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 Arkadaşları:11 Cinsiyet:bayan Yaş:44 | Cevap: Günümüz Fıkıh Promlemleri Notlarımız 1.ünite soruları 1....................... akıl sahibi insanları kendi tercihleriyle bizzat hayırlı olan şeylere götüren ilahi bir kanundur. a.icma b.din c.tavsiye 2.............................;”Fakih’in Şeri ameli bir meselenin hükmünü ilgili delillerden çıkarabilmek için olanca gayretini sarfetmesi “ a.şeriat b.icma c.ictihat İslam’ın bir taraftan özünü safiyetini koruyup diğer taraftan durmadan değişen hayat realitesine uyum sağlama zorunluluğu ve yeteneği onun bazı hükümlerinde zamana çevreye ve şartlara göre nispi bir değişme olup olmayacağı meselesini gündeme getirmiştir.Bu konu klasik fıkıhta ................................. a.ahkamın tegayyürü b.edillei şeriyye c.hiçbiri 3.Din akıl sahibi insanları kendi tercihleriyle bizzat hayırlı olan şeylere götüren ilahi bir kanundur. yukardaki tanımı kimler yapmıştır a-oryantalistler b-islam bilginleri 4.Fıkhın Değişme İle Bağdaşmaz Gözüken Özellikleri a.evrensel olması b.ilahi olması 5.din sözcüğünün kökeninde............ve ........diğeri....ve......şeklinde zıt yönlü iki anlamı vardır hakimiyet-mülkiyet;itaat-boyun eğme 6.içtihad unsurlarındandır a.naslar b.sosyoloji unsurcakli çıkarımlar d.hepsi 7.imam azamın inanç konularını ele alan eseri a-fetavayi hindiyye b-fıkhul ekber 8.fıkhi hükümlerin değişmesi demek,hükmün nesih veya iptali anlamında olup eski şartlar yerine gelsede hükmü yürürlüğe girmez bu tanım doğrumu yanlışmı "hükmü yürürlüğe girer" nasların hükmü zaruret halinde değişir. 9.hangi hükmün en temel özellikleri kesin nassa dayanmış olması dinin aslına dahil olması kıyasa konu olmaması ve özü itibariyle değişime kapalı olmasıdır? a-Taabbudi b-talili 10.aşağıdakilerden hangisi fıkhın alanlarından değildir? a-ibadat b-ukubat c-muamelat d-fetevat 11.Fıkhın Değişmeye Açık Olduğunu Gösteren Özelliklerinden değildir? a.İslam Dininin Evrenselliği b..Hükümlerin Esnekliği c..İslamın Kemale Ermiş Olması 12.Hükümlerin taabbüdi talili uygulamasını kabul etmeyen mezhep a-Zahiriler b-Hanefiler c-Şafiler d-Malikiler 13.her peygamber yanlızca kendi kavmine gönderilmişken,ben bütün insanlara gönderildim peygamberimizin bu sözleri,fıkhın değişime elverişli olduğunu gösteren hangi özelliktir a.is.dinin evrensel olması b.islamın kemale ermiş olması 14.Taabud sahasını en geniş tutan mezhep? a-Zahiriler b-Hanefiler c-Şafiler d-Malikiler 15.Fıkıh usulu açısından muamelatla ilgili konular..........dır a-Taabbudi b Talili boşluğa hangisi gelmelidir? 16.hakkında şeri bir hüküm verilmesi gereken mesele ve olayları ifade etmek üzere kullanılan kelime a-nevazil b-mevali 17.fıkıhta hükümlerin esnekliğini sağlayan en önemli prensipler hangileridir a.icma kıyas b.kolaylık ,zaruret prensipleri 18.miktarla ilgili hükümlere ne denir? a-mükedderat b-mirtarat 19.Hanefilerde nevazil görüşlerini toplayan ve günümüze ulaşan ilk eser Ebu’l-Leys es-Semerkandi’nin Kitabun Nevazil adlı eseridir bu bilgi doğru mudur a-doğru b-yanlış 20.kıyas için gerekli olan hükümlerdir a-taabbudi-talili hükümler b-sahabe kavli 21.kıyas ve ictihatın en çok kullanıldığı alan? a-muamelet b-ibadat 22.nevazil kelimesini en çok hangi mez.kullanmıştır? a.hanefiler b.malikiler 23.Hanefi mezhep görüşleri bilgi ve değeri bakımından 3 gruba ayrılır hangisi bunlardan değildir? a-Usul meseleleri b-Nevadir meseleleri c-Vesail d-Nevazil 24.hanefi mezhebinde görüşler bilgi ve delil açısından 3 e ayrılır 1.usul meseleleri 1nevazil görüşleri 3.........nevadir......siz söyleyin 25.günümz fıkıh problemlerinin çözümünde daha çok hangi yaklaşıma başvurulur? a-gelenekselci taklitçi yaklaşım b-yeni selefeci yaklaşım c-akademik yaklaşımlar 26.miras ,iddet ,zekat ...............................ilgilidir ibadetler mukadderat 27.i.azam ve öğrencilerini kapsayan döneme ne denir? a-selef b-ictihat 28.İslam Konferansı Teşkilatı Fıkıh Akademisi kaç yılında İslam Konferansı Teşkilatına bağlı olarak kurulmuştur. a-1980 b-1982 c-1983 29.hanefilerde nevazil kelimesi yerine kullanılan vakıat,havadis kelimelerinin anlamı nedir a.sonradan ve aniden meydana gelen b. sonradan ve aniden meydana gelemeyen 30.hanefi mezhebinin en güvenilir kabul edilen kaynakları a- nevadir eserleri b-usul eserleri 31.alış veriş ,evlenme ,boşanma........................... a.tahsiniyat b.zaruriyyat c.haciyat 32.Fıhhul ekaliyat fıkhul cahiliyat isimleri ile anılan fıkıh alanı hangi topluluğa ait dini meselelere çözüm arar? a-Müslümanlar b-Gayri müslimler c-Gayri müslim ülkede yaşayan müslümanlar 33.sonraki nesillere güvenilir raviler tarafından tevatür ve şöhret yoluylaaktarılmıştır. a.zahirür rivaye b.zahirür kinaye 34.bilgi ve görüş bakımından hanefi mezhebinin delillerinden değildir a-nevazil görüşler b-zahirur rivaye (usul meseleleri) c-nevadir meseleler d-sahabe kaavli 35...............................çağdaş fıkıh meselesi anlamında değildir a.kadaya müstecele b.fetava musırra c.mecmun nevazil vel havadis 36.akıl ve bilim ışığında güncel meseleler çözülmeli,tarihsel olan evrensel olamaz hangi yaklaşımın düşünce yapısıdır? a.modernist b.selefçi yaklaşım 37.Mısır’da Ezher’e Bağlı İslam araştırmaları akademisi kaç yılında kurulmuştur? a-1960 b-1961 38.giyinme temizlik yeme içme ............................ tahsiniyat ,zaruriyat, haciyat 39.Avrupa’daki Müslümanların dini ihtiyaç ve problemlerine çözüm üretmek üzere kurulmuş merkezi İrlanda’nın Dublin kentinde olan kurula veirlen ad nedir a-avrupa fetva ve araştırma kurulu(ECFR) b-islam araştırmaları akademisi 40.başkanlığını yusuf el kardavinin yaptığı kurul hangisidir a.avrupa fetva ve araştırma kurulu b.is.konferansı teşkilatı 41.hangisi günümü güncel meseleleriyle ilgili eser vermemiştir? a.reşit rıza b.şerbasi c.hayrattin karaman d.faruk beşer e.mustafa döngeloğlu 42..................MAKASID ....... bizatihi amaçlanan iş ve işlemlerle hükümler......VESAİL.................bi zatihi amaçlanmış olmayıp başka hükümlerin tam gerçekleştirme aracı kılnmış hükümler 43.islamda bütün dini düzenlemelerin temel amacı insanlar için fayda sağlamak,onları zarardan korumak,dünyayı şerlerden temizlemektir,bu açıklamanın anlamı nedir a.maslahatların temin edilmesi b.mefsedetlerin giderilmesi her ikiside 44.en çok başvurulan fıkıh kuralı nedir? eşyada asl olan ibahadır 45.5 temel değerin korunması zaruiyyat tır bunlar nelerdir? mal ,can ,akıl, din, nesil 46.öncelikli değer ve hükümlerden hangisi tahsiniyyata örnektir* a.alışveriş,kiralama b.temizlik,yeme içme 47.alimlerin şeri ameli bir meselenin hükmünü ilgili delillerden çıkarabilmeleri için çaba sarfetmeleri" a-icma b-kıyas c-ictihad d-istihsan e-müctehid 48.Terimlerden hangisi yeni ortaya çıkan meseleleri ifade etmek üzere kullanılmaz? a-vakıat b-nevadir c-feteva d-nevazil e-havadis 49.aşağıdakilerden hangisi şeri hükümlerden değildir? a-farz b-vacip c-mekruh d-fasid e-ifta 50.aşağıdakilerden hangisi taabbudi hükümlerden değildir? a-oruç keffareti b-namazların rekatları c-içkinin hramlığı d-hırsızlık cezası e-kira sözleşmesi 51.eser eşlemelerinden hangisi yanlıştır? a.sadrüşşehid,vakıat b.keşşi,mecmuun nevazil vel hayadis c.natıfi,vakıat d.şatıbi,ezzühre vennecat eksik olan cevaplar olabilir bulabildiğim tüm sorular bunlardı arkadaşlar (makbergülü) Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
| |